تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 36898 تاریخ انتشار : 5 شهریور 1398

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان‌های بیمه‌گر وظیفه‌هایی نسبت به گروه‌های پزشکی دارند. اگر کسی فکر می‌کند بدون مشارکت گروه‌های پزشکی می‌تواند اقدام موثری در حوزه سلامت انجام دهد، حتما به ناکجا آباد خواهد رسید، زیرا بدون مشارکت پزشکان موفقیتی کسب نمی‌شود.

به گزارش  صدای پول از آی هینا، طاهر موهبتی در مراسم روز پزشک و روز داروساز که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت‌ها افزود: توفیق در حوزه سلامت به ارتباط تنگاتنگ سازمان‌های بیمه‌گر با انجمن‌های علمی پزشکی، نظام پزشکی و اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه سلامت بستگی دارد. به طور مثال نمی‌توان سازمان الکترونیک در نظام سلامت را بدون مشارکت و تعامل با حوزه پزشکی محقق کرد. حتی نمی‌توان پروتکل‌های درمانی و راهنماهای بالینی را بدون مشارکت گروه‌های پزشکی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: معنی تعامل این نیست که هرچه سازمان‌های بیمه‌گر بگویند، پزشکان قبول کنند، بلکه باید از ظرفیت ارزشمند موجود در نظام سلامت کشور از لحاظ علمى و تخصصى استفاده کرد.

موهبتی بیان کرد: فرهیختگی جامعه را بر اساس گروه‌های مرجع می‌سنجند و خیال خامی است که فکر کنیم می‌توانیم گروه‌های مرجع را خواسته یا ناخواسته از بین ببریم و بعد فرهیختگی جامعه محقق می‌شود. یکی از گروه‌های مرجع در فرهیختگى هر جامعه، پزشکان هستند. گروه‌های دیگری مثل علمای دین،دانشگاهیان، معلم‌ها و خبرنگارها هم جزو این گروه‌های مرجع برای سنجش فرهیختگی جامعه هستند. درهر گروه و شغلی شاید اندک افرادی باشند که به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند، مفهوم این نقص این نیست که گروهی را مورد هجمه قرار بدهیم و باید منزلت گروه‌های مرجع را حفظ کنیم. برخی ها ناخواسته به گروه‌های مرجع آسیب مى زنند و باید از این اتفاق جلوگیری کرد.

موهبتی گفت: مردم به پزشکان اعتماد دارند و نباید اجازه بدهیم این اعتماد عمومی که سرمایه اجتماعى است خدشه دار شده و از بین برود که  دوباره ساختن آن بسیار دشوار است. / ۱۱

Twitter Google+ Facebook
607 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها