تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 36299 تاریخ انتشار : 13 مرداد 1398

*آقای دکتر، در یکی دو سال اخیر اتفاقات بعضا عجیب و نگران کننده ای برای اقتصاد کشور افتاد که از همه آنها تحت عنوان تحریم یاد شد. این تحریم ها همه بنگاه های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داد. خیلی ها از پانشستند و تسلیم شدند. اما خب عدو سبب خیر شد و برخی اتفاقات مثبت و باورنکردنی در اقتصاد ما افتاد. گویا شما از آن دست هستید؟ چه شد . تاثیر تحریم ها شما را از یک شخصیت بازرگان به تولید کننده تغییر داد؟

اجازه بدهید ابتدا با تاثیر و اهمیت مجموعه نه به عنوان یک اثر تبلیغی بلکه به عنوان بنیانگذار خدمات پس از فروش نوین در حوزه لوازم خانگی کشور اشاره کنم. این غلو نیست که مدرن ترین و موثرترین الگوی خدمات پس از فروش به روایت کمپانی ال جی در خاورمیانه را گلدیران با سابقه سی ساله بنا نهاد. بیش از ۵۰۰۰ نفر در سالهای اخیر درگیر این کسب و کار پیشرو شدند و موفقیت های عظیمی کسب  نموده اند . شاید جالب باشد که بدانید ایران جزو معدود کشورهایی است که نظر عملکرد  فوق العاده چشم گیر  بوده وکیفیت کالاهای  گلدیران ( ال جی ) سهم بسزایی در  بازار ایران دارد.

هم اکنون کشور در شرایط خاصی است. آیا نمی پذیرید که در یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم؟ در این جنگ بزرگ قطعا ما ژنرال های این نبرد نابرابریم. ناملایمات و سختی ها و چه ناراستی دشمن بر ما تاثیرگذار بود. به هر ترتیب  کمپانی ال جی هم مانند سایر شرکتهای کره ای ،تحت تاثیر شرایط بین المللی مانند قبل بازار را تغذیه نمی کند. مشکلات ارزی، نوسانات قیمتی، کاهش قدرت خرید مردم در عین حال پایبندی به اصول اخلاقی برای حمایت از حقوق مصرف کننده در بازاری که برخی رقبا کارشکنی می کنند از مهمترین دغدغه های ما در بازار بود.

*و با این مشکلات چه کردید؟ به نظر می رسد در دل همه این تحریم ها شما برگ برنده ای داشتید؟

بله و آن امید محض بود. ما در همین شرایط برند ایرانی “جی پلاس” را به بازار عرضه کردیم. در تمام این سالها ما صرفا توزیع کننده برند ال جی نبودیم. بارها مهندسان ما تحت آموزش های تخصصی بین المللی به تبادل دانش پرداختند تا امروز که توانستیم به همت متخصصان داخلی در فروگذاشت همتایان خارجی از قدرت و همت داخلی بهره ببریم .گلدیران از ابتدای تاسیس، بنا را بر کسب دانش و انتقال تکنولوژی به کشور قرار داده بود. ما خطوط تولید خود را با تکنولوژی روز دنیا و سرمایه گذاری ۱۰۰% داخلی مجهز کرده ایم. از طرفی در طی سالها همکاری با برند ال جی، مهندسان و کارشناسان فنی ما دانش تولید را فرا گرفته اند، حضور کارشناسان ما در کشور کره و از سویی رفت و امد مرتب مهندسان کره ای در کارخانه های ما، باعث شده تا تمامی فوت و فن تولید را بیاموزیم.

بنابراین در حوزه تولید ما مدعی تولید با کیفیت هستیم زیرا با فن اوری روز دنیا حرکت می کنیم. بر همین اساس اقدام به خلق برند ” جی پلاس” کردیم.

داستان خلق این برند در این شرایط ریسک بزرگی بود! شما در اوج این جنگ اقتصادی از شخصیت وارد کننده به تولید کننده تغییر هویت دادید و البته گویا اقدامات اولیه برای صادرات را هم در دستور کار دارید؟ اساسا ویژگی های این نام و نشان ایرانی چیست؟

تغییر رویهً گلدیران از بازرگان به تولید کننده به این دوره بر نمی گرددمبحث تولید در سایه سیاستگذاری قبل بنا نهاده شد و حمایت دولت از تولید تلویزیون حدود سیزده سال قبل و لباسشویی ۴ سال و یخچال ۲ سال قبل آغاز گردید . اساساً خلق و ایجاد  این برند از قبل همواره در دستور کار تصمیم سازان بود صرفاً در این شرایط از آن رونمایی گردید.

این روزها همه شرکتهای کوچک و بزرگ که یک سوله تولیدی دارند مدعی ایجاد یک برند هستند، البته ایرادی به این دوستان وارد نیست اما ما شان و معنی خاصی برای “برند” قائلیم و عمیقا معتقدیم یک برند فقط تولید یک محصول و بسته بندی و … نیست.

بلکه برند ابعاد گسترده تری دارد، یک مفهوم انتزاعی است  که در فضاهای ارتباطی و جنس محتوایی که با مردم صحبت می کند شکل می گیرد. برند جی پلاس به عنوان فرزند گلدیران ، دارای اصالت و پیشینه ای است که از سی سال ارتباط مستمر گلدیران با مردم به ارث برده است.

همانطور که بیان شد  تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته بین المللی، کسب دانش به روز مهندسی از کشوری  صاحب صنعت لوازم خانگی( کره جنوبی) ما را در زمینه تولید، بی رقیب می کند.

ازطرفی حفظ و افزایش ارزش ویژه یک برند بین المللی مثل ال جی در ایران، تسلط بر راههای ارتباط با مخاطب، تخصص در ارتباط با تامین کنندگان معتبر قطعه در دنیا و تامین  مواد اولیه با کیفیت برای خط تولید، در اختیار داشتن سیستم توزیع و لجستیک کم نظیر ، شبکه فروش حرفه ای باقریب به  ۱۰۰۰ فروشگاه مستقیم و غیر مستقیم در سراسر کشور، پشتوانه ارایه خدمات پس از فروش حرفه ای و تخصص بازاریابی  کسب شده در طی سی سال تجربه بین المللی ، به ما اعتماد به نفس کافی برای ایجاد یک برند ملی را می دهد.

ضمن اینکه ما معتقدیم گلدیران تعریف  خدمات پس از فروش را درایران تغییر داده است و در زمینه تضمین و گارانتی کالا، مدعی شماره یک است.

با در اختیار داشتن مجموعه  این ویژگی های مثبت و اطمینان خاطر از همه جوانب، زمان تولد برند انحصاری گلدیران با نام “جی پلاس” رسیده بود.

*چه چشم اندازی برای این برند در نظر گرفته اید؟

شعار گلدیران روی خوش زندگی است و این جمله نه فقط یک شعار بلکه آرمان گلدیران است. ما همه تلاش خود را می کنیم تا مردم ایران با آرامش خاطر  به تکنولوژی برای زندگی بهتر دسترسی پیدا کنند  . امیدوار و مصمم هستیم  در آینده ای نه چندان دور در گام اول سبد محصولات خود را طبق نیاز کشور تکمیل کرده و به مرور زمان   بازار لوازم خانگی کشورهای همسایه را در اختیار گرفته و هدایت  کنیم.

 

 

 

Twitter Google+ Facebook
699 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها