تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50854 تاریخ انتشار : 18 تیر 1399

مدیر سیستمهای نرم افزاری بانک سینا گفت: مهمترین دغدغه بانک سینا ارائه سرویس مستمر و بدون قطعی، امنیت ارائه خدمات و در نهایت رضایتمندی و ایجاد تجربه های خوشایند برای مشتریان بوده است. به همین دلیل از سال ۹۲ مرکز داده پشتیبان این بانک راه اندازی شد.

شاهرخ دلگشاد افزود: یکی از اقداماتی که این بانک در سال‌های اخیر بر آن تمرکز جدی داشته، مساله بانکداری دیجیتالی و همراه بانک است که این رویه در کنار توجه به بانکداری باز می تواند بانک سینا را در این حوزه متمایز از بقیه نماید.
شاهرخ دلگشاد اظهار داشت: بانک سینا در چند سال اخیر استراتژی ها و برنامه های خود را بر توسعه بانکداری دیجیتالی متمرکز ساخت و فعالیت ها را به این سمت هدایت کرد. در این راستا، مهمترین دغدغه بانک سینا ارائه سرویس مستمر و بدون قطعی، امنیت ارائه خدمات و در نهایت رضایتمندی و ایجاد تجربه های خوشایند برای مشتریان بوده است. به همین دلیل از سال ۹۲ مرکز داده پشتیبان این بانک راه اندازی شد. بانک سینا در ادامه فعالیت در فضای تخصصی کسب و کار، تک بعدی پیش نرفت و برخلاف برخی بانکها، این بانک تمامی خدمات بانکداری را به صورت جامع مدنظر قرار داد که این از مزیت های بانک سینا است.
در حال حاضر طی آخرین آمار شاخص های عملکردی این حوزه در حد عالی قرار دارند. مثلا  ضریب درستی کارکرد شتاب بانک ۹۹.۹۸ درصد، پایداری سیستم ها ۹۹.۹۵ درصد و  اینترنت بانک ۹۹.۸۷ بوده است. این اعداد یعنی سیستم های بانک سینا تنها برای برخی بروز رسانی ها و با اطلاع رسانی قبلی قطع بوده است.
دلگشاد افزود: این بانک از سال گذشته بازنگری طرح جامع بانکداری دیجیتالی را در دستور کار قرار داده که هدف آن تمرکز تمامی اقدامات و رویکردها بر دیجیتالی شدن به جای الکترونیکی بودن است. الکترونیکی شدن و دیجیتالی شدن دو مفهوم متفاوتی است. در حال حاضر مفهوم الکترونیکی شدن صرف، دیگر مزیت رقابتی محسوب نمی‌گردد و زمینه ارتقاء خدمات به مشتریان را فراهم نمی کند.
دلگشاد در خصوص اجرای بانکداری باز در بانک سینا گفت: یکی دیگر از سیاست های این بانک حرکت به سمت بانکداری باز با هدف تامین نیاز مشتریان بوده است. در واقع ما با این اقدام قصد داریم به سمتی برویم که نیاز نسل فعلی جوانانی که با دنیای دیجیتال بزرگ می شوند را برای ۵ سال آینده پیش بینی و برای آنها برنامه ریزی کنیم تا از این فضای کسب و کار عقب نمانیم. برای این امر چند کار همزمان شروع شده که قدم اول آن پروژه بانکداری باز است. در واقع نوآوری های باز یک پارادایم مدیریتی است. هنگامی که جهان وارد قرن «جامعه دانش» شد، استفاده از ایده ها و دانش از داخل و خارج مرزهای سازمان اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.
مدیر سیستم های نرم افزاری بانک سینا در مورد اقدامات حوزه بانکداری الکترونیک این بانک در دوران کرونایی گفت:  در این دوره سیستم‌های بانک برای سرویس های غیرحضوری بسیار کارا بود. تا جایی که تعداد کاربران فعال بانک سینا در اردیبهشت ۹۹ حدود ۶۵۰ هزار نفر رسید، تعداد تراکنش های فروردین ۹۹ حدود ۲۳ میلیون تراکنش و در اردیبهشت ۹۹ به ۳۴ میلیون تراکنش رسید.
وی افزود:  درکنار آن به بررسی عملکرد بانک پرداختیم و یک سری شاخص های عملکردی را مدنظر قرار دادیم .یکی از این شاخص ها بررسی مشتریان فعال بانکداری الکترونیک و تقویت پرداخت های غیر حضوری مشتریان است.
مدیر سیستم های نرم افزاری بانک سینا در خصوص همراه بانک هم اظهار کرد: در این سامانه، هدف ما بالا بردن سرعت و کیفیت سرویس دهی است. همچنین سعی کردیم نمای خدمات را به نوعی ارائه کنیم که علاوه بر سادگی کار،  برای مشتریان جذاب باشد. سرویس های معمولی مانند انتقال وجه و مشاهده حساب ها به جای خود اما سرویس هایی مانند سبز پرداز که قبض های کاغذی را عملا حذف کرده یا  کارپوشه حقوقی از جمله های اقداماتی هستند که سیستم را متحول کرده اند.
دلگشاد در خصوص برنامه بانک سینا در زمینه افزایش ضریب نفوذ همراه بانک سینا گفت: برای این مورد اقدام به اطلاع رسانی های گسترده و موثری برای مشتریان کردیم تا استفاده از همراه بانک فراگیر شود و مشتریان  بدانند که سیستم همراه بانک سینا چه جذابیت هایی دارد. یکی از امکانات این نرم افزار، پی بوم و اتصال به اکوسیستم های پرداخت از جمله «بیمیتو» است که خرید انواع بیمه نامه ها با آن انجام می شود. حسابداری هوشمند را نیز در موبایل بانک راه اندازی کردیم که مشتری می تواند گزارش هزینه ها و درآمدها را به صورت نمودار گرافیکی مشاهده کند. اینکه در چه حوزه بیشتر هزینه کرده یا درآمدهای او از چه بخشهایی بوده است.
پروژه های انبارداده و هوش تجاری نیز از دیگر پروژهای مهم در این حوزه می‌باشد که ابزارهایی را فراهم می کند تا از  داده خام گزارشات تحلیلی داشته باشیم.
دلگشاد در پایان یادآور شد رسالت بانک سینا شفافیت، سلامت و مشتری مداری است و تمام تلاش خود را برای تقویت این شاخص ها به کار گرفته و محور فعالیت ها نیز بر همین اساس طراحی می‌شود.

Twitter Google+ Facebook
599 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها