تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 33677 تاریخ انتشار : 22 خرداد 1398

عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: هر ۶ ماه یکبار از شرکت‌های خصوصی سازی شده بازرسی صورت می‌گیرد، زهره عالی پور گفت: در زمانی که واگذاری ها در قالب رددیون دولت انجام می شد، در آن مقطع نه اهلیت و نه قیمت واگذاری مورد توجه قرار نمی گرفت در صورتی که در طی دو سال گذشته ۱۰۰ درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده است.

 به گزارش صدای پول، وی اضافه کرد: تا پیش از دولت تدبیر و امید کمتر از ۱۳ درصد از واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بود اما در این سالها با وجود فشارهای زیاد تمام تلاش خود را کردیم تا  ۱۰۰ درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی باشد. در نتیجه در دو سال گذشته ۱۰۰ درصد واگذاری های دولت به بخش خصوصی واقعی بوده و این هجمه سنگین به وجود آمده که قابل بررسی است.

عالی پور گفت: انتقادهای وارده (البته قابل بررسی) بر سازمان خصوصی سازی تنها مربوط به چند مورد محدود از واگذاری ها است اما وقتی موضوع خصوصی‌سازی به میان می آید، تمامی واگذاری ها زیر سوال می رود.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری های صورت گرفته نقاط قوت بسیار زیاد است افزود: خصوصی سازی یک فرآیند است و موضوع مقاومت های اداری و سیاسی در تجربه بسیاری از کشورها است. مسئولین محلی باید مراقب باشند که مسائل را چگونه در افواه و افکار عمومی مطرح کنند.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در بیانات رهبر معظم انقلاب نگرانی هایی از ناحیه ایشان در خصوص واگذاری ها مطرح شده بود. با توجه به اینکه همزمان برنامه خصوصی سازی با واگذاری های بانک، صندوق های بازنشستگی و … همراه شده این گونه استنباط می شود همه مربوط به خصوصی سازی های دولت است که باید این موارد از هم تفکیک شود. در هر صورت این موضوع منجر به مکاتبات وزارت اقتصاد با دفتر معظم له شده تا بررسی لازم در زمینه های مطرح شده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی را نباید به پای سازمان خصوصی سازی نوشت، گفت: خصوصی سازی کار تخصصی و بسیار پیچیده است، اما در مقابل هر فردی به خود اجازه می دهد تا در زمینه واگذاری ها اظهار نظر کند و از فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس مرتب اظهارنظراتی در مورد قیمت گذاری مطرح می کنند.

همچنین لفظ فساد در واگذاری ها به کار برده می شود متعاقبا اعلام می شود که اسناد و مدارک بعدا به دست می آید. این امر موجب تشویش اذهان عمومی می شود که هم کارگزاران دولتی و هم بخش خصوصی به شدت تحت فشار قرار می گیرند و لطمه می خورند.

عالی پور با اشاره به اینکه بابت واگذاری ها و نظارتی که بر آنها می شود دل نگرانی نداریم، اذعان داشت: هر ۶ ماه یکبار بازرسان خصوصی سازی به شرکت های واگذار شده مراجعه کرده و بررسی ها و گزارشات لازم را در این زمینه تهیه و به اطلاع اعضای هیات واگذاری می رسد.

Twitter Google+ Facebook
593 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها