تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50155 تاریخ انتشار : 9 تیر 1399

شهردار منطقه ۵، از عملیات احداث کانال و رفع نقص لوله‌کشی انتقال و هدایت آب‌های سطحی منطقه بازدید کرد.
به گزارش صدای پول از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، فریدون حیدری هدف از این بازدید را ارزیابی و برداشت کلی شرایط کانال‌های انتقال آب سطح منطقه اعلام کرد و گفت: برای برطرف کردن خطر نقاط آبگیر در فصل‌های بارانی سال یک سری نقص و انسداد در مسیر لوله‌گذاری و کانال‌ها وجود دارد که با همکاری منطقه و شرکت خاکریز آب در حال برطرف کردن آن هستیم.
حیدری به عملیات رفع سه گلوگاه سیلابی منطقه در خیابان تقدیری ، سلیمی جهرمی و ارم اشاره کرد و گفت: برنامه ما آمادگی کامل برای بارندگی‌های امسال است، تا با هدایت و توزیع آب‌های سطحی از وقوع سیلاب و آبگرفتی معابر در فصل بارندگی پیشگیری کنیم.
شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با اقدام‌های مناسبی که در سال گذشته صورت گرفت، به میزان قابل توجهی از آبگرفتگی و خسارت‌های ناشی از آن جلوگیری شد.
حیدری از اتمام عملیات حفاری و لوله‌رانی در فاز چهار احداث کانال آب‌های سطحی خبر داد و اظهار داشت: این بخش از قسمت شمالی میدان دانشگاه آغاز می‌شود و به سمت کانال ورسک امتداد می‌یابد، با تکمیل آن حجم آبی که از محله شاهین به سمت میان رود سرازیر می‌شود، توزیع شده و کاهش می‌یابد .
شهردار منطقه ۵ خاطرنشان کرد: برنامه ما رفع نقص‌های قطعات کانال‌کشی تا پایان فصل تابستان است تا با کنترل و هدایت آب‌های سطحی بخش شمالی منطقه، در فصل بارندگی با مشکل مواجه نشویم .
حیدری به شناسایی و رفع خطر نقاط آبگیر منطقه اشاره کرد و گفت: تعدادی از این نقاط آبگیر نیز در بارندگی سال گذشته شناسایی شد و با توجه به شرایط و نوع معبر، اقدام‌های کارشناسی مختلفی برای هدایت روان‌آب‌ها انجام می‌شود.
شهردار منطقه ۵ اقزود: آبگرفتگی دربرخی نقاط به وسیله مانع ثابت، تغییر جهت داده و در برخی نقاط دیگر با اقدام‌های مختلف مانند نصب دریچه ، چاه جذبی ، تعریض یا میزان کم جدول کشی برطرف می‌شود.
حیدری ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از کانال دره ذغالی، روان‌آب‌ها از مرکز منطقه به قسمت غرب هدایت شده و حجم آب‌های سطحی کاهش یابد .
شهردار منطقه ۵ عملیات رفع موانع و پل‌های کانال میان رود، اصلاح دیواره‌های دره فرحزاد و پل خوشمرام، لایروبی مداوم مسیل‌ها و رسوب‌برداری حوضچه‌ها را از جمله اقدام‌های مثبت عنوان کرد که برای هدایت آب‌های سطحی در منطقه ۵ صورت گرفته است .
حیدری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ سیل رودخانه کن خسارت های زیادی به باغات کن دیواره‌ها وجاده‌های اطراف رودخانه وارد کرد، به رفع آبشکستگی و اصلاح برخی نقاط دیواره‌های اطراف رودخانه کن اشاره کرد و گفت: مسیل این رودخانه، به صورت مستمر لایروبی می‌شود .
شهردار منطقه ۵ خاطر نشان کرد: با اینکه پاکسازی و لایروبی مداوم انهار انجام می‌شود اما چون کانال‌های فرعی به موازات مراکز اداری- تجاری و مسکونی قرار دارند، رعایت نظافت و نریختن زباله برای جلوگیری از آبگرفتگی نقش تاثیر گذار دارد چرا که بخش زیادی از این انهار سر پوشیده‌ است و به محض ورود زباله انهار دچار آبگرفتگی می‌شوند.
حیدری گفت: سالانه حجم بسیار زیادی زباله از انهار جمع‌آوری می‌شود حتی گاهی عملیات پاکسازی منجر به تخریب قسمت‌های روی بستر انهار می‌شود و عملیات جمع‌آوری زباله‌های انهار روبسته علاوه بر ایجاد مشکلات برای شهروندان باعث افزایش هزینه و زحمت برای شهر و شهرداری می‌شود .
شهردار منطقه ۵ از شهروندان و کسبه خواست با نریختن زباله در انهار، شهرداری را در نظافت و رفع آبگرفتگی و انسداد کانال‌ها یاری کنند.

Twitter Google+ Facebook
649 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها