تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 32050 تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1398

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: شرکت های کارگزاری فعال در بورس انرژی می توانند دسترسی خود به بخش انرژی سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی را از سمات دریافت کنند.

 به گزارش صدای پول ، دسترسی به بخش انرژی سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی از طریق پلتفرم سامانه کارا مهیا شده است. به این ترتیب کارگزاران می‌توانند با معرفی کاربران خود به شرکت سپرده گذاری مرکزی، از امکان دسترسی به بخش انرژی سامانه جامع تسویه معاملات بورس­های کالایی برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۲۰ کارگزار فعال در معاملات بورس انرژی به این سامانه متصل شده‌اند. فرم معرفی کاربران و اطلاعات مورد نیاز جهت دریافت دسترسی در بخش فرم‌های تارنمای شرکت سمات به آدرس csdiran.com با نام معرفی کاربران سامانه جامع تسویه بورس انرژی قرار داده شده است.

لازم است موارد و نکات مندرج در فرم مذکور به دقت مطالعه و جهت دریافت دسترسی در قالب نامه رسمی به شرکت سمات ارسال شود. هم­چنین با توسعه سامانه مذکور، امکان استفاده از مدل حساب وکالتی جهت کنترل وجوه پیش­ پرداخت مشتریان در حساب آنها فراهم شده است. برهمین اساس با فراخوان معاونت عملیات شرکت سمات، شرکت های کارگزاری فعال در بورس انرژی اقدام به معرفی حساب­های وکالتی مشتریان خود کرده ­اند. تاکنون بالغ بر ۱۲۰ حساب از مشتریان فعال در بورس انرژی به شرکت سمات ارائه شده است.

سامانه جامع تسویه معاملات بورس­های کالایی در سال ۹۶ توسط نیروهای متخصص داخلی در شرکت سمات طراحی و پیاده ­سازی شده ­است. بهره ­برداری از بخش انرژی این سامانه نقش مهمی در کاهش ریسک عملیاتی فرآیندهای پیش و پس از معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی خواهد داشت. هم­چنین با پیاده ­سازی مدل حساب وکالتی امکان مدیریت وجوه برای مشتریان فراهم خواهد شد. شرکت­ های کارگزاری فعال در بورس انرژی می­ توانند با پیگیری اطلاعیه­ های درج شده در تارنمای سمات از مراحل آینده توسعه این سامانه مطلع شوند.

Twitter Google+ Facebook
704 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها