- صدای پول - https://sedayepool.ir -

رونمایی از جدیدترین طرح بیمه ای کشور توسط بیمه ایران

بیمه ایران « بیمه نامه وقفه در فعالیت پزشکان وپیراپزشکان » را رونمایی کرد.

  به گزارش صدای پول و به نقل از  روابط عمومی بیمه ایران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در آیین رونمایی از این طرح با اشاره به مسئولیت ویژه بیمه ایران در ارائه طرح های نوین بیمه ای گفت: کارشناسان این شرکت باثبت  این بیمه نامه جدید در بیمه مرکزی با موضوع «جبران در آمد مورد انتظار بیمه گذار ناشی از عدم فعالیت موقت ودائم به دلیل وقوع خطرات، حادثه، بیماری وتوقیف یا تعلیق پروانه فعالیت به علت اتهامات غیر واقع وتبرئه بیمه گذار» موفق به ارائه طرح نوین دیگری در صنعت بیمه کشور شدند.

محسن پورکیانی افزود: این بیمه نامه از نوع بیمه نامه های عدم النفع ویژه مشاغل است که در مرحله نخست در چهار سطح درآمدی برای پزشکان (جراحان، متخصصان غیر جراح، پزشکان عمومی) وپیراپزشکان (اعم از پرستاران، بهیاران، تکنسین های اتاق عمل و … ) اجرا می شود و با افزایش ظرفیت های آن در آینده، برای سایر مشاغل تخصصی نظیر مهندسان، هنرمندان، ورزشکاران و … نیز با الگو سازی از این طرح، بیمه نامه های جدیدی قابل ارائه خواهد بود.

مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه این بیمه نامه برای تمامی پزشکان وپیراپزشکانی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند، طراحی شده است، اضافه کرد: قطع درآمد مورد انتظار ناشی از حوادث و هرگونه واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه گذار باعث ورود صدمات و منجر به عدم فعالیت حرفه ای دائم بیمه گذار گردد از خطرات تحت پوشش این بیمه نامه است.

وی افزود: همچنین قطع درآمد مورد انتظار ناشی از بیماریهای سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضاء، هپاتیت، بیماری های عفونی و ام. اس که منجر به عدم فعالیت حرفه ای دائم بیمه گذار شود و نیز قطع درآمد مورد انتظار ناشی از توقیف و یا تعلیق پروانه حرفه ای پزشکی به علت اتهامات غیر وارد در حوزه فعالیت حرفه ای و تبرئه بیمه گذار از دیگر پوشش های بیمه ای بیمه ایران در این بیمه نامه است.

در ادامه این مراسم، محمد زاهد نیا معاون فنی بیمه ایران، در سخنانی با تشریح جزئیات این طرح گفت: طرح « بیمه نامه وقفه در فعالیت پزشکان وپیراپزشکان » بعد از اجرای طرح های بیمه نامه حرفه ای پزشکان، بیمه نامه مسئولیت پزشکان و بیمه نامه مسئولیت فنی مدیران و متصدیان فنی، چهارمین طرح حمایتی از جامعه پزشکی کشور است که درآمدها و معیشت آنان را تحت پوشش و حمایت بیمه ای بیمه ایران قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه مدت این بیمه نامه یک سال است و تا ۱۰ سال با توجه به سرمایه ای که بیمه گذار انتخاب و حق بیمه پرداخت کرده است می تواند مشمول دریافت مستمری شود، افزود: در این طرح جامعه پزشکی در چهار سطح طبقه بندی شده اند که در صورت وقوع هر یک از موضوعات تحت پوشش بیمه نامه، بر مبنای حق بیمه پرداختی شان و بر اساس چند برابر حداقل حقوق و دستمزد کارکنان که سالانه از سوی دولت اعلام می شود، خسارت و مستمری دریافت خواهند کرد. به این صورت که متخصصان و جراحان یک تا ۲۰ برابر حداقل حقوق، متخصصان غیر جراح از یک تا ۱۵ برابر، پزشکان عمومی از یک تا ۱۰ برابر و پیراپزشکان از یک تا ۳ برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده در هر سال، خسارت دریافت می کنند.

در ادامه مراسم، سید محمد ناصر مبرقعی مدیرکل شورای فنی و مدیریت ریسک بیمه ایران، نکته ممتاز این طرح جدید را تاثیر مثبت آن بر کاهش استرس های حرفه ای متولیان اقدامات درمانی یعنی پزشکان و کادر پرستاری و پیراپزشکان دانست و تاکید کرد: این پوشش بیمه ای، مکمل بیمه مسئولیت حرفه ای است و البته دارای ساختار فنی متفاوتی با بیمه های زندگی و عمر است. بنابر این اخذ بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری، علاوه بر این بیمه نامه بهترین کارکرد ترمیمی برای ایجاد تعادل و بهبود وضعیت و بازگشت شرایط عادی زندگی در میان مدت برای صاحبان حرفه های مقدس پزشکی و پیراپزشکی به هنگام وقوع هر یک از رخدادهای یادشده را دارد.

وی در پایان تصریح کرد: این بیمه نامه برای خانواده و فردی که به دلیل شرایط ناخواسته دچار مشکل شده است، فرصت و مجال مناسبی را ایجاد می کند تا تعادل از دست رفته در معیشت خود را بازیابد.