تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 17935 تاریخ انتشار : 30 تیر 1397

 

زنان به عنوان ریحانه آفرینش دراسلام از ارکان اساسی جوامع بشری‌اند و مهم‌ترین نقش را در دوایر زیستی انسانی دارا می‌باشند. آنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامت روانی جامعه و خانواده و نیز در امر تحقق آرمان‌ها، اهداف و نیازهای جوامع مترقی امروزی، ایفا می‌کنند. این مهم توجه دستگاه‌های مختلفی را معطوف به خود کرده و بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به سیاست توانمندسازی بانوان گام‌های شایان توجهی در این زمینه برداشته که خود موجب توجه مسئولین ارشد کشوری شده که در این خصوص نکاتی را ابراز داشتند.

به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در مدت فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، توجه به حوزه زنان از جمله سیاست‌های عملکردی بوده که با اهتمام به انجام هرچه بهتر آن سبب توجه مسئولین به این عملکرد شده است؛ فلذا توصیه‌ها و نکاتی را ایراد کردند.

در ادامه مروری داریم بر نکات و توصیه‌های مطروحه توسط مسئولین ارشد کشور پیرامون فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه زنان:

 

همراستایی طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رویکرد دولت در توان افزایی زنان

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان، با اشاره به فعالیت‌های بانک اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانکی بسیار خوب در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است و مأموریت سنگینی را بر عهده دارد.

وی افزود: نظام بانکی با وجود همه مشکلات پیش رو مسئولیت اجتماعی را به عنوان رسالت خود پذیرفته که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: توسعه بانکداری سبز و حمایت از محیط زیست در نظام بانکی نمونه‌ای از این مسئولیت پذیری است.

به گفته ابتکار، اشتغالزایی در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد سبز از اولویت‌های اقتصاد در دنیا است و اقتصاد پویا و مقاوم باید آسیب‌های محیط زیست را برطرف کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر زنان و خانواده مورد توجه جدی دولت است و دستاوردهای بانک قرض الحسنه مهرایران نیز حاکی از توجه به این گروه‌های جامعه است.

وی با اشاره به دو طرح «اندوخته بانوان مهر ایران» و «اندوخته خانواده مهر ایران» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: دولت نیز با رویکرد توان افزایی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا زنجیره اشتغالزایی برای این قشر کامل شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: جنبه قرض الحسنه و دیدگاه معنوی و خیرخواهانه در بانک قرض الحسنه مهرایران یقیناً از عوامل مهم و اصلی پیشرفت چشمگیر آن به شمار می‌آید.

طرح بانوان مهرایران؛ برنامه‌ای مناسب برای محرومیت زدایی و تحکیم بنیان خانواده

دکتر حسینی معاون سیاسی وامنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: اجرای طرح بانوان مهرایران، بهترین کمک به فعالیت‌های محرومیت زدایی و در راستای تحکیم خانواده است.

وی افزود: طرح اندوخته بانوان مهرایران یکی از بهترین فرصتهای است که توسط بانک قرض الحسنه مهرایران و بصورت واقع بینانه طراحی شده و می‌تواند کمک رسان دولت در بخش بانوان باشد.

Twitter Google+ Facebook
220 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها