تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 16526 تاریخ انتشار : 3 تیر 1397

مدیرعامل بورس کالا گفت: بازارهای مشتقه و آتی سکه بعد از بازارهای رسمی شروع به کار می‌کنند، بنابراین بازارهای مشتقه و آتی همواره تابع بازارهای نقدی هستند و هیچ‌گونه جهت‌دهی به بازارهای نقدی نمی‌دهند.

 به گزارش صدای پول،حامد سلطانی‌نژاد در گفتگو با ایبِنا با بیان این مطلب که افرادی که در بازارهای مشتقه و آتی بورس کالا فعالیت می‌کنند به دنبال این هستند که از منابع مالی که در این بازارها است، منفعت کسب کنند گفت: سازوکار معاملات در این بازارها در واقع به هیچ وجه نشان‌دهنده و تعیین کننده یک قیمت خاص نیست، بلکه در بازارهای مشتقه و آتی بورس کالای ایران، پیش‌بینی و انتظارات افراد است که قیمت کالاها را تعیین می‌کنند.

مدیرعامل بورس کالا با تاکید بر این که تحولات بازارهای آزاد بر بازارهای مشتقه و آتی بورس کالا تاثیرگذار است،  افزود: یکی از مزایای معاملات در بورس این است اگر افرادی که وارد بازارهای آتی شده‌اند، سرمایه خود را به بازارهای آزاد می‌بردند، در حال حاضر شاهد تلاطم بیشتری در این بازارها می‌بودیم.

سلطانی نژاد با بیان اینکه معاملاتی که در بازارهای آتی صورت می گیرد منجر به تحویل دارایی های فیزیکی نمی شود، گفت: این اقدام به اقتصاد ملی هم کمک می کند؛ چرا که به جای اینکه افراد به سمت بازارهای فیزیکی بروند به سمت بازارهای مشتقه رفته و از قیمت های انفجاری جلوگیری می شود.

وی با بیان این که در تمام کشورهای دنیا سعی می‌شود فعالیت‌هایی که به دنبال کسب سود و منفعت از قیمت هستند در بازار مشتقه مدیریت شود، اذعان داشت: بازارهای مشتقه و آتی سکه بعد از بازارهای رسمی شروع به کار می کنند و به همین دلیل همواره تابع بازارهای نقدی هستند و هیچ‌گونه جهت‌دهی به بازارهای نقدی نمی‌دهند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه اگر بازار آتی سکه نباشد خیلی از سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود هستند، وارد بازار آزاد سکه می شوند گفت: این اقدام سبب می شود تقاضای بیش از حد برای سکه در بازار آزاد بوجود بیاید و قیمت سکه افزایش زیادی به همراه داشته باشد؛ در حالیکه در کشورهای دیگر دنیا روی سکه و کالاهای مختلف بازار مشتقه تشکیل می شود.

وی افزود: برای اینکه از ورود افراد به بازار نقدی جلوگیری شود و آن بازارها در آرامش باشد بازارهای مشتقه بوجود می‌آید و این بازار پوشش ریسک را برای فعالانش به همراه خواهد داشت.

Twitter Google+ Facebook
217 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها