- صدای پول - https://sedayepool.ir -

باز شدن پای هوش مصنوعی با ربوفام به نظام بانکی کشور

اختصاصی

صدای پول؛موسسه اعتباری ملل برای اولین بار پای هوش مصنوعی را به نظام بانکی کشور،باز کرد.
به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای پول،برگزاری جشنواره نرم افزار فام که یک نوع دستیار صوتی هوشمند است(روبوفام)،تجربه بی نظیری است که نظام بانکی کشور را در آستانه تحول مهمی قرار داده است.
بی اغراق،قرنی را که در آن قرار داریم باید قرن هوش مصنوعی نامید.هوش مصنوعی همه عرصه های تکنولوژی،نظامی،ارتباطی،صنعتی و…را در خواهد نوردید و به طور کلی چهره بانکداری جهان و از جمله ایران را دگرگون خواهد کرد.
برنامه های پردامنه جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تحقیقات و تولیدات در زمینه هوش مصنوعی نیز حاکی از اهمیت این پروژه است.

زمان شناسی موسسه اعتباری ملل

حال در این میان موسسه اعتباری ملل با وقت شناسی و درک ضرورت آغاز این پروژه در نظام بانکی کشور توانسته است شرایط یک تجربه موفق در زمینه هوش مصنوعی در ارتباط با مشتریانش را رقم بزند.
با استفاده از روبوفام،کاربران به راحتی می توانند تراکنش های بانکی را با صدای خود انجام دهند.این برای نخستین بار است که روبوفام این قابلیت را به کاربران داده تا بتوانند به سهولت کارهای بانکی خود را در هر جا و هر زمانی انجام دهند.

پیشرفت تکنولوژیک در شرایط تحریم

آنچه اهمیت این رخداد را دو چندان می کند،تحریم های ظالمانه غرب علیه صنعت بانکداری کشور است.
پیش از این بسیاری از بزرگترین مؤسسات مالی، مانند بانک آمریکا و جی.پی مورگان، از هوش مصنوعی استفاده کرده اند.
با یان حال این بانک ها نیز هنوز نتوانسته اند قابلیت‌های محدود استفاده از هوش مصنوعی را ارتقا دهند. بسیاری از این ربات‌ها صرفا جایگزینی برای بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت‌ها هستند.
بنابراین می توان ادعا کرد آنچه در این عرصه موسسه اعتباری ملل ارائه داده است در لبه تکنولوژی بانکداری جهانی قرار دارد و این موفقیت در حالی رقم خورده است که تحریم های آزاردهنده،در مهار رشد تکنولوژیک این موسسه موفق نبوده اند.

گزارشگر: نسیبه نجفی