تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 1729 تاریخ انتشار : 6 آذر 1396

صدای پول:مدیرعامل فرابورس از پذیرش سه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: موافقت اصولی ۷ صندوق جسورانه با سرمایه ۱۷۰ میلیارد تومان نیز دریافت شده است.

به گزارش صدای پول به نقل از مهر-امیر هامونی گفت: تا کنون ۶ اختراع و ۲ طرح صنعتی در این بازار مورد معامله قرار گرفته که ۶ مورد به روش انتقال قطعی مالکیت و ۲ مورد نیز به روش اعطای مجوز بهره‌برداری معامله شده‌اند.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه تاکنون ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه درخواست تاسیس خود را ارائه کرده‌اند، به پذیره‌نویسی ۳ صندوق VC به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: از طریق پذیره‌نویسی این صندوق‌ها بخشی از منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان جذب شده است.

هامونی با اعلام اینکه یک صندوق VC با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان در شرف پذیره‌نویسی است، از دریافت موافقت اصولی ۷ صندوق جسورانه با سرمایه ۱۷۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: صندوق جسورانه دانشگاه تهران یکی از این ۷ صندوق است که در شرف پذیره‌نویسی قرار دارد.

وی در ادامه به تفاهم‌نامه همکاری میان فرابورس ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه‌ تهران که به تازگی با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، امضاء شد، اشاره کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه با نخستین و بزرگ‌ترین پارک دانشگاهی کشور به طور قطع نقطه عطفی در مسیر فعالیت‌های بازار دارایی فکری خواهد بود.

مدیرعامل فرابورس در خصوص دستاوردهای این تفاهم‌نامه گفت: در بحث تفاهم‌نامه، مهم‌ترین محور موجود پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تابلو دانش‌بنیان در فرابورس است و همکاری بین پارک و فرابورس به تجاری‌سازی محصولات فناورانه و گسترش و رونق بازار دارایی فکری  می‌انجامد.

هامونی با بیان اینکه بازار دارایی فکری، بستری برای ارتباط مستقیم بین تولید علم و صنعت ایجاد کرد تا از این رهگذر مبتکران بتوانند در فضایی شفاف و رقابتی، دارایی فکری خود را که نشات گرفته از دانش و تفکر آنها است، طی سازوکارهای شفاف در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، افزود: در همین راستا و به منظور تقویت ارتباطات دو سویه میان مخترعان و صاحبان سرمایه، هر ساله چندین فستیوال بازار دارایی فکری با همکاری فرابورس ایران برای تعامل هر چه بیشتر میان صاحبان نوآوری و فناوری با سرمایه‌گذاران و صنعتگران در حوزه‌های تخصصی متعدد برگزار می‌شود.

وی همچنین، از انجام معامله دو اختراع و یک طرح صنعتی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال طی یک‌ماه در بازار دارایی فکری ایران خبر داد و گفت: با انجام سه معامله جدید، ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال رسیده است.

مدیرعامل فرابورس، با بیان اینکه با قطعیت این معامله‌ها و افزوده شدن طرح‌ها و اختراعات متنوع به فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری، اهداف ترسیم‌شده برای این بازار در مسیر تحقق بیشتر قرار گرفته است؛ افزود: یکی از اهداف از راه‌اندازی بازار دارایی فکری، هدایت اختراعات و طرح‌های صنعتی به یک کانال مشخص، به‌ منظور تجاری‌سازی آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: فروش قطعی این سه طرح صنعتی که یکی از آنها به ارزش معاملاتی ۳ میلیارد ریال، دومی به ارزش ۷ میلیارد ریال و طرح سوم به ارزش ۸ میلیارد و ۷۵۰  میلیون ریال بود ، در بازار دارایی فکری فرابورس ایران در بازه زمانی ۲۶ مهر تا پایان آبان ماه رقم خورده که ارزش مبالاتی این سه معامله در مجموع معادل ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.

Twitter Google+ Facebook
1,145 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها