تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50926 تاریخ انتشار : 18 تیر 1399

نادر قاسمی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ضمن اشاره به دغدغه مشترک دولت و مجلس برای خروج از رکود مسکن و رونق ساخت و عرضه مسکن ارزان قیمت برای اقشار هدف جامعه، افزود: در این مقطع طرح اقدام ملی ساخت و تولید مسکن در همه شهرهای کشور شروع شده است. یک پیش نیاز اصلی برای پیشبرد این طرح و ساخت و تحویل به موقع واحدهای مسکونی، تامین منابع بانکی و پرداخت تسهیلات ساخت است که برای این منظور بانک مسکن مسولیت پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت به سازنده های فعال در این طرح را پذیرفته است. با این حال سایر بانک ها نیز قرار است تسهیلات ساخت در طرح اقدام ملی تولید مسکن را پرداخت کنند.

سرپرست بانک مسکن تاکید کرد: هر چقدر منابع اعتباری نقد در اختیار بانک قرار بگیرد توان تسهیلات دهی به پروژه های ساخت و عرضه مسکن نیز بیشتر می شود. در نتیجه این فرصت برای افزایش تیراژ ساخت نیز بوجود می آید.

قاسمی با بیان اینکه بانک مسکن در طرح اقدام ملی مسکن ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرار است پرداخت کند، افزود: بانک مسکن همانطور که در طرح مسکن مهر بازوی اصلی تامین مالی پروژه های این طرح بود و توانست برای ساخت و تکمیل بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن مهر تسهیلات پرداخت کند و حتی واحدهای ساخته شده را تا مرحله فروش اقساطی و صدور کارت قسط جلو ببرد اکنون نیز با همان تجربه عظیم، مشغول طی مراحل لازم برای تشکیل پرونده پروژه های طرح اقدام ملی و پرداخت تسهیلات است.

قاسمی افزود: بانک مسکن عملاً بانک توسعه ای در بخش مسکن به حساب می آید بنابراین همانطور که این بانک بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات سالانه پرداختی را به صورت مستقیم به بخش مسکن و ساختمان اختصاص می دهد و در طرح های ملی و انبوه خانه سازی، همواره نقش اول را بر عهده داشته است، لازم است بسترهای لازم برای افزایش توان تسهیلات دهی بانک مسکن نیز فراهم بیاید.

سرپرست بانک مسکن بر همکاری سازنده و پیشبرنده بانک با مجموعه دولت و مجلس برای اجرای سیاست های محرک ساخت و ساز و مشوق عرضه مسکن ارزان تاکید کرد و گفت: همه مدیریت های شعب استانی بانک مسکن، موضوع پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی تولید مسکن را جزو اولویت شماره یک خود تعریف کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن،‌ سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن به قسمت­های مختلف بخش مسکن شامل تسهیلات مشارکت مدنی، خرید، جعاله و … پرداخت شد که به لحاظ تعداد ۵۸۱ هزار فقره بوده است. در سال ۹۸ در شرایطی که رکود عمیق در بازارهای معاملات و ساخت و ساز مسکن حاکم بود اما تسهیلات پرداختی توسط این بانک در بخش مسکن ۱۹ درصد رشد کرد که این نشان از کاربردی بودن تسهیلات بانک مسکن دارد.

Twitter Google+ Facebook
358 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها