تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 89006 تاریخ انتشار : 4 مهر 1401

 

تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه بانک تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایرانپلاست به امضا رسید.
به گزارش  صدای پول به نقل از اداره روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه‌ اجتماعی بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار در جریان مراسم امضا این تفاهم سه‌جانبه با تبریک فرارسیدن هفتهدفاع مقدس، برگزاری این نمایشگاه ایران‌پلاست را فرصتی مناسب برای ارزیابی ظرفیت‌های ارزشمندی که طی یک‌سال گذشته با همت مدیران و کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی فراهم شده دانست و گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند بستری ارزشمند و شروعی جدید برای سال ۱۴۰۲ باشد.
مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به تلاش‌های انجام شده در یک سال گذشته برای فراهم کردن مقدمات امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه باعث می‌شود که زنجیره تامین مالی کامل، مناسب و تسهیل‌گر برای تولید خدمات از صنایع بالا دستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پتروشیمی فراهم شود.
وی با تشریح خدمات ارائه شده و سابقه همکاری بانک تجارت با صنعت پتروشیمی افزود: بانک تجارت در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی سرمایه‌گذاری داشته و بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار از حجم تعاملات ارزی و بین‌المللی این حوزه را ساماندهی کرده است.
اخلاقی تصریح کرد: صدور ۷۰ هزار میلیارد تومان ضمانتنامه ارزی و به همین میزان اعطای تسهیلات از جمله اقدامات بانک تجارت برای حمایت از صنعت نفت و پتروشیمی بوده است.
مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد: همکاران من در بانک تجارت تلاش دارند تا ضمن ارتباط موثر با دست‌اندرکاران بخش پایین‌دستی این صنعت، شرایطی را فراهمکنند تا ضمن اجتناب از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی، زمینه جهش مورد انتظار و خودکفایی کشور در این حوزه را فراهم کنند.

حمایت بانک تجارت از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند

سعید ترکمان رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز در این مراسم انعقاد این تفاهمنامه را با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنایع تکمیلی گامی موثربرای جلوگیری از خام‌فروشی عنوان و اظهار امیدواری کرد این مهم با همکاری و حمایت بانک تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی فراهم شود.
این تفاهمنامه با موضوع ارائه خدمات مالی و اعتباری بانک تجارت به شرکت‌های صنایع پایین‌دستی که مواد پلیمری و شیمیایی مورد نیاز خود را از طریق بورس کالا تامین می‌کنند امضا شده است. تفاهمنامه فوق ضمن کمک به زنجیره تولید و ترویج خدمات مالی و اعتباری در نظر دارد تا از طریق ایجاد راهکار خریداعتباری، قدرت خرید این شرکت‌ها برای خرید مواد اولیه مورد نیاز از بورس کالا را افزایش دهد.

Twitter Google+ Facebook
135 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها