اختصاصی/
در پنل گفت و گوی مدیران گروه مالی فارابی، دیچی پی و دیجی کالا، همکاری استراتژیک این گروه ها با رونمایی از قرارداد همکاری مشترک دیجیپی و گروه مالی فارابی با هدف ارائه خدمت مدیریت ثروت توسط دیجی پی به کاربران این گروه مالی،اعلام شد.
سرمایه گذاری های دیجی کالا جذاب تر می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای پول، در این پنل که در نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد،حمید محمدی مدیرعامل دیجیکالا، گفت: همکاری دیجیپی با فارابی از حدود دو سال پیش آغاز شد و امروز بخش کوچکی از هدفی که برای این همکاری تعیین شده بود در قالب محصول عملیاتی شده است. دیجیکالا در ماه به ۴۰ میلیون کاربر خدمات ارائه میدهد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجیکالا فعالیت دارند که این آمار زنجیره ارزش خدمات تجارت الکترونیک را شکل میدهد. با همکاری فارابی انتظار می رود در بازار سرمایه نیز ارائه خدمات مالی با دو گروه مشتریان و فروشندگان صورت گیرد.
وی افزود: با همکاری گروه مالی فارابی ارائه منابع مالی از سمت مردم با برخی نقشههای جذاب و ساده و مشارکت مردم در سود در دستور کار بوده که از همین گردش مالی برای مشتریان در دیگر خدمات استفاده خواهد شد. در واقع نقشه سرمایهگذاری هوشمندانه و پویا به شکل ساده و قابل فهم ارائه شود.
محمدی ادامه داد: دیجیکالا قصد دارد سرمایهگذاریهای خرد را جذابتر از قبل کند. با قرارداد امروز با فارابی اولین گامها برای جذاب کردن سرمایهگذاری خرد برداشته شد و قرار است اتفاقات جذابتر و تنوع در سرمایهگذاری رخ دهد. یکی از اهداف دیگر دیجیکالا در زمینه ورود به بازار سرمایه و همکاری با گروه مالی فارابی، توسعه شخصیسازی در مدیریت سرمایه خواهد بود.
افزایش امنیت سرمایه های حقیقی با حضور دیجی کالا و دیجی پی در بورس
رحمان بابازاده مدیرعامل هلدینگ فارابی نیز گفت: باتوجه به تعامل گسترده مجموعه دیجیکالا با افراد مختلف جامعه، موضوع دسترسیپذیری به مشتریان برای گزوه مالی فارابی پوشش داده شده است. همه نیازهای مردم در حوزه سرمایهگذاری با همه طیفهای ریسکپذیری را پوشش خواهیم داد و تا کنون هم بیش از ۸۰ درصد این نیازها پوشش داده شده است.
میثم خیرخواه معاون کارآفرینی گروه مالی فارابی هم گفت: یکی از دلایلی که بورس را با نوسان و افراد را با ضرر مواجه میکند، نداشتن سواد کافی در این حوزه است و حضور شرکتهایی مانند دیجیکالا و دیجیپی در این زمینه کارگشا است.
تجارت الکترونیک،رشد پیدا می کند
هومن امینی مدیرعامل دیجیپی نیز در این مراسم گفت: متأسفانه سهم افرادی که در بازار سرمایه حضور ندارند ، خیلی زیاد است. برای رفع این مشکل باید مردم بتوانند با روش ساده وارد بازار سرمایه شوند و انتخاب های گوناگون داشته باشند. این اتفاق به این معنی نیست که عموم مردم خبره بازار سرمایه باشند.
وی افزود: دیجیپی میتواند اکوسیستمی شکل بدهد که نیاز مشتریان در این زمینه برای سرمایهگذاری در بازار سرمایه مرتفع شود. در این زمینه دو دسته مشتری وجود دارد. نخست مشتری که نمیداند پول را کجا سرمایهگذاری کند. دوم مشتری که نمیداند سرمایه را دقیقاً در چه محلی از بازار سهام، سرمایهگذاری کند. البته برخی کاربران هم در بازار سرمایه فعالیت نداشته و هیچ شناختی از این بازار ندارند.
امینی ادامه داد: دیجیپی قصد دارد امکانی را برای این افراد فراهم کند تا نسبت به نوع رفتار در بازار سرمایه آگاهی پیدا کنند. با این اقدام به رشد تجارت الکترونیک کمک خواهد شد. با امضای این قرارداد و سایر همکاریهای پیش رو قرار است تا یک دیجیکالا در بازار سرمایه با روشهای هوشمند ایجاد شود.
ویژگی های این همکاری مشترک
گفتنی است با این همکاری، صندوق درآمد ثابت اکسیر دوم فارابی بهعنوان اولین بخش از محصول، ارائه خدمت به مشتریان را آغاز کرده است. در این طرح، سرمایههای خُرد در بازار بدهی و گواهی سپرده بانکی سرمایهگذاری میشود و سود حاصل از این سرمایهگذاری در قالب صندوق سرمایهگذاری بصورت ماهانه بهحساب سرمایهگذار واریز خواهد شد.
این خدمت بر اساس شرایط، اهداف و سطح ریسکپذیری مشتریان تنظیم میشود و به نگهداشت، افزایش و مدیریت ثروت در ابعاد مختلف زندگی و آینده مشتری کمک میکند و در نهایت به توسعهٔ الگوریتمهای تعیین ریسک و معاملات سرمایه منجر میشود. تاکنون ۷۰ هزار کاربر از سرویس مدیریت ثروت استفاده کردند و ۲۵ هزار درخواست مشاوره و ۲۹ هزار درخواست سنجش ریسک مطرح شده است.
علاوه بر این متقاضیان برای استفاده از سرویس مدیریت ثروت، میتوانند پس از مراجعه به وبسایت دیجیپی این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. سپس در بخش مدیریت ثروت یکی از خدمات موردنظر را انتخاب و همه مراحل را آنلاین انجام دهند و در لحظه نتیجه خرید و سرمایهگذاری را ملاحظه کنند.
گزارشگر؛ نسیبه نجفی