تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 96215 تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از اشغال ۱۰۰ درصدی اقامتگاه‌های شهرستان‌های ساحلی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون نفر گردشگر از سواحل عمان بازدید کنند.

 

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه موج عظیم سفر‌ها به سواحل استان سیستان و بلوچستان از اوایل اسفند ماه آغاز شده است از اشغال ۱۰۰ درصدی اقامتگاه‌ها در طول نوار ساحلی دریای عمان خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: اقامتگاه‌های ساحلی شامل هتل‌ها با درجات مختلف و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند.

به گفته جلال زایی، اقامتگاه‌های بوم گردی به شدت مورد استقبال مسافران ورودی به استان قرار گرفته‌اند و به تنهایی جاذبه فرهنگی ایجاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش نیز در بحث اسکان سکونت‌گاه‌های خود را در اختیار مسافران نوروزی  قرار خواهد داد تا با مشکل کمبود مکان اقامتی مواجه نباشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نوروز گذشته بیش از یک میلیون نفر گردشگر وارد سواحل استان شدند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سال گذشته بیش از یک میلیون نفر گردشگر به سواحل دریای عمان وارد شوند.

جلال زایی در ادامه بیان داشت: همچنین در تمام مبادی ورودی شهر‌ها و حتی روستا‌ها با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها، آیین نوروزگاه با نمایش آداب و رسوم و فرهنگ مردم استان با نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و … برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: همواره یکی ازمهمترین مشکلات گردشگری استان در زمان پیک سفر، مشکل سوخت بود که امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در پمپ بنزین‌های ورودی شهرستان‌های استان، نازل‌هایی مختص خودرو‌های پلاک‌های سایر استان‌ها قرار داده شده است تا شاهد معطلی و ترافیک مسافران نوروزی در صف‌های پمپ بنزین نباشیم.

جلال زایی در ادامه گفته‌های خود از نظارت‌های تخصصی بر تأسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان داشت: بازدید از هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌ها و … در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، در این بازدید‌ها نکات و موارد تخصصی برای رفع نواقص و کاستی‌ها و نیز حفظ سلامت و تامین رفاه مسافران نوروزی ۱۴۰۲ تأکید می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این بازدید‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی به‌طور مستمر توسط کارشناسان حوزه گردشگری انجام خواهد شد، تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌های ستاد خدمات سفر انجام شده و امیدواریم خدمات خوبی به گردشگران ارائه شود.

Twitter Google+ Facebook
349 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها