تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50818 تاریخ انتشار : 18 تیر 1399

بیمارستان بانک ملی ایران به دستگاهی مجهز شده که در عمل های جراحی سنگین، خون از دست رفته بیمار را به خودش تزریق و او را از دریافت خون به روش های معمول بی نیاز می کند.

 به گزارش صدای پول  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، Cell Saver یا دستگاه نگهداری گلوبولهای قرمز خون از محل ساکشن خود بیمار برای نخستین بار در اتاق عمل این بیمارستان به بهره برداری رسیده است.

این دستگاه ضمن افزایش کیفیت عمل جراحی، نگرانی ها از تزریق خون فرد دیگر به بیمار را از بین برده و هزینه ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در این روش، خونی که در طول عمل جراحی با خونریزی از بدن خارج می شود جمع آوری شده و طی مکانیزم های دقیق، پس از فراوری می کند دوباره برای تزریق به بیمار قابل استفاده می شود.

این دستگاه در عمل های جراحی با بیش از یک لیتر خونریزی به شدت کاربرد دارد و پدیده هایی مانند عفونت یا واکنش های همولوتیک ناشی از تزریق خون به بیمار را به همراه ندارد. همچنین با حضور حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران و تیم پزشکی همراه، درمانگاه بیمارستان بانک در محل اداره امور شعب اردبیل راه اندازی و عملیات غربالگری قلب کارکنان انجام شد.

در این مراسم، مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری با تاکید بر اهمیت سلامت کارکنان گفت: پس از غربالگری کووید ۱۹ همه کارکنان بانک، به منظور رفاه حال همکاران و دسترسی آسان آنها به مشاوره های پزشکی و جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی، طرح غربالگری قلب با اعزام تیم تخصصی پزشکی به استان ها به اجرا در می آید. وی افزود: طرح های غربالگری و اقدامات پیشگیرانه علاوه بر صرفه جویی در هزینه های درمانی، باعث ارتقای سلامت همکاران و خانواده آنها می شود.

Twitter Google+ Facebook
253 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها