تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 19844 تاریخ انتشار : 22 مرداد 1397

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه این بانک است و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه ارائه می دهد. در استان تهران هم حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع قرض الحسنه داریم که در ۲۷ شعبه به کارگیری می شود.

به گزارش صدای پول ، در جریان افتتاح شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهرستان رباط کریم، دیدار مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و سلیمان توکلی عضو هیات مدیره این بانک با سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان رباط کریم صبح امروز در محل این فرمانداری صورت گرفت.

اکبری در این دیدار به بیان توضیحاتی درباره سیاست ها و رویکردهای این بانک پرداخت و گفت: سهامداران این بانک، سایر بانک های دولتی و خصولتی هستند.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای ۲۷ شعبه در شهر تهران است، تصریح کرد: سیاست ما این است که شعبات را از تهران خارج کنیم و آنها را در شهرستان ها داشته باشیم. ما توانسته ایم شعبات را از شهر تهران کم کنیم و در شهرستان ها داشته باشیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد: مشتری های این بانک هم مشتری های خاص و هم مردم عادی هستند و منابع مورد نیاز همگی از سوی مردم تهیه می شود.

پس از افتتاح شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیر عامل این بانک تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ۵۳۰ شعبه تقریبا در همه شهرهای بزرگ کشور حضور دارد و با سه هزار کارمند مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه این بانک است و حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات قرض الحسنه ارائه می دهد. در استان تهران هم حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع قرض الحسنه داریم که در ۲۷ شعبه به کارگیری می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: این شعبه در رباط کریم کمتر از یک ماه است که راه اندازی شده و در همین مدت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان منابع جمع کرده که همگی هم از سوی اشخاص حقیقی بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت مصارف ما ۹۵ درصد است، گفت: یعنی ۹۵ درصد از پولی که جمع آوری می شود را تسهیلات می دهیم. منابع از مرکز تامین نمی شود و در همان شهر مصرف می شود و منابع را از شهری به شهر دیگر منتقل نمی کنیم، فقط در برخی استان های کمتر برخوردار شیفت می شود و در شهرهایی مثل رباط کریم و اسلام شهر منابع منتقل نمی شود و از بیرون هم منابعی جذب نمی شود.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: بانک های قرض الحسنه بانک هایی هستند که منابعشان از سوی خود مردم تامین می شود، عمده مشتری ها افراد حقیقی هستند و افراد حقوقی هم فقط گردش حساب  دارند و مصرفی ندارند و ما به اشخاص حقوقی وام نمی دهیم و فقط به کارکنان آنها وام می دهیم. تقریبا یک چهارم از مشتری های بانک اشخاص حقوقی و مابقی اشخاص حقیقی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به گذشت این مدت کوتاه و جذب این حد از منابع فکر می کنم یکی از شعبات خوب و پربار برای این شهرستان باشد. امیدواریم سال آینده هم بتوانیم آمار خوبی از عملکرد بانک و میزان کسانی که تسهیلات دریافت کرده اند داشته باشیم.

پس از افتتاح شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، با تبریک سالروز ورود ایثاگران به کشور به حدیثی اشاره کرد و گفت: این حدیث می گوید که مؤمنان یکدیگر را کفایت می کنند یعنی جامعه مومن جامعه ای است که همه از هم رفع مشکل می کنند. اگر چنین جامعه ای بود که از یکدیگر رفع مشکل کردند آن جامعه ای مومن است.

وی تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران هم یک قدمی در جهت تحقق این حدیث است.

وی ادامه داد: جمله ای غیر کاربردی در قوانین برای ایثارگران وجود دارد که بیشتر دودش به چشمان رفته است و آن اینکه ایتارگران در اولویت هستند اما آنچه که معمولا عملیاتی نشده را شما در این بانک عملیاتی کنید و درصدی از منابع را به ایتارگران اختصاص یابد.

عباسی با اشاره به حضور مردم رباط کریم در دفاع مقدس گفت: اگر درصدی را بتوانید با معرفی بنیاد و مشاوران امر ایتارگران داشته باشید برای وقتی که این دوستان می آیند بتوان در مدت کوتاه تر و سرعت بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. امیدواریم که این شعبه از شعبات موفق این بانک باشد و خدمت به مردم هم بالاترین چیزی است که در دین ما به آن اهمییت داده شده است.

Twitter Google+ Facebook
225 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها