کد خبر : 85600
تاریخ انتشار : 6 تیر 1401
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفه ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۳۳۰۰ میلیاردتومانی شده است که امورجاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است. که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان می شود
نظرات
وی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساختها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفهها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزهای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود.
مهندس سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکههای آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه میدهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفههای مخابراتی ثابت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست میدهد ، زمان رفع خرابیها بالا میرود و کیفیت شبکه افت میکند. و ممکن است متوقف شود.
مهندس سلطانی در ادامه گفت: شرکت مخابرات در سالهای اخیر با سرمایهگذاریها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مدل تعرفهای جدید، مشوقهایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت هم استفادهای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آنها تلقی میشود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.