• امروز : جمعه, ۲۹ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 July - 2024

ویژه خبری

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده صاحبان سهام بیمه کوثر آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در امیرکلا درخشش ستاره خلیج فارس در آسمان بورس تهران؛ پذیرش مدرن ترین پالایشگاه خاورمیانه در بازار سرمایه هر سهم “معین” ۳۲۰ ریال سود گرفت مسکن اقتصادی میانبری برای حل بحران مسکن است آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در آستارا برای دومین سال پیاپی گزارش حسابرس منطقه ویژه لامرد بدون بند و به صورت مقبول تایید شد حضور و پاسخگویی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی بیش از ۷۰ درصد نهضت ملی از سوی بانک مسکن تأمین مالی شده است ثبت ۱۵ ذوب و ریخته‌گری متوالی در پروژه یزد یک / خط تولیدی وایر تابستان ۱۴۰۴ بهره برداری می‌شود دریافت تقدیرنامه چهار ستاره فولاد سنگان در جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی تعامل انجمن سنگ آهن با بازار سرمایه برای جذب سرمایه‌گذاری در دولت چهاردهم/ سیاست‌های حمایتی هدفمند برای ارتقای بخش معدن اعمال شود پرواز همای در آسمان بیمه رازی افتتاح بزرگترین کوره عملیات حرارتی مجتمع صنعتی اسفراین اکبر جلیلی معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار بانک سینا شد زمان برگزاری و اجرای سه دوره نمایشگاهی تغییر یافت

2

مهم‌ترین تخلفات نمایندگی‌های بیمه/ رعایت نشدن آیین‌نامه ۷۵

  • کد خبر : 106
  • 03 آبان 1396 - 11:29
مهم‌ترین تخلفات نمایندگی‌های بیمه/ رعایت نشدن آیین‌نامه ۷۵

معاون نظارتی بیمه مرکزی با اشاره به بازدید کارشناسان نهاد ناظر بیمه ای از ۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت های بیمه ای گفت: بسیاری از این نمایندگی ها شرایط آیین نامه شماره ۷۵ را رعایت نکرده اند. به گزارش صدای پول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، حبیب میرزایی […]

بیمه مرکزی - کراپ‌شده

معاون نظارتی بیمه مرکزی با اشاره به بازدید کارشناسان نهاد ناظر بیمه ای از ۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت های بیمه ای گفت: بسیاری از این نمایندگی ها شرایط آیین نامه شماره ۷۵ را رعایت نکرده اند.

به گزارش صدای پول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، حبیب میرزایی اعلام کرد که کارشناسان بیمه مرکزی از ۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت های بیمه ‌ به منظور نظارت موثر و کارآمد بر فعالیت نمایندگان بیمه، بازدید کرده اند.

وی افزود: حسب بررسی‌های میدانی و بازرسی کارشناسان بیمه مرکزی از بالغ بر۵۰۰ دفتر نمایندگی شرکت‌های بیمه، مشاهده شد بسیاری از دفاتر نمایندگان فاقد استانداردهای لازم در شأن شرکت بیمه ذیربط بوده و موارد متعددی از عدم رعایت مفاد آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره۷۵) و مقررات مربوطه در نحوه فعالیت نمایندگان وجود دارد.

معاون نظارتی بیمه مرکزی اشتراک دفاتر نمایندگی  با سایر مشاغل و فقدان تابلو نمایندگی در محل فعالیت، واگذاری اختیار نمایندگی به اشخاص غیر واجد شرایط، فعالیت نمایندگان حقوقی بدون دارا بودن مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بیمه‌ای واجد شرایط، نامشخص بودن محل فعالیت یا عدم فعالیت در آدرس رسمی اعلام شده، عدم ثبت اطلاعات کارکنان و بازاریابان در سامانه سنهاب، عدم تمدید پروانه نمایندگی در موعد مقرر، تاسیس دفاتر فرعی غیر مجاز توسط برخی نمایندگان بیمه، استفاده از رمز عبور سایر نمایندگان سایر شرکتهای بیمه، فعالیت در خارج از کشور یا قلمرو مجاز بدون اخذ مجوزهای لازم، واگذاری کد صدور نماینده به برخی کارگزاران بیمه، اعطای کد صدور  فرعی بدون ضابطه به برخی نمایندگان بیمه توسط برخی شرکتهای بیمه، پرداخت هزینه خارج از آیین نامه کارمزد توسط برخی شرکتهای بیمه در قالب قراردادهای برون سپاری و ایجاد امکان صدور بیمه نامه برای برخی نمایندگان تعلیق شده توسط شرکت بیمه را از مهمترین تخلفات اعلام کرد.

میرزایی با اشاره به عدم نظارت مطلوب شرکت های بیمه بر فعالیت نمایندگان خود، گفت: باعنایت به مفاد ماده ۲۵ آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره ۷۵) مبنی بر اینکه «شرکت بیمه مسئول احراز و انطباق شرایط فعالیت نمایندگان خود با مقررات این آیین نامه می‌باشد».

وی افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که شرکت بیمه به طور مستمر بر نحوه فعالیت نمایندگان و استمرار تطابق فعالیت آنها با آیین نامه های مربوط نظارت مؤثر داشته و بازدیدهای میدانی از دفاتر نمایندگان را به نحو مقتضی انجام و در سوابق هریک از نمایندگان درج شود. همچنین ضروری است، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی‌ مستمر و کارآموزی برای نمایندگان ذیربط به منظور تبیین مقررات مربوطه در حین خدمت پیش‌بینی شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بازرسان بیمه مرکزی در بازدیدهای نظارتی از شرکت‌های بیمه، نحوه اعمال نظارت بر نمایندگان ذیربط و کیفیت و کمیت بازدیدهای میدانی را مورد بررسی و پایش قرار داده و انجام بازدیدهای نظارتی و ارائه گزارش‌های مربوطه یکی از شاخص‌های مد نظر بیمه مرکزی برای موافقت با تعداد جذب نماینده جدید توسط شرکت‌های بیمه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها