تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 33541 تاریخ انتشار : 21 خرداد 1398

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به بزرگی بنگاه های اقتصادی قابل واگذاری، بهتر است بخش خصوصی به دنبال تشکیل کنسرسیوم برود تا از این طریق بتواند این بنگاه‌ها را خریداری کند.

به گزارش صدای پول ،«فرهاد دژپسند» عصر دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی درباره واگذاری بنگاه های اقتصادی، با اشاره به مشکلات خصوصی‌سازی افزود: مقامات عالی کشور بر ضرورت خصوصی‌سازی تاکید دارند. وی با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی، معادل خصوصی سازی نیست، اضافه کرد: باید به گونه ای واگذاری ها را انجام داد که کمترین حواشی برای آن ایجاد، اما بیشتر اهداف محقق شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین به مقاومت ها در مقابل خصوصی‌سازی اشاره کرد و ادامه داد: همه این مقاومت ها به منظور مقاومت در مقابل تغییر نیست بلکه برخی به دلیل وجود آسیب ها مقاومت می کنند.
وی با بیان اینکه هدف از واگذاری ها تامین منابع دولت نیست، افزود: در روش‌های واگذاری باید تجدیدنظر شود تا علاوه بر بالا بردن کارایی، کمترین حاشیه را به دنبال داشته باشد.
دژپسند با بیان اینکه قیمت بنگاه ها در بورس تعیین خواهد شد، گفت: پول فروش سهام قرار نیست به طور کامل به بودجه دولت برود بلکه برای افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص می یابد.
دژپسند تصریح کرد: باقی مانده سهام شرکت‌های دولتی بورسی را واگذار می‌کنیم و هیچ سهمی برای دولت باقی نخواهند ماند.
وی تاکید کرد: ما اصرار داریم که واگذاری‌ها در اتاق شیشه ای انجام شود تا حاشیه و شبهه ای در آن رخ ندهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز واگذاری سه شرکت در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: همه شرکت‌های غیر بورسی را نیز دیر یا زود واگذار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری پیگیر طرح واگذاری بنگاههای اقتصادی گفت: در دولت به نظرات و پیشنهادات به بخش خصوصی توجه می شود و بر این اساس نشست‌های مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود.
دژپسند از بخش خصوصی خواست تا مشکلات و مسائلی را که پیش روی فعالیت‌های اقتصادی و گردش کار وجود دارد را به دولت اعلام کنند تا دولت نسبت به رفع آنها اقدام کند.
وی از معافیت مالیاتی سهام توزیع نشده شرکت های بورسی به عنوان یک اقدام مهم دولت برای حمایت از شرکت های بورسی و حل مشکلات پیش روی بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی نام برد.
فعالان بخش خصوصی در این نشست که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد دغدغه ها و پیشنهادات خود درباره خصوصی سازی را مطرح کردند.

Twitter Google+ Facebook
603 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها