تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 34732 تاریخ انتشار : 17 تیر 1398

با پرداخت مبلغ ۱۶۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولین سهام عدالت، توزیع سود سال ۹۶ به پایان رسید.

 به گزارش صدای پول ، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد : با پرداخت مبلغ ۱۶۲۰ میلیارد ریال به تعدادیک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولین سهام عدالت مربوط به گروه کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان صندوق های تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در دو بانک ملت و رفاه کارگران، توزیع سود سهام عدالت از محل عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت که در سال ۹۷ مصوب شده و توسط سازمان خصوصی سازی وصول شده برای مشمولین دارای شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت عملاً به پایان رسید.

این گزارش می‌افزاید: سود عملکرد سال ۹۶ شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کلیه شرکت های سرمایه پذیر از جمله شرکت پتروشیمی خلیج فارس در مهرماه ۹۷ در مجموع به مبلغ۴۷ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال قطعی شد که برای هر مشمول سهام عدالت با ارزش اولیه  بر مبنای۱۰میلیون ریالی مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تخصیص یافت.

این در حالی است که مبلغ سود دریافتی هر مشمول متناسب با ارزش دارایی اولیه سهام عدالت آن فرد متغیر است و بخش زیادی از مشمولین کمتر از مبلغ ۱۰ میلیون ریال سهام با ارزش اولیه معادل این مبلغ دارند که در نتیجه متناسب با آن، سود آنان نیز کمتر از مبلغ ۱۷۵ هزار تومان است.

همچنین نگاهی به عملیات توزیع سود سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد آغاز و متناسب با دریافت سود مصوب شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت در مجموع به ارزش کل ۴۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال و ۴۱میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۴۲ نفر به ترتیب زیر است:

مبلغ ۸ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۵ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر از گروه مددجویان تخفیف دار (کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی) که در تاریخ ۲۸ آبان ۹۷ واریز آن شروع شده است.

  • مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹۳میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۱۲ میلیون و ۹۵۰هزار و ۹۹۴ نفر از گروه روستائیان و عشایر که در تاریخ۱۸ دی ماه۹۷ واریز آن شروع شده است
  • مبلغ ۴ هزار و ۹۶۸میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۵ میلیون و ۳۴۷هزار و ۹۵۷ نفر از گروه کارگران فصلی و ساختمانی که در تاریخ۲۵ اسفندماه۹۷ واریز آن شروع شده است.
  • مبلغ ۵هزار و ۸۵۳میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۶میلیون و ۶۶۳هزار و ۷۴۳ نفر از گروه سایر اقشار که در تاریخ۲۵ اسفندماه۹۷ واریز آن شروع شده است.
  • مبلغ ۹هزار و ۹۶۴میلیارد ریال سود سهام عدالت مربوط به تعداد ۱۰میلیون و ۸۴۷هزار و ۹۰۰ نفر از گروه کارکنان دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح که در تاریخ۱۵ اردیبهشت ۹۸واریز آن شروع شده است.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار نفر از مشمولین در قید حیات هنوز شماره شبای بانکی خود را وارد سامانه ننموده اند که به محض ثبت شماره شبا، در سامانه سهام عدالت سود سهام عدالت آنان مربوط به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به صورت تجمیعی واریز خواهد شد.

لذا کما فی السابق به کلیه اینگونه مشولینی که هنوز شماره شبا بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده اند توصیه می شود برای بهره مندی از این سود حتما اقدام به مراجعه و ورود و درج شبا بانکی در سامانه یاد شده کنند.

شایان ذکر است سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده ثبت شماره شبای مشمولین سهام عدالت است.

Twitter Google+ Facebook
325 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها