اختصاصی/
در سال های اخیر رقابت سنگینی در نظام بانکی کشور شکل گرفته است،رقابت بر سر رشد و جذب مشتریان بیشتر.
به گزارش پایگاه خبری صدای پول، در این میان در سال های اخیر بانک ایران زمین با رشد قابل توجه در عرصه بانکداری دیجیتال،به یک پدیده در نظام بانکی بدل شده است.این بانک با شعار«بانک ایران زمین،بانک دیجیتال» به سرعت در نظام بانکی کشور تبدیل به بانکی شد که حرفی برای گفتن دارد.
بانک ایران زمین توانسته است با نیاز سنجی صحیح مشتریان این نیازها را در قالب محصولات مختلف پیاده سازی کند و موفق به کسب رضایت حداکثری مشتریان شود.
رشد ۳۶ درصدی کاربران این بانک نشان می دهد که برنامه های بانک ایران زمین در زمینه بانکداری دیجیتال سمت و سوی درستی داشته و اثر خود را در بهبود عملکرد این بانک نشان داده است.
راز و رمز موفقیت این بانک در استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان است. بر این اساس مشتریان با برخورداری از خدمات متنوع بانک ایران زمین اطلاعات بانکی خود را به صورت یکجا دریافت کرده و می توانند تصویر دقیق تری از وضعیت مالی خود داشته باشند.
فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین این چرخه را اینگونه توضیح می دهد: زمانی که مشتریان وارد اکوسیستم و بستر ارائه خدمات بانک می شوند، نیازهای مشتری بررسی می شود و بر اساس نوع درخواست مشتری، خدمات مورد نیاز ارائه می شود.
وی می افزاید: این تکنولوژی به مرور زمان و پس از بررسی درخواست های متعدد کاربر، با نوع رفتار، علایق، خواسته ها و در یک کلام سبک زندگی فرد آشنا می شود. بنابراین با اطلاعات دریافتی از کاربر، خدمات خاص و پیشنهادهای دیگری به او ارائه می شود.
پلتفرم فراز در این میان نمونه جالبی از خدمات دیجیتال بانک ایران زمین است.صاحبان کسب و کارهای مختلف،استارت آپ ها و فین تک ها بر بستر این پلتفرم و با روش های نوآورانه در کنار انواع سرویس های بانکی می توانند به تولید و ایجاد محصولات بپردازند و سودآوری خوبی را از این محل شاهد باشند.
در این پلتفرم خدمات متنوعی مانند پرداخت مثل استعلام مانده حساب و انتقال وجه و کارت به کارت، خدمات مرتبط با تسهیلات همچون مشاهده فهرست و مرور تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار، خدمات پرکاربرد چک همچون مشاهده دسته چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک های واگذار شده ، انواع گزارش های مورد نیاز مشتریان از گردش و تراکنش حسابهای بانکی، ماشین حساب و تبدیل نرخ ارز و اعلام شماره شبا و … به مشتریان ارائه می شود.
این قابلیت ها موجب شده است تا میزان تراکنش های بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین به ۶۸ درصد افزایش یابد و از این راه رکورد بی سابقه ای به ثبت برسد.
این میزان رشد این امیدواری را به وجود آورده است که در سال های پیش رو بانک ایران زمین با حفظ و توسعه کیفیت خدمات خود در عرصه بانکداری دیجیتال،رکوردهای تازه ای را در میزان تراکنش ها ثبت کند.