- صدای پول - https://sedayepool.ir -

دریافت جایزه ملی حسابرسی داخلی توسط بیمه “ما”

شرکت بیمه “ما” به عنوان اولین شرکت در صنعت بیمه موفق به دریافت تندیس برنزی در دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی شد.
به گزارش صدای پول از روابط عمومی بیمه “ما” طی مراسم برگزار شده در روز یک‌شنبه پنجم مرداد ماه  ۱۳۹۹ با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره،  واحد حسابرسی داخلی شرکت بیمه “ما” در ارزیابی هیات داوران دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی که بر اساس رهنمودهای انجمن بین‌المللی حسابرسان داخلی (IIA) طراحی شده است، با کسب امتیازات لازم موفق به کسب تندیس برنزی برای عملکرد سال هزار و سیصد و نود و هشت شد.
بیژن صادق رییس هیات مدیره بیمه “ما” ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و تیم داوری جایزه ملی حسابرسی داخلی و ابراز رضایت از عملکرد مدیریت حسابرسی داخلی شرکت به اهمیت استقرار نظام حاکمیت شرکتی و  برگزاری کمیته‌های حسابرسی داخلی، تطبیق مقررات، جبران خدمات و ریسک اشاره کرد و  گفت: هرچه واحد حسابرسی داخلی قوی‌تر عمل کند، هیات مدیره شرکت بیمه “ما”  نیز بیشتر به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد.
سعید کلوانی مدیر حسابرسی داخلی شرکت بیمه “ما”، ضمن ابراز خرسندی از دریافت جایزه حسابرسی داخلی گفت: با لطف و عنایت پروردگار و رهنمودها و نظارت کمیته حسابرسی و حمایت‌های مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین، مدیریت حسابرسی داخلی شرکت بیمه “ما” به عنوان اولین شرکت در صنعت بیمه موفق به دریافت این جایزه شده است. این جایزه پس از بررسی کامل سوابق، گزارشات و فعالیت‌های مدیریت حسابرسی داخلی و کمیته حسابرسی، توسط هیات داوران به شرکت بیمه “ما” اختصاص یافته است.
وی خااطرنشان کرد: شرکت بیمه “ما” اولین شرکتی است که نحوه اعمال کنترل‌های داخلی و نظارت هیات مدیره در آن بسیار نزدیک به استاندارهای مالی و حسابرسی و قوانین حاکم برآن است.
سعید ترک زاده دبیر کل و نائب رئیس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی ایران در این جلسه در خصوص نقش نظارتی هیات مدیره و تفویض آن به مدیریت حسابرسی داخلی به عنوان دستگاه نظارت عالیه جهت کمک به سازمان برای رسیدن به اهداف تعیین شده توضیحاتی را ارائه کرد.
وی  در ادامه تصریح کرد : هر سازمانی که در اولین حضور خود در جایزه ملی حسابرسی داخلی موفقیتی کسب کند به افتخار بزرگی  دست پیدا کرده است. شرکت بیمه “ما” به عنوان پیشتاز و پیش قراول نسبت به سایر شرکت های بیمه در این زمینه با خودباوری و تلاش همکاران دستگاه نظارتی موفق به کسب این جایزه ملی شد.
دبیر کل و نائب رئیس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی ایران افزود: بیمه “ما” اتفاق خوبی را در صنعت بیمه رقم زد که می تواند نقش اساسی در این صنعت داشته باشد. با اقداماتی که توسط مدیر عامل، هیات مدیره و کمیته حسابرسی و با رعایت کامل قوانین و مقررات در چارچوب استانداردهای داخلی و بین المللی صورت گرفته است این شرکت می‌تواند به عنوان پیشتاز در صنعت بیمه با در اختیار قرار دادن تجربیات ارزنده خود در این حوزه به پیشرفت و اعمال هر چه بیشتر کنترل‌های داخلی کمک شایانی داشته باشد.
براساس این گزارش و به نقل از انجمن حسابرسان داخلی، جایزه ملی حسابرسی داخلی براساس مدل قابلیت ­های حسابرسی داخلی طراحی شده است. این مدل، چارچوبی است که به واحدهای حسابرسی داخلی و سازمان­ های ارائه دهنده خدمات حسابرسی داخلی کمک می­کند تا بتوانند قابلیت ­ها و توانمندی­ های خود را برای ارائه خدماتی با کیفیت ارتقا بخشند.
روابط عمومی بیمه “ما”