- صدای پول - https://sedayepool.ir -

برای خرید خانه ویلایی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

صدای پول:اگر چه این روزها آپارتمان‌نشینی مرسوم شده است و خیلی از ما به دلیل علاقه به زندگی در برج و مجتمع‌های مسکونی یا از سر اجبار در آپارتمان‌ زندگی می‌کنیم؛ اما حقیقت این است که خانه‌های ویلایی محبوبیت زیادی دارند.
می‌توان گفت که خانه‌های ویلایی به دلیل اینکه فضای باز شخصی بیشتری در اختیار ساکنان قرار می‌دهد و امکان تعبیه استخر، چندین پارکینگ، آلاچیق و… در حیاط شخصی را به ساکنان می‌دهد، محبوبیت زیادی دارند. این خانه‌های محبوب در سراسر شهر وجود دارند و با وجودی که بسیاری از خانه‌های ویلایی به ویژه خانه‌های قدیمی از نو ساخته و به آپارتمان‌های بلندمرتبه تبدیل می‌شوند؛ اما همچنان در مناطق مختلف شهر وجود دارند.
اگر شما هم از طرفداران خانه‌های ویلایی هستید و تصمیم دارید یک خانه ویلایی خریداری کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در مطلب امروز ما علاوه بر بررسی بازار خانه‌های ویلایی در شهر تهران به نکاتی که هنگام خرید خانه [1] ویلایی باید مدنظر قرار دهیم اشاره کرده‌ایم.

بازار خانه‌های ویلایی در تهران
خانه‌های ویلایی در تهران در سراسر شهر وجود دارند؛ از شمال تا جنوب و شرق تا غرب و همچنین مرکز شهر.
این خانه‌ها که بیشتر قدیمی و عمری بیش از ۲۰ سال دارند، بیشتر ۲ تا ۴ طبقه بوده و در سبک‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند. انواع لوکس این خانه‌ها را می‌توان در شمال و قسمتی از غرب شهر و در ولنجک، نیاوران، قیطریه، زعفرانیه، تجریش، شهرک‌ غرب یافت و نمونه‌های غیرلوکس نیز در جنوب و شرق شهر مامن ساکنان این مناطق هستند.
از لحاظ قیمت نیز مشخص است که نرخ خانه‌های لوکس، ولو قدیمی گران‌تر از آپارتمان‌‌هایی با عمر ۵ تا ۱۰ سال است.
نکته قابل توجه این است که بیشتر خانه‌های ویلایی لوکس بدون تغییر به آپارتمان به فروش می‌رسند و در مقابل خانه‌های ویلایی غیرلوکس، بیشتر به آپارتمان تبدیل می‌شوند. دلیل هم مشخص است. تبدیل خانه‌های ویلایی قدیمی به آپارتمان‌های بلندمرتبه، شرایط افزایش ارزش ملک را برای صاحبان املاک ایجاد کرده و به همین دلیل است که بیشتر خانه‌های قدیمی غیرلوکس به آپارتمان‌های بلند مرتبه با تعداد واحدهای زیاد تبدیل شده‌اند.
در نهایت اینکه بازار خرید خانه‌ [1] ویلایی غیرلوکس رونق دارد و این مالکان هستند که برای انتخاب شریک بابت ساخت مشارکتی ملک با وسواس عمل می‌کنند.

هنگام خرید خانه ویلایی به چه نکاتی توجه کنیم؟
موقعیت مکانی:
چه برای تبدیل یک خانه ویلایی به آپارتمانی چند طبقه و چه برای سکونت قصد دارید برای خرید خانه ویلایی اقدام کنید، توصیه می‌کنیم به موقعیت مکانی ملکی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید. اینکه خانه در کدام قسمت خیابان واقع شده باشد، شمالی با جنوبی باشد و… اهمیت زیادی دارد.
سن خانه:
هر چه خانه عمر کمتری داشته باشد در شرایط بهتری به سر می‌برد و ارزش بیشتری دارد. توصیه ما به شما این است که از اقامت در خانه‌های ویلایی با عمر بیشتر از ۳۰ سال خودداری کنید. زیرا این خانه‌ها معمولا هزینه‌های زیادی روی دست خریدار می‌گذارند.
امکانات خانه:
هنگام خرید خانه ویلایی به امکاناتی که برایتان اهمیت دارید دقت کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید خانه‌ای دارای استخر و سونا خریداری کنید حتما در مورد سلامت این موارد اطمینان حاصل کنید. همچنین روی سیستم گرمایش و سرمایش، لوله کشی آب و … حساسیت داشته باشید. چون معمولا خانه‌های قدیمی دارای مشکلاتی در این زمینه هستند.
تعداد طبقات خانه:
تعداد طبقات خانه ویلایی روی قیمت تمام شده آن تاثیر می‌گذارد. اگر بودجه‌تان در حدی نیست که یک خانه ۳ یا ۴ طبقه خریداری کنید، پیشنهاد می‌دهیم که به سراغ خانه‌هایی با مساحت کمتر و تعداد طبقات محدود بروید.
مساخت حیاط:
اگر از دسته افرادی هستید که به گلکاری و به صورت کلی ساخت فضای سبز زیبا در حیاط خانه علاقمندید، پیشنهاد ما به شما این است که هنگام انتخاب خانه، روی مساحت حیاط خانه کمی وسواس به خرج دهید.
اصالت سند:
این موردی است که در مورد خرید هر خانه‌ای، چه ویلایی و چه آپارتمان باید به آن توجه شود. پس روی این موضوع حساس باشید.

ما برخی از نکاتی که قبل از خرید خانه ویلایی باید به آن توجه شود را به شما معرفی کردیم. اگر قصد خرید یا اجاره خانه [2] ویلایی دارید با دقت و سواس خانه را انتخاب کنید تا درگیر دردسرهای پس از خرید نشوید و از اقامت در خانه ویلایی‌تان نهایت لذت را ببرید.