تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 39083 تاریخ انتشار : 21 مهر 1398
 شرکت فولاد هرمزگان سومین شرکت بزرگ فولادی کشور با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن تختال در کرانه خلیج همیشه فارس و غرب بندرعباس واقع شده است . این شرکت سهم به سزایی در اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد محلی شهرستان بندرعباس داراست. یکی از عوامل تاثیرگذاری اقتصاد محلی این شرکت، گردش های مالی فولاد هرمزگان در بانک های استان و پرداخت های بیمه و مالیات این شرکت در استان هرمزگان می باشد که این خود می تواند نقش مهمی در اقتصاد استان هرمزگان ایفا نماید . عمل به مسئولیت های اجتماعی در استان هرمزگان در خلال وظایف تولیدی، نکته مهم دیگری است که می توان به آن اشاره نمود . مهمتر از همه این نکات بحث اشتغال زایی این شرکت می باشد. مبحثی که ارتباط مستقیمی با اقتصاد هرمزگان و مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم این خطه دارد. خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان گفت گویی با معاون منابع انسانی این شرکت انجام داده که در ادامه می خوانید :
 به گزارش صدای پول،   کیکاوس ندایی معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این شرکت، سازماندهی، تامین ، نگهداشت و توسعه پایدار منابع انسانی در راستای تحقق اهداف استراتژیک را مامویت اصلی منابع انسانی فولاد هرمزگان دانست .
وی یکی از مهمترین دستاوردهای فولاد هرمزگان در استان را اشتغال زایی دانست و گفت در مجموعه فولاد هرمزگان و شرکت های پیمانکاری این مجموعه تعداد ۳۹۲۹ نفر مشغول به کار می باشند که از این تعداد ۷۷% بومی و ماندگار استان هرمزگان هستند .
ندایی حفظ کرامت و افزایش بهره وری نیروی انسانی را موضوعی دانست که  با پایداری اشتغال گره خورده و این در حالیست که در شرکت فولاد هرمزگان و پیمانکاران این شرکت امنیت شغلی همواره مورد توجه بوده است . وی در ادامه گفت: در این راستا با نظارت بر قراردادهای پیمانکاران عزت نیروی انسانی مورد توجه می باشد به نحوی که در یک موضوع قرارداد که نیاز به تامین نیروهای انسانی دارد مجوز تعدیل و اخراج نیروهای قبلی به پیمانکار جدید صادر نخواهد شد. به همین منظور واحدی به نام امور پیمارنکاران در معاونت منابع انسانی بر نحوه صحیح اجرای قانون کار و بر تمامی امور پرسنلی پیمانکاران نظارت دارد.
معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان با  اشاره به تعداد عائله کارکنان شاغل در مجموعه فولاد هرمزگان گفت : امرار معاش حدود ۱۴۰۰۰ نفر در استان هرمزگان مستقیما به فعالیت های فولاد هرمزگان گره خورده و از این لحاظ بیشترین دقت را در پرداخت به موقع حقوق و مزایا با کمترین تاخیر به کار می بریم .
وی در پاسخ به اینکه آیا در فولاد هرمزگان برنامه ای برای جذب نیروی جدید وجود دارد گفت : میزان اشتغال در صنعت فولاد ایران بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است و این موضوع در فولاد هرمزگان نیز صادق است . سیاست ما در این خصوص حفظ اشتغال فعلی و عدم تعدیل نیرو می باشد .
ندایی آینده اشتغال در فولاد استان را بسیار روشن و امیدوار کننده دانست و گفت : با اجرای طرح ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان ، زمینه اشتغال تعداد زیادی از هرمزگانی ها فراهم خواهد شد . معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان وجود نیروی متخصص را یکی از لازمه های جذب نیرو در زمان معین دانست و به دانش آموزان دوره متوسطه که علاقه به صنعت فولاد دارند توصیه کرد در رشته های مرتبط مانند متالوژی و … ادامه تحصیل بدهند .
ندایی اشاره ای نیز به مبحث بومی سازی داشت که در یکسال اخیر از سوی هلدینگ فولاد مبارکه بسیار به آن توجه شده است و گفت: فولاد هرمزگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید که از موکده های رهبر معظم انقلاب می باشند، از بومی سازی در تمام حوزه های فولاد حمایت می کند که این موضوع نقش مهمی را نیز در تولید شغل و اشتغال پایدار دارد . وی با بیان اینکه  مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسات و سخنرانی ها و مصاحبه های مختلف از شرکت های دانش بنیان ، نخبگان و سرمایه گذاران دعوت به همکاری نموده است گفت:  همانگونه که حتی الامکان نیازهای خود را از درون استان تامین می کنیم، در صورت تامین زیرساخت ها و آمادگی بخش های خصوصی،  آمادگی تامین همه نیازهای فنی خود را نیز از درون استان داریم. مطمئنا این موضوع می تواند نقش مهمی را در ایجاد اشتغال در هرمزگان ایفا نماید.
ندایی در پاسخ به این سوال که خدمات فولاد هرمزگان در حوزه ورزش و رفاهیات کارکنان چگونه است اینگونه گفت :
نگاه فولاد هرمزگان به استان تعامل موثر و دوسویه می باشد . ما معتقد به ارتقای سلامت کارکنان خود می باشیم و از سوی دیگر معتقد به حمایت از اماکن ورزشی و رفاهی استان هستیم ازین رو با قرارداد های متنوع با بسیاری از اماکن ورزشی و تفریحی بندرعباس و سایر نقاط استان توانستیم به نقطه تلاقی حمایت همزمان از کارکنان خود و جامعه برسیم .
معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان توسعه توانمندی های کارکنان، ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان و ارتقای عملکرد زیست محیطی را از اهداف استرتژیک شرکت در حوزه منابع انسانی دانست  . وی توسعه نظام کارانه کارکنان، بهبود ارتباطات و تعاملات دوسویه با کارکنان، ارتقای سطح خدمات و تسهیلات به کارکنان، توسعه جانشین پروری و جایگزینی، و توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی مطلوب به کارکنان و خانواده ها را از مواردی دانست که برای آن ها پروژه ها و برنامه های مشخصی تدوین شده است .
Twitter Google+ Facebook
509 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها