- صدای پول - https://sedayepool.ir -

با اجرای مصوبه تطبیق مشاغل تخصصی بانک‌ها، کارکنان طبقات پایین ارتقا پیدا می کنند

رعایت سقف تسهیلات پرداختی کارکنان، شامل مجموع تمامی تسهیلات دریافتی می‌شود

رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه از روش جدید تطبیق احکام کارکنان بانک تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: همگام با مدیران امور انسانی بانک های دولتی در حال آماده سازی الگوی تطبیق جدیدی هستیم که با پیاده سازی آن کارکنانی که در طبقات پایین قرار دارند، ارتقا رتبه پیدا می‌کنند.
به گزارش صدای پول از  اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، آناهیتا امیرحسینی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه با اعلام این خبر گفت: این تطبیق بحث مشاغل تخصصی بانک‌ها را مورد هدف قرار داده است با مصوبه ای که از شورای توسعه سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شده به جریان افتاده است.
وی با اشاره به اینکه طبقات مشاغل در نظام بانکی قابل تغییر نبوده‌اند و مثلا یک بانکدار جدا از سابقه کار، در طبقه پنج قرار می‌گرفت، افزود: با اعمال تطبیق جدید، طبقات شغلی افراد قابلیت ارتقا پیدا می‌کنند و با توجه به سابقه کار، حتی تا دو طبقه بالاتر می‌رود.
رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه با بیان اینکه مصوبه تطبیق مشاغل تخصصی بانک‌ها ۲۲ شهریور با تایید سازمان اموراداری و استخدامی از طرف شورای هماهنگی به بانک‌ها ابلاغ شده است،گفت: بر طبق این مصوبه گروه بزرگی از کارکنان که در طبقه پنج قرار گرفته‌اند با توجه به سنوات خدمتی می‌توانند بین دو تا چهار طبقه ارتقا طبقه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در این تطبیق جدید کارشناسان طبقه هفت با توجه به سنوات خدمت امکان جابه‌جایی به طبقه هشت یا ۹ را پیدا می‌کند، افزود: اگر همکار با سابقه کمتر در حال حاضر در طبقات بالا قرار گرفته باشد کاهش طبقه نخواهد داشت ولی تا زمان ارتقا در همان طبقه می‌مانند.
امیر حسینی با اظهار امیدواری برای اجرای این الگوی جدید تا پایان آبان ماه گفت: با توجه به اینکه مصوبه باید به صورت همسان بین بانک‌های دولتی اجرا شود، برای تهیه آیین‌نامه آن هنوز در کمیسیون بانک‌ها بحث و بررسی جریان دارد و در صورت تصویب، تلاش می کنیم احکام آن از تاریخ اول شهریور ماه قابلیت اجرایی پیدا کند.
وی با تاکید بر روند تکمیل سامانه جامع سرمایه انسانی بانک تصریح کرد: روند مولفه‌های این سامانه در حال تکمیل است و در حال حاضر مولفه درمان و تسهیلات آن تکمیل و فعال شده است. هدف ما این است که همکاران تمام فعالیت های اداری خود را از طریق یک سامانه انجام بدهند و راه‌اندازی این سیستم با تمام سختی‌هایی که برای مسولان امور اداری استان ها دارد ولی موجب هماهنگی بیشتر در بانک می‌شود.
رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه با اشاره به پرداخت تسهیلات مرابحه به کارکنان گفت: گروهی از کارکنان بانک هستند که در سال جاری تسهیلات مرابحه خود را دریافت کرده‌اند که فوق العاده خاص و معیشت در این پرداخت نبوده است ولی در پرداخت تسهیلات جدید، این دو عنوان اضافه شده است که پس از پایان پرداخت تسهیلات به گروه جدید، در فاز دوم پرداخت ما به التفاوت تسهیلات برای آنها را به هیات مدیره بانک پیشنهاد می‌کنم تا مورد بررسی قرار بگیرد.
امیرحسینی با تاکید بر اینکه سقف دریافت تسهیلات در بانک‌های دولتی تغییری نکرده و تمام تسهیلات دریافتی شامل سقف دریافت تسهیلات می‌شود، گفت: سقف دریافت تسهیلات توسط بانک‌ها تعیین نمی‌شود که آنها قدرت تغییر آن را داشته باشند، بلکه بر اساس ضوابط اجرایی بودجه در سال ۱۴۰۰، پرداخت تسهیلات برای کارکنان بانک‌ها و بیمه‌ها توسط کمیته سه نفره‌ای شامل وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تعیین و تصویب می شود و هر ساله این کمیته سه نفره سقف پرداخت تسهیلات را بر اساس ۴۰ برابر حداکثر حقوق تعیین می‌کنند و هرگونه تغییر در سقف تسهیلات باید با نظر این کمیته باشد. رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به صدور احکام کارکنان استخدام جدید بانک، اظهار کرد: اطلاعات این کارکنان در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار گرفته تا مراحل صدور کد مستخدم برای آنان انجام شود.