تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 39182 تاریخ انتشار : 22 مهر 1398

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های نانو توسط این بانک خبر داد.

 به گزارش صدای پول ،علی صالح آبادی در گفتگو با  ایبِنا در حاشیه مراسم امضا تفاهمنامه همکاری بین ستاد نانو و بانک توسعه صادرات ایران، درباره این تفاهمنامه اظهار داشت: تفاهمنامه امضا شده در راستای این است که بانک توسعه صادرات تعاملات خود را با این ستاد که متولی موضوع نانو است در کشور گسترش دهد.

وی افزود: شرکت ها و مجموعه هایی که در زمینه نانو فعالیت دارند و ظرفیت صادراتی و تولیدی خوبی هم دارند به ما برای اعطا تسهیلات و خدمات بانکی معرفی می شوند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، ادامه داد: برنامه ما این است که پرونده شرکت هایی که از سوی ستاد نانو معرفی می شوند در کمیته مربوطه با حضور ستاد به عنوان عضو ناظر بررسی شود و نمایندگان ستاد نیز در روند کار خواهند بود.

صالح آبادی افزود: هر شرکت نانویی که به ما معرفی شود و بانک شرایط اولیه پذیرش طرح را داشته باشد به شکل طرح یا سرمایه در گردش پذیرفته می‌شود و تسهیلاتی با نرخ‌های ترجیحی به آنها ارائه می شود. به همین منظور از منابعی از صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات تخصیص یافته تا به شرکت های نانویی تسهیلات با نرخ ترجیحی و خدمات بانکی با کارمزد پایین ارائه شود.

به گفته وی، از ظرفیت های فناوری در جهت ارزیابی و امکان سنجی این طرح ها استفاده خواهد شد. صالح آبادی با اشاره به صندوق های پژوهش و فناوری که در کشور وجود دارد، گفت: این صندوق ها که از سوی ستاد نانو به ما معرفی می شود، وظیفه ارزیابی طرح های نوآورانه و معرفی به بانک هستند. بانک توسعه صادرات نیز از طریق صندوق پژوهش و فناوری شریف که به همت بانک توسعه صادرات و دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده وظیفه معرفی این شرکت ها و ارزیابی و معرفی به بانک را بر عهده دارد.

به گزارش ایبِنا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت و تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری امضا کردند. امضای این تفاهم نامه در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر بهره گیری از فناوری های نوین و حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان به منظور توسعه همه جانبه اقتصاد کشور خواهد بود.

براساس این گزارش، هدف تفاهم نامه یاد شده تقویت توان صادراتی شرکت های دانش بنیان از طریق تسهیل دسترسی آنها به ابزارهای تامین مالی و اعتباری صادراتی با همکاری مشترک بانک توسعه صادرات و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تعیین شده است. حمایت از شرکت های صادراتی در راستای ایجاد مزیت رقابتی توسعه محصولات جدید و ارتقای توان رقابت پذیری در عرصه صادرات و مذاکره، پیگیری و همکاری با بانک مرکزی و سایر دستگاه ها و سازمانهای ذیربط در خصوص تسهیل دسترسی شرکت های دانش بنیان به تسهیلات و خدمات بانکی از جمله تعهدات ستاد ویژه فناوری نانو در این تفاهم نامه است.

همچنین بانک توسعه صادرات در این تفاهم نامه به مواردی چون همکاری و مشارکت با ستاد در خصوص بررسی صلاحیت (فنی) و اعتبارسنجی شرکت های دانش بنیان معرفی شده از جانب ستاد، ارائه تسهیلات با نرخ ویژه برای توسعه ظرفیت صادراتی شرکت با دوره تامین مالی کوتاه، میان و بلند مدت)، پذیرش ضمانت و ارزیابی صندوق های توسعه فناوری برای گشایش انواع اعتبارات و یا بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شرکت های معرفی شده از طرف ستاد و مشارکت بانک در تامین مالی شرکت ها و پروژه های زیر ساختی در داخل کشور و کشورهای هدف صادراتی متعهد خواهد بود.

این تفاهم نامه با امضای سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات اجرایی خواهد شد.

Twitter Google+ Facebook
252 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها