تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024

ویژه خبری

اجرای طرح استقبال از مهر در معابر منتهی به مدارس منطقه یک کسب رتبه پنجم تعداد تراکنش‌های شاپرکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دست پر چادرملو در مسیر توسعه عرضه یک میلیون و ۳۷۹ هزار تن محصول در بورس کالا رئیس جدید سازمان توسعه تجارت منصوب شد فروش ۱۹ هزار تن قیر توقیفی شرکت دبش در مزایده اموال تملیکی نقش آفرینی ایمیدرو در تسهیل زیرساخت ها و سرمایه گذاری های معدنی خراسان جنوبی شناسایی ۱۰ خوشه کسب و کار مرتبط با صنعت کفش و چرم در کشور/طراحی مجتمع تخصصی با همفکری بخش خصوصی برای استقرار فعالان صنعت کفش در تهران با ۲۷ هزار متر مربع فضا راه‌اندازی اتاق فلزات گران بها در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فولاد خوزستان گواهینامه‌ی تحقیق و توسعه با رتبه پیشرفته کشوری را در حوزه فلزات اساسی بدست آورد سامسونگ از جدیدترین پروژکتورهای لیزری Premiere 9 و Premiere 7 خود رونمایی کرد انتشار اوراق گواهی سپرده عام بانک صنعت و معدن با نرخ سود ۲۱/۵ درصد بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی استان هرمزگان با مشارکت بانک‌آینده تست گرم خط تولید کلاف فولاد سرمد ابرکوه انجام شد پیام تبریک مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام به مناسبت هفته وحدت از افزایش فروش گندله تا توسعه هدفمند در «گهرزمین»

1

سومین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی برگزار می شود

  • کد خبر : 102368
  • 22 شهریور 1402 - 10:25
سومین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی برگزار می شود

دانشگاه گلرنگ با توجه به رسالت کار آفرینی و توانمندسازی کار آفرینان در نظر دارد سومین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی را برگزارکند. به گزارش پایگاه خبری صدای پول، دکتر مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ با اعلام این خبر،گفت:با توجه به برگزاری موفق دو دوره قبلی […]

دانشگاه گلرنگ با توجه به رسالت کار آفرینی و توانمندسازی کار آفرینان در نظر دارد سومین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی را برگزارکند.

به گزارش پایگاه خبری صدای پول، دکتر مرجان مهدوی غروی مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ با اعلام این خبر،گفت:با توجه به برگزاری موفق دو دوره قبلی این جایزه که با هدف حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان انجام شد دانشگاه گلرنگ بر آن است تا سومین دوره جایزه استارت آپی را با رویکردی متفاوت و متمایز در حوزه های نوین دانش و فناوری برگزار کند.

وی افزود: از این رو، به منظور معرفی جایزه و امکان حضور استارت آپهای فعال در سطح کشور سومین دوره این جایزه با تمرکز بر کسب و کارهای نوین و فناورانه برگزار خواهد شد.

دکتر مهدوی غروی تاکید کرد: در دنیای امروز، استارتاپ‌ها به عنوان موتور اصلی نوآوری و توسعه در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شوند. در همین راستا گروه صنعتی دانشگاه‌ گلرنگ با جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی گامی نوین در زمینه، جوایز استارتاپ دانشگاهی به استارتاپ‌های نوآورانه فرصت می‌دهد تا توانایی‌ها و ایده‌های خود را به مراحل بالاتر از توسعه برسانند.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری دوره های جایزه استارتاپ ها، ادامه داد : اولین دوره این جایزه در سال ۱۴۰۰ با موفقیت برگزار شد. در این دوره نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شدند.

مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ توضیح داد : در مرحله‌ی اول، دانشگاه گلرنگ ارزیابی‌هایی را انجام داد و تنها افرادی که حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کردند به مرحله دوم ارزیابی انتقال پیدا کردند.  در مرحله دوم، مدیران گروه صنعتی گلرنگ وارد عمل شدند و از بین این استارتاپ‌ها افرادی را انتخاب کردند که حداقل امتیاز مورد نیاز را داشته و قابلیت سرمایه‌گذاری در آنها وجود داشت؛ سپس، استارتاپ‌های انتخاب شده به مرحله سوم ارزیابی منتقل شدند.

دکتر مهدوی  ادامه داد : در مرحله سوم، ارزیابی توسط مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ، به ویژه خانم دکتر فضلی، دکتر سزاوار، دکتر گودرزی، دکتر امیران، و دکتر ابراهیمی انجام شد و هدف اصلی این مرحله، حمایت حداکثری از استارتاپ‌ها بود.

مسئول تجاری سازی همچنین تصریح کرد : استارتاپ‌هایی که در مرحله دوم ارزیابی به بعد قرار می‌گیرند، آنهایی هستند که شرایط سرمایه‌گذاری را دارا می‌باشند و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند. در غیر این صورت، استارتاپ‌ها از مرحله جایزه خارج می‌شوند و تنها افراد مورد تأیید به مرحله سوم ارزیابی ادامه می‌دهند. واضح است که در این فرآیند، اهمیت بنیان‌گذاری دانشگاهی برای استارتاپ‌ها بسیار بالا است.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ اظهار داشت : در سال اول برگزاری این مسابقه  در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شرکت کردند. از این تعداد، ۳۳۹ استارتاپ به مرحله دوم وارد شدند و در نهایت ۴۰ استارتاپ به مرحله سوم ارزیابی راه یافتند. در این مرحله، تنها ۱۶ استارتاپ انتخاب شدند تا به عنوان برترین استارتاپ‌ها تقدیر شوند.

به گفته مسئول تجاری سازی گلرنگ ؛ در سال ۱۴۰۱ ، تعداد ۶۹۷ استارتاپ وارد مرحله اول ارزیابی شدند. از این تعداد، ۲۲۰ استارتاپ موفق به پیشروی به مرحله دوم شدند. از آنجا، ۸۱ استارتاپ به مرحله سوم ارتقاء یافتند. این ۸۱ استارتاپ برتر به عنوان برگزیده‌ها انتخاب شدند و جوایز به مجموعه‌ای از برترین استارتاپ‌ها اهدا شد. جایزه اعطا شده به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استارتاپ‌های مرحله دوم بود.

دکتر مهدوی  همچنین گفت : در سال اول جایزه به این ۱۶ استارتاپ ارزشمند، حدود ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان جوایز اهدا شد و همچنین بیش از ۴۰ استارتاپ سرمایه‌گذاری شدند و به گروه صنعتی گلرنگ پیوستند.همچنین، بیش از ۴۰ استارتاپ دیگر نیز موفق به جذب سرمایه‌گذاری شدند.

دکتر مهدوی گفت : طی سال های اخیر گروه صنعتی گلرنگ  گام بلندی در موفقیت استارتاپ‌ها برداشته  و همین امر این مسابقه استارتاپی را متمایز کرده است. گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یک سرمایه‌گذار اصلی  این امکان را دارد که در تمامی حوزه‌های استارتاپی سرمایه‌گذاری کند و استارتاپ‌ها را به این اکوسیستم وصل کند. این اقدام می‌تواند به استارتاپ‌ها فرصتی برای پیشرفت و توسعه بیشتر ارائه دهد.

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ  گفت : گروه صنعتی گلرنگ، با بیش از هفت هلدینگ مستقل و بیش از ۴۵۰ شرکت مختلف در زمینه‌های متنوع از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، و زنجیره تامین، عملاً یک اکوسیستم گسترده و چندمنظوره ایجاد کرده است؛  این گروه حتی کارخانه‌ای برای تولید خودروهای برقی راه‌اندازی کرده و در حوزه‌های پالایشگاه نفت و صنعت نفت نیز فعالیت دارد؛ در نتیجه استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌ها امکان شرکت دارند.

گفتنی است امروزه، استارت آپ ها، به عنوان پارادایم برتر در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار مورد توجه جهانیان قرار گرفته اند. اما، همانطور که از اسم این کسب و کارها بر می آید آنها کسب و کارهای کوچک و آسیب پذیری هستند که چنانچه مورد حمایت و توجه جدی قرار نگیرند، با خطر اضمحلال و انقراض مواجه می شوند تجربه ایران و جهان نشان داده است که اکثر شرکتهای استارت آپی پس از فعالیت در یک دوره کوتاه برای ادامه فعالیت خود و بزرگتر شدن، به حمایتهای شرکتهای بزرگتر نیاز دارند در مقابل شرکتهای بزرگتر نیز برای حضور در عرصه فناوریهای جدید و به روز، نیازمند کسب و کارهای استارت آپی هستند. از این رو رشد اقتصادی کشورها محقق نخواهد شد مگر از طریق توجه به کسب و کارهای نوین و به خصوص کسب و کارهای استارت آپی که امکان مقیاس پذیری و رشد بالایی دارند. به همین منظور در سال ۱۳۹۹ جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی با پیشنهاد سرکار خانم دکتر مریم فضلی (ریاست محترم هیأت مدیره دانشگاه گلرنگ و تصویب جناب آقای دکتر مهدی فضلی ریاست محترم هیأت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ به جامعه کارآفرینی و استارت آپی کشور معرفی و اجرای آن به دانشگاه گلرنگ محول گردید. هدف این جایزه حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای استارت آپی است تا از این طریق پتانسیلها و توانمندیهای بی بدیل گروه صنعتی گلرنگ و شرکتهای تابعه در اختیار کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور قرار بگیرد. دانشگاه گلرنگ امیدوار است ضمن ایفای نقش و مسئولیت خود در این حوزه با معرفی کسب و کارهای استارت آپی برتر به شرکت های تابعه گروه صنعتی گلرنگ، امکان برندسازی آنها را در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.

از این رو، جایزه استاد محمد کریم فضلی که تاکنون دو دوره ی آن در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار گردیده است. به عنوان سازوکاری توانمند برای حمایت از استارت آپ ها و راه اندازی کسب و کارهای نو ظهور ایرانی مورد توجه بنیانگذاران و اعضای اکوسیستم کسب و کارهای استارت آپی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. دانشگاه گلرنگ، امیدوار است این حرکت ملی زمینه توسعه و تقویت کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور را در کشور اسلامی عزیزمان ایران فراهم آورد.

گزارشگر: نسیبه نجفی

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=102368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها