• امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024

ویژه خبری

سرپرست بانک کشاورزی خبر داد: پیش بینی پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همزمان با اعیاد قربان و غدیر در منطقه آزاد انزلی ۶۰۰٫۰۰۰ عروس و داماد از شعب سپهری وام ازدواج گرفتند پیام تبریک بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت ابلاغ آیین نامه پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به ادارات کل ستادی و مستقل پست بانک ایران اهدای نشان عالی مدیریت خلاق به بانک مسکن رشد ۴۸۶ درصدی سودآوری در پی اصلاح ساختارهای مالی سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن با ضریب تخصیص ۴۰ درصدی اوراق (تسه) تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معرفی شدند سود خالص بانک سینا از ۱۸ هزار میلیارد ریال فراتر رفت بانک دی، فراتر از انتظار در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تلاش مضاعف برای افزایش سهم بازار بانک سینا ارائه نگین امید سپه برای کمک به تامین نقدینگی خانواده ها با کارمزد ۲ درصد رشد ۸٫۵ درصدی درآمد چادرملو در دو ماهه نخست ۱۴۰۳ فروش فوری نقدی کامیونت نیسان تکسوز آپشنال SVD تعاونی‌سازی سبب ایجاد تحول در طرح نهضت ملی مسکن می‌شود

0

گره گشایی از کریدور شمال -جنوب با توسعه حمل و نقل ریلی

  • کد خبر : 112179
  • 30 اردیبهشت 1403 - 10:12
گره گشایی از کریدور شمال -جنوب با توسعه حمل و نقل ریلی

مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر رونق کریدور شمال- جنوب بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد. به گزارش  صدای پول از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،سید علی امامی با اشاره به کمبودهای جدی در بخش حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در ایران […]

مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر رونق کریدور شمال- جنوب بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

به گزارش  صدای پول از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،سید علی امامی با اشاره به کمبودهای جدی در بخش حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در ایران علاوه‌بر کمبود لوکوموتیو، امکان تردد واگن‌های ایرانی در کشورهای آسیای میانه وجود ندارد؛ متاسفانه در حوزه شبکه ریلی جهت راه اندازی کریدور شمال- جنوب ضعف جدی داریم.

🔹وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که مدیریت راه آهن ایران باید کلیه وظایف عملیاتی و اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند و با راه اندازی خطوط منظم ریلی، امکان برنامه ریزی برای صاحبان کالا جهت حمل کالا را فراهم سازد.

🔹این مقام مسئول ضمن برشمردن روش‌های  حمل و جابه‌جایی کالا، عنوان کرد: هم اکنون رقابت در عرصه بین الملل بین زنجیره تامین است به این معنا که هر شرکتی که زنجیره تامین بهتری داشته باشد بی تردید درتصاحب بازارهای جدید موفق‌تر عمل خواهد کرد.

🔹 امامی کشتی را به عنوان ارزان‌ترین شیوه حمل و جابه‌جایی کالا در دنیا معرفی کرد و افزود: ریل، جاده و هواپیما به ترتیب دیگر شیوه‌های ارزان جابه‌جایی کالا محسوب می‌شوند؛ ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیای خاصی که دارد امکان بهره‌گیری از شیوه‌های حمل کشتی، ریل و جاده را دارد.

🔹مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه همسایگان شمالی ایران بخش اعظم کالا را به وسیله ریل جابه‌جا می‌کنند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های کشورهای آسیای میانه، به واسط ریل قابل تامین است و اگر ایران در این حوزه حضور جدی داشته باشد می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای خود مانند غلات را با قیمت مناسب و در زمان مشخص از آسیای میانه وارد کند. 

🔹این مقام مسئول با بیان اینکه همسایگان شمالی به دلیل اینکه محصولات صادراتی ایران مشابه محصولات صادراتی آنها به روسیه است در هنگام حمل جاده‌ای در مصولات اخلال ایجاد می کنند، افزود: اختلال در حمل بار صادراتی از کیفیت محصول می‌کاهد و هزینه‌های لجستیکی را افزایش می‌دهد؛ از این‌رو باید به صنعت ریلی نگاه ویژه‌تری داشته باشیم و توافقات جدی با کشورهای آسیای میانه امضا و تعرفه‌ها را رقابتی کنیم تا واگن‌های ما امکان رفت و آمد در این مناطق را پیدا کنند.

🔹امامی حمل جاده‌ای را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی صادرکنندگان معرفی کرد و گفت: هم اکنون بیشتر محموله‌ها در آستارا ۷ تا ۱۵ روز در مرز معطل می‌شوند؛ این در حالی است که چنین اتفاقی هیچگاه برای صنعت ریل رخ نمی‌دهد همچنین احتمال قاچاق کالا و مواد مخدر نیز تقلیل پیدا می‌کند.

🔹به گفته این مقام مسئول؛ متاسفانه هر سال حمل  بار صادراتی کمتر به وسیله ریل جابه‌جا می‌شود؛  این معضل جدی است و باید تمرکز ویژه‌ای روی آن داشته باشیم.

🔹امامی در پاسخ به این پرسش که بهبود روش‌های حمل چه میزان می‌تواند به تصاحب بازارهای جدید کمک کند؟ گفت: می‌توان گفت که ما در عصر رقابت زنجیره‌های تامین زیست می‌کنیم؛ به این معنا که از دوره رقابت کالا گذر و به دوره چابکی لجستیک رسیده‌ایم. فرض را بر این بگیرد که کشوری کالا با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند اگر نتواند آن کالا را در وقت و زمان مناسب به مقصد برساند در بازارهای رقابتی شکست خواهد خورد. 

🔹مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گرفتن سهم از اقتصاد جهانی را منوط به رقابت در زنجیره تامین و بحث جابه‌جایی دانست و افزود: اگر در این بخش درست عمل کنیم می‌توانیم جزو خوبان دنیا باشیم؛ ترکیه و چین چابک‌ترین لجستیک جهان را دارند و نتیجه آن را در حجم بالای کالای صادراتی آنها مشاهده می‌کنیم.

🔹سایت مرکزی:

https://tpo.ir/

🔹پایگاه خبری:

https://news.tpo.ir/ 

🔷تلگرام

https://t.me/ir_tpo

🔹بله

http://ble.ir/tpo_1403

🔹 واتس‌آپ

https://chat.whatsapp.com/LyCVqKaZrjw1Nrpx3POkk8

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=112179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها