• امروز : چهارشنبه, ۳۰ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 19 June - 2024

ویژه خبری

سرپرست بانک کشاورزی خبر داد: پیش بینی پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همزمان با اعیاد قربان و غدیر در منطقه آزاد انزلی ۶۰۰٫۰۰۰ عروس و داماد از شعب سپهری وام ازدواج گرفتند پیام تبریک بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت ابلاغ آیین نامه پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به ادارات کل ستادی و مستقل پست بانک ایران اهدای نشان عالی مدیریت خلاق به بانک مسکن رشد ۴۸۶ درصدی سودآوری در پی اصلاح ساختارهای مالی سپرده کوتاه‌مدت ویژه ممتاز طرح «ربیع» بانک مسکن با ضریب تخصیص ۴۰ درصدی اوراق (تسه) تیم‌های برتر نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران معرفی شدند سود خالص بانک سینا از ۱۸ هزار میلیارد ریال فراتر رفت بانک دی، فراتر از انتظار در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تلاش مضاعف برای افزایش سهم بازار بانک سینا ارائه نگین امید سپه برای کمک به تامین نقدینگی خانواده ها با کارمزد ۲ درصد رشد ۸٫۵ درصدی درآمد چادرملو در دو ماهه نخست ۱۴۰۳ فروش فوری نقدی کامیونت نیسان تکسوز آپشنال SVD تعاونی‌سازی سبب ایجاد تحول در طرح نهضت ملی مسکن می‌شود

0

تأمین‌اجتماعی مکلف به پیگیری بیمه شاغلان کسب‌وکارهای مجازی است

  • کد خبر : 102259
  • 21 شهریور 1402 - 9:25
تأمین‌اجتماعی مکلف به پیگیری بیمه شاغلان کسب‌وکارهای مجازی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه شورای معاونین این سازمان، توسعه پوشش بیمه‌ای به همه شاغلان را وظیفه و مأموریت قانونی و نیز اولویت این سازمان دانست و از آمادگی و برنامه این سازمان برای پیگیری جدی پوشش بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی و شاغلان سکوها (پلتفرم‌‌های) مختلف این حوزه مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های مجازی […]

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه شورای معاونین این سازمان، توسعه پوشش بیمه‌ای به همه شاغلان را وظیفه و مأموریت قانونی و نیز اولویت این سازمان دانست و از آمادگی و برنامه این سازمان برای پیگیری جدی پوشش بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی و شاغلان سکوها (پلتفرم‌‌های) مختلف این حوزه مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های مجازی و سایر خدمات اینترنتی خبر داد و گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که ما بر اساس قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این حوزه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، باید خودشان و خانواده‌شان در برابر شرایط سخت، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمه‌ای استفاده کنند. ما تکلیف و وظیفه داریم که بر اساس قانون به این حوزه ورود کنیم. پس کار در این حوزه را به جد پیگیری می‌کنیم و به سراغ سایر بخش‌ها و مشاغل هم خواهیم رفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این جلسه با اشاره به تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه گفت: بیمه حقی همگانی است و ما متکفل آن هستیم و در قبال آن وظیفه داریم. اولویت تعهدات بین‌النسلی که در سیاست‌های ابلاغی هم جزو تکالیف اصلی ماست، از اولویت تعهدات به‌روز کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست.

وی تأکید کرد: منابع پایدار را باید در خود نظام بیمه‌ای جستجو کنیم و توسعه پوشش بیمه‌ای، مهم‌ترین راهبرد و مؤلفه‌ای است که ما را به سمت پایداری منابع می‌برد. اگر با توسعه پوشش بیمه‌ای و شناسایی و بیمه اقشار جدید، نسبت پشتیبانی را به ثبات برسانیم و حتی افزایش دهیم، به سمت پایداری منابع خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که در حوزه کسب‌وکارهای رسمی بالغ بر ۵ میلیون نفر بیمه‌نشده در کشور داریم، گفت: نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر از افراد بیمه‌نشده در قالب سکوها یا پلتفرم‌های مجازی مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های مجازی و انواع خدمات اینرنتی شاغل هستند که برای بیمه شدن این گروه، نباید با توقف در تعریف روابط کار بین کارگر و کارفرما، کار را متوقف کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیمه کردن افرادی که در حوزه کسب‌وکارهای فضای مجازی و پلتفرم‌ها فعال هستند را وظیفه خودمان می‌دانیم و به سراغ آنها خواهیم رفت. اجازه نمی‌دهیم افرادی که در این حوزه‌ها فعال هستند از مواهب بیمه‌ای محروم باشند. شاغلان بیمه‌نشده شاغل در سکوهای فضای مجازی باید به حق خودشان که حق بیمه شدن است توجه داشته باشند و زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی بیایند و از مواهب آن استفاده کنند.
موسوی افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که ما بر اساس قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این حوزه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، باید خودشان و خانواده‌شان در برابر شرایط سخت، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمه‌ای استفاده کنند.
وی افزود: ما تکلیف و وظیفه داریم که بر اساس قانون به این حوزه ورود کنیم. پس کار در این حوزه را  به جد پیگیری می‌کنیم و به سراغ سایر بخش‌ها و مشاغل هم خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: باید به سمت خوداظهاری برویم و از نظر فنی و تکنیکی باید بستری فراهم کنیم تا خود افراد بتوانند بیمه نشدن خود را حتی با یک پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری اظهار و اعلام کنند. باید از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباط الکترونیک و نظارت مردمی برای توسعه پوشش بیمه استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayepool.ir/?p=102259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها