تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 55158 تاریخ انتشار : 29 شهریور 1399

شاخص بورس روز جاری باز هم با نوسان مواجه شد به طوری که با افت بیش از ۴۵۰۰ واحدی در پایان معاملات به یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۵۱۰ واحد رسید.

به گزارش صدای پول ، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با سقوط مواجه شدند و به طور میانگین ۰.۴۶ درصد کاهش را به ثبت رساندند.

نوسان شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۵۹۷) واحد ریزش معادل (۰.۲۷) درصد به یک میلیون و ۶۹۹ هزار ۵۱۰  واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی»  با (۱۲۰۵) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد به ۴۴۵ هزار ۷۳۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۴۷۷) واحد ریزش معادل (۰.۵۸) درصد به ۴۲۷ هزار و ۷۲۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۶۲۳) واحد کاهش معادل (۰.۵۸) درصد به ۲۸۰ هزار و ۳۶۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۸۸۲۱) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۶۴۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۹ واحد رشد معادل ۰.۰۱ درصد به یک میلیون و ۲۶۶ هزار ۲۸۴ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۳۴۰۹) واحد افت معادل (۰.۷۰) درصد به ۳ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۶ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « کگل با ۱۹۹۲ واحد، فولاد با ۱۶۶۲ واحد، فارس با ۱۳۳۱ واحد، فملی با (۱۳۱۷) واحد، حکشتی با (۱۱۴۳) واحد، رمپنا با (۱۰۵۹) واحد، و همراه با (۱۰۱۳) واحد»، بیشترین تاثیر را در روند حرکتی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «کانه فلزی با ۱۵۲۸۳ واحد رشد معادل ۳.۶۰ درصد به ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد، محصولات فلزی با (۱۰۸۸۹) واحد کاهش معادل (۲.۴۴) درصد به ۳۰۹ هزار و ۷۲۱ واحد، زراعت با (۶۲۱۵) واحد ریزش معادل (۲.۵۰) درصد به ۱۷۳ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۲۹۵  واحد، خودرو (۱۲۷۷۸) واحد کاهش معادل (۳.۷۶) درصد به ۳۳۰ هزار و ۲۳۲ واحد، رادیویی با (۴۵۷) واحد کاهش معادل (۳.۹۲) درصد به ۱۱ هزار و ۵۱۹ واحد، فنی مهندسی با (۴۰۲) واحد افت معادل (۴.۳۵) درصد به ۸ هزار و ۸۱۵ واحد، فراورده نفتی با (۴۲۳۶۹۱) واحد کاهش معادل (۴.۶۶) درصد به ۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۷۶ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای « قنیشا با ۵ درصد، کالا با ۴.۹۹ درصد، فسازان با ۴.۹۸ درصد، پترول با ۴.۹۶ درصد، وبوعلی با ۴.۹۵ درصد، کگل با ۴.۹۱ درصد و تیپیکو با ۴.۸۹ درصد»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شتران با (۱۱.۵۵) درصد، شپنا با (۷.۳۱) درصد، شبریز با (۶.۵۸) درصد، انرژی۳ با (۵) درصد، غزر با (۵) درصد، کرازی با (۴.۹۸) درصد و خپارس با (۴.۹۷) درصد» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، یک میلیون و ۸۴۷ هزار نوبت معاملاتی، ۱۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد. ایبنا

معاملات بورس در یک نگاه

Twitter Google+ Facebook
447 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها