تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 6539 تاریخ انتشار : 2 بهمن 1396

صدای پول: مدیر عامل بیمه نوین وجود قوانینِ ناقص را یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در صنعت بیمه دانست و گفت: به دلیل عدم شناخت لازم و کافیِ نمایندگان مجلس از وضعیت بیمه، قوانینی تصویب می‌شود که باعث جلوگیری از توسعه صنعت بیمه می‌شود.

به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بیمه نوین، حسین کریم خان زند؛ مدیر عامل بیمه نوین  در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز  گفت: از دست رفتن نیروی انسانی و مجروح شدن هموطنان­مان در حوادث جاده‌ای قبل از این‌که بر پیکره بیمه اثر بگذارد، بر پیکره جامعه تأثیر می‌گذارد. به نظر بنده دو عامل انسانی و خودرویی از مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای هستند، برخی نیز عامل جاده را به آن اضافه می‌کنند در حالی که باید اعلام کنم که  جاده‌های ما بدتر از جاده‌های کشورهای اروپایی نیست، بلکه عدم رعایت قوانین باعث ایجاد این اتفاقات می‌شود.

کریم خان زند وجود قوانین ناقص را یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در صنعت بیمه دانست و افزود:  به دلیل عدم شناخت لازم و کافی نمایندگان مجلس از وضعیت بیمه قوانینی تصویب می‌شود که باعث جلوگیری از توسعه صنعت بیمه می‌شود.

وی دریافتِ مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر از مشکلات صنعت بیمه برشمرد و اظهار کرد: این مسئله سبب افزایش قیمت بیمه نامه‌ها می‌شود در حالی است که دولت باید زمینه‌ای را فراهم کند که صنعت بیمه  هر چه سریع تر به جایگاه اصلی خود برسد چرا که اگر این موضوع محقق شود  فشار مالی بر دوش دولت نیز کم می‌شود.

مدیرعامل بیمه نوین ادامه داد: تعیین نرخ بیمه نامه شخص ثالث توسط دولت و مجلس یکی دیگر از مشکلاتی است که صنعت بیمه با آن درگیر است، چرا که با توجه به ریسکی که صنعت بیمه را تهدید می‌کند، عدم موافقت در تعیین نرخ گذاری باعت کندی در توسعه بیمه می‌شود.

کریم خان زند  همچنین عنوان کرد: علاوه بر مشکلات مذکور وجود یک رقابت ناسالم در بین شرکت‌های بیمه در ایران و عدم پیش بینی افزایش نرخ هزینه‌های خدمات به خصوص در حوزه پزشکی توسط دولت دو مشکل دیگری است که امروزه صنعت بیمه با آن دست و پنجه نرم می‌کند و باید هر چه سریع‌تر با کمک دولت و بخش خصوصی این مشکلات حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل رشد اقتصادی در هر کشوری توسعه صنعت بیمه است که به خوبی این اهم را می‌توان در تحریم‌های بیمه‌ای کشور توسط اروپا و آمریکا مشاهده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Twitter Google+ Facebook
11,026 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها