- صدای پول - https://sedayepool.ir -

چشم‌انداز سودآوری بازار سهام بیشتر از سایر بازارها است

یک کارشناس بازار سرمایه بااشاره به این که سرمایه‌گذاری در بازار سهام فرایندی میان و بلندمدت است، گفت: چشم‌انداز سودآوری در بازار سهام تا پایان سال بیشتر از سایر بازارها خواهد بود.

  به گزارش صدای پول،منصور کریمی در گفتگو با  ایبِنا [1] با اشاره به رشد چشمگیر شاخص بورس  در روزهای جاری پس از افت هفته گذشته ، افزود: پس از رشدهای شتابانی که شاخص بورس و سهام صنایع و بنگاه‌های مختلف از ابتدای امسال تجربه کردند که البته این موضوع امتداد روند صعودی بازار سهام در سال گذشته نیز می‌باشد، شاخص بورس در هفته‌ گذشته به اصلاح و استراحت پرداخت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در حالی است که شاخص بورس در هفته‌های گذشته رشد چند ده هزار واحدی را بدون وقفه تجربه کرده بود و بنابراین باید در مقطعی از زمان نیز به اصلاح خود می‌پرداخت.

وی با اشاره به این که رشدهای شدید، اصلاح‌های چشمگیر را نیز در بازار سرمایه به همراه خواهد داشت، اذعان داشت: البته بخشی از این اصلاح نیز مربوط به شناسایی سود و فروش سهام شرکت‌ها توسط برخی سهامداران عمده بویژه حقوقی‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب که در شرایط کنونی به دلیل رکود حاکم بر سایر بازارها شاهد ورود نقدینگی قابل توجهی به سمت بازار سهام هستیم، تصریح کرد: ایجاد تعادل در سمت عرضه و تقاضا و فرهنگ‌سازی یکی از ملزومات بازار سهام بویژه در مقطع کنونی است، چرا که با چند روز روند منفی ممکن است تازه‌واردان بازار سهام با تلخکامی این بازار را ترک کنند و بر این اساس دیگر نباید منتظر تعمیق و گسترش بازار سهام و همچنین بازار سرمایه‌محور شدن اقتصاد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر اصلاحی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در هفته گذشته داشتند و انتظار می‌رفت در ابتدای معاملات هفته جاری بازار سهام به مدار تعادل و صعودی بازگردد، باید به این موضوع بهبود روابط تجاری میان ایالات متحده و چین را نیز اضافه کرد که اثر خود را بر کالاهای جهانی و در پی آن صنایع مرتبط با این موضوع در تالار شیشه‌ای گذاشت.

کریمی افزود: از سوی دیگر انتظار روانی که این روزها در خصوص انتشار گزارشات خوب و مثبت شش ماهه وجود دارد، در کنار افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته نیز از دیگر عواملی است که چشم‌انداز مناسبی را پیش روی سرمایه‌گذاران در تالار شیشه‌ای بوجود آورده است.

وی با بیان این که نوسان بخشی از واقعیت بازار سهام است، گفت: بر این اساس سهامداران بویژه تازه‌واردان به این بازار نباید به چند روز منفی و ریزشی برای شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها اقدام به فروش سهام و خروج از بازار سرمایه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فرایندی میان و بلندمدت است که باید مسایل بنیادی شرکت‌ها مهمترین گزینه در تدوین استراتژی سرمایه‌گذاری برای سهامداران باشد، اذعان داشت: چشم‌انداز سودآوری در بازار سهام تا پایان سال بیشتر از سایر بازارها خواهد بود.