تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 95590 تاریخ انتشار : 11 اسفند 1401

برای نخستین بار اوراق قرض‌الحسنه بانکی با نماد “مهریران” در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود که بدون سود بوده و صرفا مبلغ اسمی اوراق در سررسید به خریداران قابل پرداخت است. 

به گزارش  صدای پول، پذیره نویسی اوراق قرض‌الحسنه بانک مهر ایران برای اولین بار با نماد “مهرایران” از روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه به مدت پنج روز کاری در فرابورس آغاز می شود. 

گفتنی است، میزان اوراق ۱۰۰ میلیارد تومان، مبلغ اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان، مدت اوراق دو ساله و دارای بازارگردان است که به روش قیمت ثابت عرضه اولیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سید سعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از اوراق قرض الحسنه کشور با نماد “مهر ایران” اظهار کرد: فرآیند بانکداری قرض الحسنه توسعه خوبی داشته و بعد از افزایش سقف وام های افراد حقیقی و حقوقی، کمبود اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه احساس می شد که این کار به تحقق رسید.

وی افزود: متوسط رشد منابع در بانک قرض الحسنه بیش از ۷۰ درصد بوده و روزانه ۹ هزار فقره تسهیلات خرد پرداخت می‌شود. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در این باره ادامه داد: بانک قرض الحسنه کمترین معوقات را در نظام بانکی دارد که این رقم در حال حاضر به ۰٫۴۶ درصد رسیده است. از تعداد تسهیلات پرداختی این بانک، ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات بدون ضامن بوده که براساس اعتبارسنجی انجام شده است.

در ادامه این مراسم، احمدرضا کریمی، مدیر استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه منابع بانک در حال حاضر ۱۵۰ همت است، خاطرنشان کرد: این بانک در نظر دارد علاوه بر جذب سپرده‌ها از مردم، در جذب منابع غیر سپرده‌ای نیز عمل کند. برهمین اساس اوراق قرض الحسنه با نماد”مهر ایران” در بازار سرمایه تعریف شده است.

مدیر استان های بانک قرض‌الحسنه مهر تاکید کرد: از روز  یکشنبه ۱۴ اسفندماه به‌مدت ۵ روز عرضه آغاز خواهد شد که به طور کلی در گام اول به‌میزان ۱۰۰ میلیارد تومان عرضه خواهیم داشت. 

وی درخصوص مزایای این اوراق توضیح داد: برای دارندگان این اوراق سود در نظر گرفته نمی‌شود. گیرنده اوراق می‌تواند با استفاده از این اوراق قرض الحسنه، وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد بدون اولویت و نوبت دریافت کند. همچنین این اوراق می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه می تواند در بازار سرمایه به جای پرداخت پول نقد نیز استفاده شود. 

کریمی گفت: عرضه به شیوه اسمی خواهد بود و اوراق شبیه اوراق مشارکت و هر ورق ۱۰۰ هزارتومانی، ۷۰ تومان کارمزد دارد.

Twitter Google+ Facebook
738 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها