تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 38889 تاریخ انتشار : 17 مهر 1398
 معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری خود با محوریت روز ملی صادرات، این روز روزی بزرگ و با اهمیت برای تقدیر از تلاشگران عرصه ی صادرات توصیف کرد و گفت: هدف صادرکنندگان توسعه ی تجارت خارجی، توسعه ی اقتصادی و در نهایت تأمین رفاه مردم کشور است و این تلاش شایسته ی تقدیر است.
 به گزارش صدای پول :حمید زادبوم، در این نشست، اظهار داشت: از دهه ی ۷۰ و بر اساس مصوبه هیات وزیران، ۲۹ مهر به عنوان روز ملی صادرات نام گذاری شد و معیارهای کلی انتخاب صادرکننده نمونه همچون ارزش صادراتی، کیفیت کالای صادراتی، نام و نشان تجاری و سایر شاخص ها نظیر نمایندگی خارج از کشور، حضور در نمایشگاه های بین‌المللی و مشارکت در هیات های تجاری در مصوبه ی هیات وزیران ذکر شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال صادرکنندگان کالاهای خام و اساسی از لیست صادرکننده نمونه حذف شده‌اند، در تشریح فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه افزود: ۸۰۰۰ کد تعرفه در ۷۱ گروه کالایی تجمیع شده  و  اطلاعات ۳۰۲ صادرکننده پس از ثبت نام اولیه از گروه های کالایی مختلف بررسی شد. در مرحله ی بعد از میان  ۲۶۵ صادرکننده حائز شرایط اولیه، پرونده فیزیکی ۱۰۶ متقاضی به صورت تخصصی بررسی شد و تا هفته آینده از میان این تعداد، ۴۰ تا ۵۰ صادرکننده به صورت نهایی انتخاب خواهند شد.

زادبوم گفت: کارگروه انتخاب صادرکننده نمونه متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، بانک مرکزی و گمرک ایران است که طی اول تا ۱۵ مهرماه جلسات انتخاب صادرکننده نمونه با حضور نمایندگان این بخش ها انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر تمرین عملی کردن دو شعار سازمان توسعه تجارت ایران با عنوان قانون گرایی و تشکل گرایی بیان داشت: امسال برای نخستین بار برگزاری روز ملی صادرات با مشارکت جدی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  و حضور مستمر صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات انجام شد که امیدواریم سال آینده بهره ی بیشتری از این مشارکت داشته باشیم.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: در روز ملی صادرات امسال از نرم افزار تحت موبایل توسعه تجارت و همچنین سامانه آنلاین نظرسنجی و پیشنهادات صادرکنندگان با رویکرد داده کاوی رونمایی خواهد شد.

Twitter Google+ Facebook
337 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها