تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 39056 تاریخ انتشار : 21 مهر 1398

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: محدود کردن معافیت مالیاتی، کاهش فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری بر درآمد دولت موثر است.

 به گزارش صدای پول ، امیدعلی‌ پارسا که شب گذشته در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافته بود، با بیان این مطلب افزود: همه مردم باید متناسب با ثروت، درآمد و مصرفشان مالیات پرداخت کنند در غیر اینصورت جامعه به سمت عدالت نخواهد رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸ درصد از مالیات‌های مردمی در اختیار دولت قرار می گیرد. در کشورهای در حال توسعه این رقم ۱۵ درصد و در کشورهای پیشرفته بالای ۳۰ درصد را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه می‌توان با بکارگیری زیرساخت‌های مدیریتی و اقتصادی مناسب سهم دولت از مالیات را دو برابر کرد، اظهار داشت: یکی از این زیرساخت‌ها می‌تواند محدود کردن معافیت مالیاتی باشد و همینطور فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری باید به حداقل برسد. زیرساخت مالیاتی در کشور باید به گونه‌ای مستقر شود که این سه پدیده به حداقل برسد، اما متاسفانه فرار مالیاتی بسیاری در کشور وجود دارد و فساد اداری هم قابل کتمان نیست.

پارسا تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما معلمی که در دورترین نقطه کشور تدریس می‌کند، اول مالیات پرداخت می‌کند و بعد حقوق می‌گیرد اما کسانی که درآمد میلیاردی دارند آنگونه که باید مالیات نمی‌دهند.

رییس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: ما باید به اندازه نیازهای توسعه‌ای کشور درآمد مالیاتی داشته باشیم. چیزی حدود بیش از ۸۵ درصد درآمد کشور باید از محل‌هایی که در آن عدالت مالیاتی برقرار است، تامین شود.

وی همچنین با رد مقوله وجود مافیا در پس پرده قانون‌گریزی‌های مالیاتی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی با هیچ کس شوخی ندارد و نسبت به دریافت مالیات، هرگونه اقدام قانونی لازم را اعمال خواهد کرد و امروز هر سه قوه آمادگی لازم برای دستیابی به هر چه بهتر پیاده شدن قوانین مالیاتی و رسیدگی به وضع فراریان مالیاتی را دارند.

پارسا ادامه داد: امروز اولویت سازمان امور مالیاتی ایجاد و راه اندازی پایانه‌های فروش فروشگاهی است که منجر به حداقلی شدن فساد و فرار مالیاتی خواهد شد.

Twitter Google+ Facebook
313 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها