- صدای پول - https://sedayepool.ir -

رییس مجلس؛ کمیسیون تلفیق مجدد لایحه بودجه سال ۹۹ را بررسی کند

رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ ماموریت داد تا مجدد لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهد.

 به گزارش  صدای پول به نقل از  خانه ملت، علی لاریجانی امروز (سه شنبه ۶ اسفندماه) با شروع صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تا این دقایق جلسه ای با نمایندگان در زمینه بحث بودجه برگزار شد تا بررسی شود لایحه بودجه چگونه اصلاح شود.

رییس مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه روز گذشته نمایندگان با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ مخالفت کردند باید بررسی شود راه حل آیین نامه ای برای این موضوع چیست. وی توضیح داد: در تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شروطی را بررسی کرده که اگر کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی، گزارش لایحه بودجه را رد کند و بعد مجلس هم آن را رد کند، لایحه باید به دولت برگردد و دولت مجدد لایحه بدهد، اما آیین نامه داخلی مجلس برای این حالت که اگر کمیسیون تلفیق آن را تایید کند ولی مجلس آن را رد کند سکوت دارد.

لاریجانی بیان داشت: در بررسی که در هیات رییسه و در مجلس داشتیم، به این نتیجه رسیدیم چون آیین نامه درباره موضوع سکوت دارد می توان مطابق قانون برنامه، روال را طی کرد، که این لایحه ای در مجلس رد شده برگردد به کمیسیون و اصلاح شود و بعد اصلاح شده مجددا به مجلس برگردد.

وی تاکید کرد: لذا ما جلسه را ختم می کنیم تا کمیسیون تلفیق بودجه از این ساعت بتواند جلسات خود را داشته باشد و با سرعت بیشتری رسیدگی کند چون تا پایان سال وقت زیادی نداریم. رییس دستگاه قانون گذاری کشور با بیان اینکه راه حل این مسئله همین بود، گفت:کمیسیون تلفیق برای بررسی موضوع زودتر تشکیل جلسه دهد.

لاریجانی افزود: دیروز هم آقای پزشکیان در زمان بررسی کلیات لایحه بودجه این مطلب را فرمود که لایحه را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم از این رو کمیسیون تلفیق از این ساعت جلسه بگذارد و به دلیل کوتاه بودن زمان باید سریعتر نظرش را به مجلس اعلام کند.

رییس مجلس در پایان ضمن اعلام ختم جلسه صحن علنی سه شنبه ۶ اسفندماه گفت: جلسه بعدی هم یکشنبه ۱۱ اسفندماه ساعت ۸ صبح خواهد بود و امیدواریم کمیسیون تلفیق در این فاصله گزارش بدهد و نمایندگان در جریان قرار بگیرند.