• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

ویژه خبری

همایش نخستین کاربرد متاورس ایرانی در ارتباطات برگزار شد مدیر اکتشاف از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید بعمل آورد منتخب بانک صادرات ایران در روز تعطیل پنجشنبه فعال هستند افزایش ۵۶ درصدی سود خالص بانک صادرات ایران نشست استمرار موفق طرح فروش بیمه نامه حامی خانه و خانواده برگزار شد رشد بیش از ۱۳۰۰ درصدی کارمزد خدمات ارزی بانک آینده کرمانشاه بر مدار اینترنت فوق سریع فیبر نوری قرار گرفت صورت های مالی سال ۱۴۰۲ بانک کشاورزی تصویب شد شکستن رکورد تاریخی تولید پلی اتیلن در پتروشیمی امیرکبیر در چهار ماهه نخست سال جاری معرفی پروژه Net Zero شرکت نستله: راهکاری برای آینده‌ پایدار افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت ۵G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات توسعه اقتصادی کشور ها بدون تبادلات بین المللی امکان پذیر نیست اضافه شدن هزینه ۲۰هزار تومانی هلال احمر به حق بیمه اربعین «رسانا»، جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه در هفتم مرداد ماه پذیره‌نویسی می‎شود روی خط سند راهبردی ۵ ساله رو به جلو حرکت می‌کنیم تمدید جشنواره ستارگان زندگی بیمه ایران

0

شاخص بورس با رشد ۵۹۹ پله ای، کانال ۹۱ هزار واحدی را فتح کرد

  • کد خبر : 1852
  • 07 آذر 1396 - 11:58
شاخص بورس با رشد ۵۹۹ پله ای، کانال ۹۱ هزار واحدی را فتح کرد

صدای پول- شاخص بورس امروز (سه شنبه) در ادامه روند صعودی خود با ۵۹۹ واحد رشد به جایگاه ۹۱ هزار و ۲۵۵ واحدی ارتقا یافت. به گزارش صدای پول به نقل از ایرنا، در معاملات امروز همانند روزهای گذشته نمادهای فلزی و معدنی در صدر جذابیت قرار داشتند؛ رونق معاملات این گروه نقش زیادی در […]

صدای پول- شاخص بورس امروز (سه شنبه) در ادامه روند صعودی خود با ۵۹۹ واحد رشد به جایگاه ۹۱ هزار و ۲۵۵ واحدی ارتقا یافت.

به گزارش صدای پول به نقل از ایرنا، در معاملات امروز همانند روزهای گذشته نمادهای فلزی و معدنی در صدر جذابیت قرار داشتند؛ رونق معاملات این گروه نقش زیادی در رشد شاخص داشت به طوری که نماد فولاد سازی مبارکه به تنهایی شاخص کل را ۱۶۹ واحد بالا برد.
بدین ترتیب، در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، و معادن (توسه معدن و فلزات) و فخوز (فولاد خوزستان) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را بالا کشیدند.
گروه کانی های فلزی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۲۷۰ میلیون سهم به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۴۸۶ میلیارد ریال و فراورده های نفتی به ارزش ۲۷۸ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در معاملات امروز یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال در ۸۵ هزار و ۶۵۷ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۹۲ واحد رشد کرده اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، چهار واحد افت کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، سه واحد پایین آمده، اما شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۶۶۳ واحد بالا رفته است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۷۴۳ واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم بورس ۳۵۱ واحد کاهش یافت.

** دلایل رشد بازار سرمایه
یک تحلیلگر بازار سرمایه امروز در گفت و گو با ایرنا درباره چرایی رشد شاخص گفت: رشد قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) در بازارهای جهانی، کاهش سود بانکی و افزایش نرخ دلار از دلایل رشد بازار سرمایه است.
«بهروز عباس زاده» تاکید کرد رشد شاخص بورس در روزهای اخیر، حبابی و هیجانی نبوده؛ بلکه تحت تاثیر رشد قیمت فلزات اساسی و برخی محصولات پتروشیمی حاصل شده است.
این کارشناس بورس اضافه کرد: رشد قیمت این محصولات (کامودیتی ها) باعث افزایش سودآوری و رشد قیمت سهام شرکت های مرتبط با آنها در بورس کشورمان شده است.
وی از افزایش نرخ دلار به عنوان علت دیگر رشد شاخص بورس نام برد و اضافه کرد: شرکت های صادرات محور و همچنین شرکت هایی مانند پالایشگاه ها که فروش داخلی آنها بر مبنای نرخ دلار انجام می شود نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار، سود خوبی را کسب کرده و رشد داشته اند.
این کارشناس بازار سرمایه کاهش سود بانکی را عامل سوم رشد شاخص معرفی کرد و ادامه داد: سود بانکی به عنوان بازار موازی و رقیب بورس شناخته می شود، بنابراین کاهش سود بانکی موجب شده است که بخشی از نقدینگی به بازار سرمایه وارد شود.
عباس زاده پیش بینی کرد در آینده، میزان کوچ نقدینگی از بانک به بورس بیشتر می شود؛ زیرا حساب هایی که سود بالایی می دادند به سر رسید خود نزدیک می شوند.

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=1852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها