- صدای پول - https://sedayepool.ir -

سه ماموریت جاری بانک مسکن

رییس هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه ۶۰ درصد منابع بانک مسکن مرهون ایده های مرحوم رحیمی انارکی است، سه ماموریت پیش روی بانک را تشریح کرد.
به گزارش صدای پول از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا  [1]، نادر قاسمی در مراسم معارفه محمود شایان مدیرعامل جدید بانک مسکن، ضمن تسلیت درگذشت مرحوم رحیمی انارکی مدیرعامل سابق بانک مسکن گفت: آقای رحیمی در طول ۳۶ سال فعالیت در بانک خدمات نوینی ارائه دادند. غالب محصولات بانک مسکن محصول ایده های ایشان است و ۶۰ درصد منابع بانک به دلیل مرهون ایده های آقای رحیمی انارکی است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ایده های مرحوم رحیمی انارکی دارای سرپناه شدند، افزود: وی تا آخرین روزهای فعالیت دغدغه بانک را داشتند و حتی برخی جلسات هیأت مدیره در روزهای بستری در بیمارستان با ماسک و اکسیژن پیگیری می کردند.
قاسمی با تاکید بر اینکه راز قدرت آقای رحیمی انارکی در دانش و راز محبوبیت ایشان در فروتنی بود، گفت: از طرف خودم و مجموعه بانک انتصاب آقای شایان را تبریک عرض می کنم و امیدوارم حضور ایشان منشاء اثرات خیر برای بانک باشد.
رییس هیأت مدیره بانک مسکن گفت: به تمام کارکنان شاغل و بازنشسته بانک اعلام می کنیم با تمام وجود در کنار دکتر شایان هستیم و در تمام دوران فعالیت ایشان از تفکرات و ایده های آقای شایان بهره مند خواهیم شد.
قاسمی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ منابع بانک ۸۸ هزار میلیارد تومان بود که تا کنون به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: قیمت تمام شده پول نیز با کاهش ۴.۷ درصدی مواجه بوده است.
رییس هیأت مدیره بانک مسکن گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک ۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم که البته هدف ما در سال ۹۹ پرداخت ۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.
وی با بیان اینکه قرار شد در طرح اقدام ملی ۱۴ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود، افزود: در بخش مصارف بعد از بانک ملی، بانک مسکن دومین بانکی است که با ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بیشترین سهم را در مصارف شبکه بانکی دارد که ۱۳ درصد از سهم شبکه بانکی است.
رییس هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۷ هزار نفر از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده کردند، به سه ماموریت اصلی پیش روی بانک مسکن اشاره کرد و گفت: دو ماموریت در حوزه مسکن است؛ نخست حمایت کامل بانک از طرح اقدام ملی است که طرح کلیدی دولت در حوزه مسکن محسوب می شود.
رییس هیأت مدیره بانک مسکن افزود: همان طور که در مسکن مهر ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار مسکن مهر را راهبری کردیم آمادگی داریم از طرح مسکن ملی نیز حمایت کنیم. اگر در بحث مالی هم به بانک کمک شود اجرای این طرح تسهیل می شود.
قاسمی با بیان اینکه تمام دستورالعمل ها و شیوه نامه های مورد نیاز را ابلاغ کردیم و بانک مسکن آمادگی کامل را در این زمینه دارد، گفت: ماموریت دوم تکمیل پروژه های مسکن مهر است که خوشبختانه تا کنون ۲ میلیون و ۳۱ هزار واحد فروش اقساطی شده و مابقی پروژه ها به راحتی قابل فروش اقساطی است.
رییس هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به ماموریت سوم بانک مسکن نیز گفت: یکی از برنامه های بانک بحث بانکداری الکترونیکی است که از دغدغه های وزارت امور اقتصاد و دارایی است و با انتصاب دکتر شایان این بحث جدی تر پیگیری خواهد شد.