تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 56714 تاریخ انتشار : 27 مهر 1399

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، عملکرد سازمان متبوع خود درخصوص ارایه خدمات به بیمه شدگان را تشریح کرد.

 

 

به گزارش صدای پول  محمد مهدی ناصحی گفت: نکته کلیدی و مهم  در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع  این است که در واقع این فرآیند به نوعی حمایت از بیمار است و به بیماران کمک می کند تا مسیر درمان را درست طی کنند؛ به گونه ای که در ابتدا بیمار به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز به سمت دریافت خدمات تخصصی‌تر هدایت می‌شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت وگو با مهر، با اشاره به اینکه با نظام ارجاع می‌توان درهزینه‌های بهداشت و درمان صرفه‌جویی داشت افزود: همچنین می‌توان منابع موجود را در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمت به مردم هزینه کرد.
بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت پرونده الکترونیک است
وی با بیان اینکه براساس برآوردهای موجود هم اینک برای  هر ۴ هزار نفر یک پزشک خانواده در نظر گرفته شده که در صورت صلاحدید بیماران را به پزشک متخصص ارجاع خواهند داد تصریح کرد: البته دراین سال ها به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و ضعف در سواد سلامت رفتار مردم برعملکرد پزشکان تاثیر گذاشته و افراد با کمترین بیماری و دردی درصدد مراجعه به متخصصان هستند.
ناصحی درخصوص طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهارداشت: برنامه نسخه الکترونیکی در طول یکی دو سال گذشته راه اندازی شده است و بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت، پرونده الکترونیک است، لذا در حال حاضر در بسیاری از استان ها، تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از برنامه نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند.
۱۰ هزار پزشک عمومی طرف قرار داد بیمه سلامت هستند
وی با تاکید براینکه برای اجرای کامل برنامه نسخه نویسی الکترونیکی باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های آن درهمه نقاط  کشور ایجاد شود گفت:  توسعه نسخه الکترونیک به کاهش هزینه های درمان و مقابله با تخلفات حوزه دارو کمک فراوانی خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: درحال حاضر  ۱۰ هزار پزشک عمومی طرف قرار داد بیمه سلامت هستند، ضمن اینکه  مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای تجهیز مطب ها به کارت خوان تسهیلات لحاظ شده است و افزون بر آن هر پزشکی نسخه الکترونیک ارایه دهد، طی همان ماه مطالبات خود را دریافت می کند؛ اما در نظر داریم بعد از تجهیز  ۶۰درصد مطب ها به کارتخوان مشوق ها را حذف و اگر در اجرای نسخه الکترونیک کوتاهی صورت گیرد پولی دریافت نخواهند کرد.
حذف ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار همپوشانی بیمه ای
ناصحی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون بیمه شده دارد افزود: از این تعداد ۳۴ میلیون نفرتحت  پوشش بیمه رایگان هستند که حدود ۲۲ میلیون نفر از آنها در روستا‌ها سکونت دارند.
وی با بیان اینکه وجود پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان به رفع تداخلات دفترچه ای کمک می کند افزود: در حال حاضر در دفاتر پیشخوان اگر کسی برای بیمه سلامت ثبت نام کند، بررسی شده و درصورت استفاده از دفترچه تامین اجتماعی دیگر دفترچه بیمه سلامت برای او صادر نمی‌شود.
ناصحی تاکید کرد: براساس آمار تامین اجتماعی میان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفرهمپوشانی وجود داشت که از این آمار ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفرتا کنون حذف شدند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: باید بیمه به عنوان خریدار نقش خود را به درستی ایفا کند، ما به عنوان یک خریدار واقعی مبتنی بر دانش روز باید بتوانیم دراین حوزه نقش موثری ایفا کنیم، زیرا در بسیاری از کشورها بیمه، نظام سلامت را اداره می‌کند؛ اما متاسفانه در ایران چنین توانی در بیمه‌ها وجود ندارد، اما رویکرد‌ها به سمتی است که بتوانیم مسیر فعلی را اصلاح کرده و با خرید راهبردی بخشی از مشکلات را از مقابل صنعت بیمه برداریم.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت دارای ۵ صندوق بیمه ای کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار ،خانواده شهدا و جانبازان، صندوق افراد تحت پوشش بهزیستی و صندوق ایرانیان است که درخصوص صندوق ایرانیان فرد باید حق بیمه را بر اساس ارزیابی وسع پرداخت کند.

 

Twitter Google+ Facebook
352 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها