تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50195 تاریخ انتشار : 10 تیر 1399

دهم تیرماه در تقویم رسمی کشور ما به‌عنوان روز ملی صنعت و معدن ثبت‌شده است، روزی که یادآور حضور کارآفرینان مبتکر ایرانی در عرصه‌ای است که بخش بزرگی از تولید و ارزش‌افزوده اقتصاد ملی حاصل وجودی آن است، روز مردان و زنانی که در سنگر کار و تلاش، حافظ عزت، اقتدار و استقلال ایران اسلامی می‌باشند. این روز فرصتی است تا ضمن بزرگداشت و معرفی دستاوردهای یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور که نماد پیشرفت، توسعه و روابط کارفرمائی در دنیای جدید است، بر نقش کلیدی گسترش مراودات دو حوزه بانک و صنعت به‌عنوان عامل محرکه اقتصاد مولد و راه‌حل بسیاری از مشکلات مبتلابه جامعه تأکید شود.

?به‌واقع، بخش صنعت و معدن و درمجموع توسعه صنعتی در ذات خود علاوه بر دانش و فناوری و تلاش و کوشش و ابتکار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این در حیطه و وظایف سیستم بانکی کشور است که با تجهیز و تخصیص اعتبارات کافی زمینه این مهم را فراهم آورد. توسعه صنعت عامل و پیش‌نیاز توسعه در همه بخش‌های اقتصاد است و” بانک” به‌عنوان عامل تأمین اعتبارات لازم فعالیت‌های اقتصادی نقشی بی‌بدیل در توسعه صنعتی کشور ایفاء می‌کند. افزایش کمی و کیفی تولید و صادرات کالا و خدمات، تحقق اقتصاد متنوع و متکی بر منابع دانش و آگاهی و فناوری نوین، پشتیبانی از کارآفرینی و نوآوری و همچنین توسعه و هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌های اقتصادی واجد مزیت نسبی ازجمله توسعه خدمات مهندسی و درنهایت توسعه پایدار و همه‌جانبه محصول همکاری دو نهاد صنعت و بانک به شمار می‌آید.

?ازاین‌رو، بانک توسعه تعاون که وظیفه ذاتی آن تجهیز سرمایه و اعتبارات کارگشا و لازم بخش‌های مولد می‌باشد به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش مردمی تعاونی کشور در هر شرایطی و ازجمله در وضعیت موجود ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری همه‌گیر که باعث بروز مشکلاتی برای بنگاه‌های تولیدی شده است؛ بی‌تردید تمامی مساعی، توان و قابلیت‌های حمایتی خود را به‌منظور فراهم نمودن امکان فعالیت کیفی‌تر و در همه حوزه‌های اقتصاد مطابق اهداف ترسیمی در سطح کشور به کار خواهد گرفت.

?بانک توسعه تعاون، با عنایت به شرایط حساس کنونی، با تشکیل کارگروه” جهش تولید” در اولین روز کاری سال جاری و تدوین راهبرد هفت ماده‌ای سال ۱۳۹۹ خود که در بند سوم آن آمده است” استمرار بر اجرا و حمایت از طرح‌های ملی با نگاه ویژه به بنگاه‌های تولیدی”، بر پشتیبانی مستمر خود از بخش صنعت و معدن که متولی عمده بنگاه‌های تولیدی کشور است، تأکید می‌کند.

?اینجانب با استفاده از فرصت فرارسیدن دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن را به حضور تمامی دست‌اندرکاران و دلسوزان این بخش به‌ویژه صنعت گران مبتکر و کارآفرین تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم با تلاش و هم‌افزائی تمامی عزیزان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و با استعانت از خداوند قادر و متعال در مسیر توسعه و اعتلای ایران اسلامی توفیقات بیش‌ازپیش حاصل شود.

حجت‌الله مهدیان
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل

Twitter Google+ Facebook
284 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها