تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 41262 تاریخ انتشار : 16 آذر 1398

معاون فرابورس اعلام کرد: پذیره‌نویسی تعداد ۶۰۰ میلیون سهم تامین سرمایه دماوند از سه‌شنبه ۱۹ آذرماه به مدت ۳۰ روز کاری به روش ثبت سفارش آغاز می‌شود.

به گزارش صدای پول از ایبِنا، بهنام محسنی در شصت‌وهفتمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در  خصوص پذیره‌نویسی سهام شرکت «‌‎تامین سرمایه دماوند‏» اظهار داشت : تفاوت پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار با عرضه اولیه این است که بعد از عرضه اولیه، نماد مربوطه با دامنه ۵ درصدی باز می‌شود و قابل معامله است اما بعد از پذیره‌نویسی سهام تامین سرمایه دماوند، نماد این شرکت در بازار سوم بسته شده و باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود. پس از آن نماد این شرکت در بازار پایه باز خواهد شد.

فرصت ۹ ماهه برای ثبت شرکت

وی در ادامه گفت: ️تامین سرمایه دماوند با نماد «تماوند»  نخستین تامین سرمایه‌ای است که به صورت سهامی عام تاسیس می‌شود و تاسیس آن به صورت پذیره‌نویسی عمومی از طریق بازار سوم فرابورس انجام می شود و فرصت در نظرگرفته شده برای ثبت شرکت تامین سرمایه دماوند، ۹ ماه از اول آبان‌ماه جاری است.

سهم خرید سهامداران حقیقی و حقوقی ها

وی با بیان اینکه این شرکت اولین تامین سرمایه سهامی عام است که در بازار سوم فرابورس پذیرش می شود،‌افزود : سقف هر پذیره نویسی ۵۰ هزار سهم برای سهامداران حقیقی و حقوقی ها تعیین شده است و لوتوس پارسیان متعهد این‌عرضه است.

تامین مالی ۸ درصدی در بازار سرمایه

حجت الله انصاری مدیرعامل تامین سرمایه دماوند‏ نیز در این‌نشست خبری گفت: بر اساس آمارها ۹۲ درصد تامین‌مالی اقتصاد ایران در بازار پول و ۸ درصد در بازار سرمایه صورت می گیرد که شرکت های تامین سرمایه می توانند برای افزایش این تامین مالی از این فرصت استفاده کنند. وی در ادامه گفت: تامین مالی های سررسید شده تا به امروز ۱۸۷ هزار میلیارد تومان است که سهم شرکت ها ۳۲ هزار میلیارد تومان و سهم شهرداری ها ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

میزان تامین‌مالی در سال ۹۸

انصاری با بیان اینکه در سال ۹۸ به میزان ۵۸.۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته است افزود : از این میزان حجم تامین‌مالی صورت گرفته، ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در معاملات ثانویه صورت گرفته است.

وی افزود: ۴.۲۵۰ میلیارد تومان مجموع سرمایه تامین سرمایه های کشور است و بر مبنای تازه ترین آمارها ۴۵ درصد تامین‌مالی سال جاری توسط ۹ تامین سرمایه انجام شده است. مدیرعامل تامین سرمایه دماوند‏ تصدیح کرد : این شرکت از فرصت های خاص در بازار اوراق بدهی استفاده می کند.

خدمات مدیریت سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه مجموع ارزش خالص دارایی های صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه ها ۸۷ هزار میلیارد تومان است گفت : گسترش و توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم یکی از هدف ها است. انصاری اظهار داشت : سرمایه گذاری تامین سرمایه ها تنها ۶ درصد به صندوق های سهام اختصاص پیدا کرده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اهداف

وی در خصوص اهداف کوتاه و بلندمدت گفت: کسب سهم بازر مناسب از بازار اوراق بدهی و سرمایه ای، توسعه صندوق های سرمایه گذاری، نواوری های مالی و ابزار سازی  زمینه ساری و حضور در بازارهای بالاتر فرابورس و بورس از مهم ترین اهداف شرکت تعیین شده است.

توسعه ابزارسازی

همچنین امیر حسین ارضا نماینده هیات تاسیس تامین سرمایه دماوند نیز اظهار داشت: با توجه به ارزندگی سهام این شرکت انتظار می رود که سهامداران در روز پذیره نویسی از سهام از این شرکت استقبال کنند.

وی در ادامه افزود : بر اساس برنامه های تعیین شده ابزار سازی به صورت جدی تر در  تامین سرمایه دماوند اجرایی می شود. ارضا با بیان این که تامین سرمایه دماوند دهمین تامین سرمایه بازار سرمایه است، گفت: با پروژه های قابل ملاحظه و حضور سهامدار خارجی بعد از تسهیل روابط بین المللی ایران در آینده انتظار داریم تا شرکت نقش عمده ای در میان رقبا برعهده داشته باشد.

Twitter Google+ Facebook
320 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها