تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 32322 تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1398

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: کسانی که بتوانند در یک سال طرح خود را تکمیل کنند، با همکاری بانک عامل حداکثر تا ۴۰ درصد بودجه اولیه را تامین اعتبار می‌کنیم.

 به گزارش صدای پول ، مرتضی شهیدزاده با اشاره به نوسانات قیمت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا در حوزه‌هایی که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده بود، افزود: با بررسی انجام شده منابع پیشنهادی به وسیله بانک‌ها برای اتمام طرح‌ها کافی دانسته نشده است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: کسانی که بتوانند در یک سال طرح خود را تکمیل کنند، اما با مشکلات نوسانات قیمت و کمبود اعتبار مواجه باشند، با همکاری بانک عامل حداکثر تا ۴۰ درصد بودجه اولیه را تامین اعتبار می‌کنیم.

وی گفت: با کار کارشناسی و با همکاری بانک‌ها متوجه شدیم باید منابع تکمیلی در اختیار تسهیلات گیرندگان و مشترکان قرار دهیم تا طرح خود را به پایان برسانند به همین دلیل پیشنهادی در این زمینه به هیات امنای صندوق توسعه ملی داده شد که این پیشنهاد سوم اردیبهشت جاری به تصویب رسید.

وی گفت: در بخش صادرات نیز با توجه به این که یکی از منابع تامین ارز است با توجه به ابهاماتی که درباره نرخ سود صادرات در مناطق بود هیات امناء در تمام مناطق نرخ صادرات محصولات صنعتی و معدنی را به طور یکسان ۱۱ درصد اعلام کرد.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در ادامه افزود: اعلام این نرخ باعث می‌شود بتوانیم حرکتی در توسعه صادرات تولیدات صنعتی و معدنی و کشاورزی داشته باشیم. شهیدزاده گفت: صادرات محصولات کشاورزی در تحریم نیست و محصولات صنعتی هم در تحریم نبوده و تحریم فلزات نیز به تازگی شروع شده که از حالا به بعد بی تاثیر نیست.

وی افزود: چون صادرکنندگان بخش خصوصی هستند و در کانال‌های مختلف قراردادهایی با بخش خصوصی کشورهای دیگر دارند تعهد خودشان را اجرا می‌کنند، به نظر می‌رسد در کار؛ بخش خصوصی کمتر مشکل پیدا می‌کند.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره نقل و انتقالات وجوه در بخش صادرات نیز گفت: بانک مرکزی تمهیداتی اندیشیده و مدیر حساب صندوق توسعه ملی تلقی می‌شود که در چارچوب تدبیر بانک مرکزی همه عمل خواهیم کرد.

شهیدزاده ادامه داد: بخشی اجازه دارند با صادرات، کالاهای مورد نیاز کشور را وارد کنند تا اشکالاتی در بازار بوجود نیاید. وی در زمینه اعطای تسهیلات به کشاورزان در پی سیل اخیر نیز گفت: کمک ما منوط به فرمان رهبری است و نامه‌ای که رییس جمهور در این زمینه به رهبری نوشتند، مقام معظم رهبری در پاسخ به آن فرمودند اولویت اول این است که از ظرفیت بودجه در مناطق سیل زده استفاده کنند که دولت نیز وزارت کشور را مسئول آن قرار داده است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در بودجه سال ۹۸ منابعی از صندوق برای آبیاری نوین و مبارزه با ریزگردها آمده است، به طور مثال در خوزستان با توجه به سیل اخیر و آب موجود امسال انتظار داریم اثری از ریزگردها نباشد، بر این اساس منابعی که برای ریزگردها در خوزستان پیش بینی شده احتمالاً برای مناطق سیل زده استفاده می‌شود.

شهیدزاده افزود: این یک جابجایی منابع در شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت منابع است که باید پرداخت تسهیلات را اولویت بندی و نظر رهبری را نیز اجرا و با برنامه ریزی مناسب مشکل مردم را کمتر کنیم.

Twitter Google+ Facebook
555 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها