- صدای پول - https://sedayepool.ir -

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری بانک مسکن رکورد زد

صدای پول:رکورد بیشترین بازدهی هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان هفته اخیر به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بانک مسکن اختصاص یافت.

به گزارش [1]صدای پول به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، مهدی محمودیان، مدیر سرمایه‌گذاری دارایی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن فارغ از صندوق‌های زمین و ساختمان دو صندوق سرمایه‌گذاری اصلی دارد که یکی از آن‌ها «صندوق با درآمد ثابت» با مدیریت شرکت کارگزاری بانک مسکن و دیگری «صندوق در سهام» تحت عنوان صندوق سرمایه‌گذاری بانک مسکن است که توسط شرکت تامین سرمایه مدیریت می‌شود.

وی با اعلام ثبت بازدهی ۶.۹ درصدی صندوق سرمایه‌گذاری بانک مسکن در هفته گذشته، اعلام کرد: این میزان بیشترین بازدهی هفتگی در میان تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام را در هفته منتهی به ۱۲ آبان بوده است.

محمودیان، ارزش صندوق مذکور در حال حاضر را حدود ۱۲ میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این صندوق در اسفند سال ۸۸ تشکیل شد و در حال حاضر ۳۰ سرمایه‌گذار حقیقی و ۴ سرمایه‌گذار حقوقی دارد.

مدیر سرمایه‌گذاری دارایی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ترکیب دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بانک مسکن را این طور اعلام کرد: ۷۷ درصد از دارایی‌های این صندوق را سهام، ۱۸ درصد را اوراق مشارکت و حدود پنج درصد را سپرده‌های بانکی و سایر دارایی‌ها تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، بیشترین سهم صنایع در سبد دارایی‌های صندوق مربوط به فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای است و پس از آن فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و در نهایت خودرو و قطعات ساخت در مراتب بعدی ترکیب سبد دارایی‌های صندوق قرار دارند.

مدیر سرمایه‌گذاری دارایی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن همچنین بازدهی ماهانه صندوق سرمایه‌گذاری بانک مسکن را ۹.۳ درصد و بازدهی سه ماهه آن را ۱۴.۲۸ درصد عنوان کرد.

محمودیان با بیان اینکه هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، تامین بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران و نیز به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: بازدهی قابل توجه این صندوق نشات گرفته از بکارگیری تخصص، دانش و تبحر تحلیلی و مالی برای اداره صندوق توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای که تجربه کافی برای فعالیت مستقیم در بورس را ندارند، توصیه می‌شود از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای فعالیت در بازار سرمایه است، استفاده کنند.

به گفته محمودیان، پس از اخذ کد کارگزاری در شعب کارگزاری بانک مسکن، مشتریان می‌توانند به روش آنلاین نسبت به تریدینگ اقدام و یا با مراجعه حضوری برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در سهام بانک مسکن اقدام کنند.

سایت http://fund.maskanbourse.com اطلاعات تکمیلی درباره این رابطه را در اختیار متقاضیان به سرمایه‌گذاری در این صندوق قرار می‌دهد.