تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 66523 تاریخ انتشار : 4 خرداد 1400

 

به گزارش صدای پول از  روابط عمومی بانک پاسارگاد، در روز سه‌شنبه ۴خرداد۱۴۰۰ مراسم افتتاح کارخانه تولیدی شرکت فناپ‌تک، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیر مجموعه هلدینگ فناپ و بانک پاسارگاد واقع در منطقه آزاد اروند برگزار شد.
احداث کارخانه مذکور باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۵۰ نفر نیروی انسانی بومی و خودکفایی و داخلی‌سازی بیش از ۶۰درصد محصولات تولیدی خواهد شد. در فاز اول بهره‌برداری از کارخانه، محصولات حوزه تجهیزات بانکی و پرداخت الکترونیک و در فاز دوم تجهیزات دیجیتال کاربردی تولید خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاح این کارخانه با حضور دکتر گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، مدیران هلدینگ فناپ، فرماندار منطقه آزاد اروند، فرماندار و امام‌جمعه خرمشهر و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد: هلدینگ فناپ، پیشرو در زمینۀ دیجیتالی شدن کشور است.

دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد ضمن آغاز سخنان خود با صلوات خاصۀ حضرت امام رضا (ع)، گروه مالی پاسارگاد را گروهی رضوی دانستند و در ایام آزادسازی خرمشهر و در روز مقاومت و پایداری با گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ شهیدان ایران اسلامی، به‌خصوص شهدای خرمشهر، این شهر را دیار دفاع از شرف و ناموس و تمامیت کشور توصیف کردند. ایشان همچنین با بیان خاطراتی از روزهای مقاومت و پایداری که به شکست حصر خرمشهر انجامید، از ایثار و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی در راه وطن، تجلیل کردند و خود را در قیاس با پاک‌بازی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، بدهکارترین فرد در عرصۀ حفظ شرف و بزرگی و سربلندی ایران، معرفی کردند و تاریخ را در شرح و بیان مقاومت در مقابل تمام استکبار جهانی در برابر ایران قاصر دانستند.

دکتر قاسمی همچنین، با شرح خاطراتی از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و طنین‌انداز شدن پیام انقلاب اسلامی و آموزه‌های قرآنی آن در جهان، پیام این انقلاب را نه پیام جنگ، بلکه پیامی معنوی و الهی دانستند که ستون‌های حکومت‌های دیکتاتوری جهان را به لرزه درآورده است. ایشان ادامه دادند که به همین دلیل است که پس از گذشت بیش از چهل سال، دشمنان هنوز از عناد با ایران انقلابی دست بر نداشته و اگر قادر به تحمیل جنگ دیگری به این کشور بودند، به قطع این کار را انجام می‌دادند. دکتر قاسمی افزودند که به شکر خدا، مرزهای دفاعی ایران امروزه درطول هلال اقتدار جمهوری اسلامی ایران تا غرب سوریه گسترده است و مانند گذشته دشمنان با بمباران تأسیسات و کارخانجات ما در خرمشهر نمی‌توانند به این خاک عزیز، ضربه‌ای وارد کنند. وی در ادامۀ سخنان خود با اشاره به طیف گستردۀ رزمندگان و شهدا از تمامی جغرافیای ایران و کلیۀ اقشار، بزرگی این شهدا، این فرهنگ و این قیام و غیرت جوانان را مسبب بزرگی ایران دانستند و عنوان کردند که همه وظیفه دارند با تواضع برای نگاهداشت و پاسداشت این بزرگی، نهایت تلاش و کوشش خود را به انجام برسانند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نمادهای شرکت سرمایه‎‌گذاری پارس‎‌آریان، بانک پاسارگاد، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و بیمۀ پاسارگاد به نمایندگی از گروه مالی پاسارگاد در تابلوی بورس با ارزش بیش از ۴٫۳۰۰٫۰۰۰میلیارد ریال تنها ظرف حدود ۱۵ سال اشاره کردند.

دکتر قاسمی در این راستا بر لزوم سرمایه‌گذاری ده‌هزارمیلیاردریالی شرکت فناپ‌تک، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی در منطقه تا سال ۱۴۰۳ تأکید کردند و افزودند که شرکت فناپ نیز به عنوان هلدینگ بالاتر، باید تا سال ۱۴۰۴ ارزش فروشی بالغ بر ۷۴۰هزارمیلیارد ریال و ارزش سرمایه‌گذاری ۲۶۰هزارمیلیاردریالی داشته باشد. همچنین وی خاطرنشان کرد که در مجموع، گروه مالی پاسارگاد ظرف هشت سال آینده دیگر باید صاحب صادرات غیرنفتی۱۰میلیارددلاری باشد که برای نیل به آن باید به میزان ۱۵میلیارد دلار در پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت از طریق گروه مالی پاسارگاد سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

دکتر قاسمی حضور هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در انجام پروژه‌های پیچیده و فنی توسعۀمیدان‌های نفتی جفیر و سپهر را در این راستادانست و در ادامه، به حضور نخبگان و مهندسین توانای داخلی در پروژه‌های فنی هلدینگ‌های معدنی و انرژی گروه‌مالی اشاره کرد و توان فنی و رقابت‌پذیر بودن این شرکت‌ها با مجموعه‌های توانمند خارجی را مایۀ مباهات و تحسین بسیاری از مسئولین کشور عنوان کردند.

دکتر قاسمی، شرکت فناپ را پیشرو در زمینۀ دیجیتالی شدن کشور معرفی کردند و این مجموعه را مصداق بیت «راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد/شعری بخوان که با او رطل گران توان زد» از حضرت حافظ عنوان کردند که در مصرع نخست آن به تدبیر کردن و در مصرع دوم به تلاش، مقاومت و دست‌یابی به افق‌های بلند اشاره شده است.

دکتر قاسمی در بخش پایانی سخنرانی خود به دستاوردهای علمی دانشگاه خاتم، به‌عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد در فناوری‌های هم‎گرا اشاره داشتند و پیرامون پروژۀ مشترک این دانشگاه با دانشگاه سوربون فرانسه و اختصاص بورسیه و فرصت تحصیلی برای دانشجویان ممتاز صحبت کردند. ایشان اضافه کردند که دانشگاه خاتم، تنها دانشگاه کشور است که مجوز رشتۀ کارشناسی ارشد مهندسی داده را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده است و هدف این دانشگاه را عبور از دانشگاه استنفورد بیان کردند، که با استفاده از توان بالقوه دانشجویان نخبه در کشور و بازگشت نخبگان ایرانیِ خارج از کشور در حال اجراست.

در پایان، ایشان با ذکر نمونه‌هایی از به‌کارگیری نیروی فکر و خلاقیت جوانان در مجموعه‌های فناپ و بانک پاسارگاد عنوان داشتند که برای خدمت کردن کردن هیچوقت دیر نیست و البته در عین حال، همیشه دیر است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند: چاه نفت اصلی کشور، امروز در فناوری های نوین، IT و ICT است.

دکتر گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن تشکر از مدیرعامل بانک پاسارگاد و هلدینگ فناپ جهت ایجاد مراکزی که فرصت های شغلی جدید را برای جوانان ایجاد می‌کند، گفت: ما یک چاه نفتی مشترک با عراق پیدا کردیم که در این‌خصوص هم از جناب دکتر قاسمی، طلب کمک کردیم. اما چاه اصلی نفت، همین فناپ است؛ نه آن چاه های نفت. چاه اصلی، امروز در فناوری‌های نوین، IT و ICT است که آن را به درستی جناب آقای دکتر قاسمی و همکارانشان پیدا کردند.

ما درآمدهای نفتی کشورمان به نسبت بسیاری از کشورها، پایین تر است؛ و دلیلش این است که سراغ فناوری‌های نوین نرفتیم. شما در بانک پاسارگاد و فناپ، کار خوبی را شروع کردید. انشاالله با کمک شما عزیزان و مخصوصاً عزیزانی که در مجموعه فناپ فعالیت می‌کنند، به خصوص جناب آقای جوانمردی، مومنی و در رأس همه، جناب آقای دکتر قاسمی که شیوه های نوین بانکداری را انتخاب و تحولی در این عرصه ایجاد کردند، با قدرت رو به جلو می‌رویم.

مدیرعامل هلدینگ فناپ: بنگاه ها در گروه مالی پاسارگاد چیزی جز مسئولیت اجتماعی نیستند.

در این مراسم دکتر جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ گفت: گروه مالی پاسارگاد و در صدر آن آقای دکتر قاسمی به موضوع کسب و کار و همچنین موضوع بنگاه‌داری نگاه متفاوتی دارند. ایشان هیچ فعالیت اقتصادی را شروع نمی‌کنند مگر اینکه از ابتدا آن فعالیت را در قالب مسئولیت اجتماعی ببیند. بنگاه ها در گروه مالی پاسارگاد، چیزی جز مسئولیت اجتماعی نیستند.

آقای دکتر قاسمی از طرح‌های مهم و بزرگ اقتصادی کشور حمایت می‌کنند زیرا آبادی، اعتلای ایران و کرامت انسانی برایشان مهم است. همچنین ایشان به توسعۀ اعتماد در این سرزمین همت می‌کنند چون سرمایه‌های اجتماعی و باوری که به سرمایه‌های اجتماعی دارند برایشان مهم و کم نظیر است.

مدیرعامل شرکت فناپ‌تک: مأموریت شرکت «فناپ‌تک»، تمرکز بر تولید سخت ‌افزار و ایجاد قطب دیجیتال کشور است.

در این مراسم دکتر مغنی، مدیرعامل شرکت فناپ‌تک گفت: در حوزه نرم افزار در کشور پیشرفت‌های زیادی انجام شده است اما در حوزه سخت‌افزاری، این پیشرفت‌ها محسوس نیست. یکی از برنامه‌های شرکت فناپ‌تک، راهبری توسعه سخت افزاری است. مأموریت شرکت فناپ‌تک بحث تولید سخت افزار و اینکه بتواند به عنوان قطب دیجیتال کشور باشد، در نظر گرفته شده است. وی افزود: با افتتاح این کارخانه شرکت فناپ‌تک، با گذر از حوزه پرداخت، وارد حوزه زندگی هوشمند و سخت افزارهای دیجیتالی خواهد شد.

در پایان مراسم از کلیه تلاش‌گرانی که در سربلندی تولید و راه اندازی کارخانه فناپ‌تک مشارکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

Twitter Google+ Facebook
298 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها