- صدای پول - https://sedayepool.ir -

با کارت های بانک رفاه بانکداری کنید

شاید هر فردی با شنیدن کلمه بانک به خودپرداز، شعبه محلی بانک‌ها و یا حتی به فیلمی راجع به سرقت از بانک‌ها فکر کند؛ اما واقعیت این است که صنعت بانکداری نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است.

 به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری بنکر، ورود بانک ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورده تا جهش های چشمگیری برای ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند.

اتوماسیون سیستم های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشتریان، به بانک ها این فرصت را داد که ضمن ارائه خدمات مطلوب تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سیستم های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد.

در این بین بانک های کشور ما نیز از قافله عقب نماندند و با شناخت مناسب ظرفیت ها و نیازهای مردم اقدام به اشاعه و گسترش سیستم های الکترونیکی بانکداری کردند و در این عرصه نیز رقابت قابل توجهی را برای جذب هرچه بیشتر مشتریان آغاز نموده اند.

بانک رفاه به عنوان یکی از بانک هایی است که توجه خاصی به موضوع نوآوری در خدمات و بانکداری الکترونیک دارد و در این بین تمامی نیروها و توانمندی های خود را صرف گسترش و بهینه سازی خدمات خود مبتنی بر سیستم های نوین بانکداری الکترونیکی کرده است.

اگر تاکنون برای خرید کالا اقدام کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که بسیاری از فعالیت های خرید و فروش با استفاده از کارت های بانکی انجام می گیرد. این موضوع را می‌توان از فروشگاه‌های بزرگ تا دستفروشانی که بساط خود را در مترو و خیابان‌ها بنا می‌کنند مشاهده کرد.

 * مزایای استفاده از کارت‌های بانکی

عدم حمل پول به صورت نقدی

افزایش امنیت در حفظ سرمایه

انتقال وجه بدون توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی

صرفه جویی در وقت و هزینه

کاهش ترافیک

تاثیر در سلامت

*رتبه دوم با ۱۳۰ میلیون تراکنش

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۵۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه‌اندازی و فعالیت داشته است که شهروندان با استفاده از خودپرداز ها در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۱۲ هزار تراکنش انجام دادند.

بر اساس این گزارش بانک‌ رفاه با ۱۳۰ میلیون تراکنش، در جایگاه‌ دوم قرار دارد.

 *رتبه سوم بانک رفاه در صدور کارت‌های پرداخت

بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، شمار کارت‌های بانکی در تیرماه به بیش از ۳۴۱ میلیون کارت رسید که حدود ۹۲ میلیون و ۷۶۰ هزار عدد کارت متعلق به تهران و ۲۴۸ میلیون و ۲۴۳ هزار عدد کارت متعلق به استانها بوده است.

بررسی آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی و شبکه الکترونیکی پرداخت کارت کشور نشان می‌دهد که بانک رفاه در میان بانک های خصوصی کشور بیشترین سهم (سومین بانک) را در صدور کارت‌های پرداخت به خود اختصاص داده است.

 *۱۰ کارتی که می توانید با آن بانکداری کنید

با توجه به آمارهای رسمی اعلام شده می توان نتیجه گرفت که کارت های بانک رفاه از اقبال بیشتری برخوردارند و با توجه به خدماتی که این کارت ها ارائه می کنند به نظر می رسد شهروندان تمایل بیشتری برای استفاده از انواع کارت های ارائه شده توسط این بانک دارند.

در زیر با ۱۰ کارت بانک رفاه و کاربرد آنها آشنا می شوید:

 * رفاه کارت همراه

رفاه کارت، از انواع ابزارهای پرداخت الکترونیکی بانکی متصل به شتاب برای دریافت خدمات ۲۴ ساعته از سوی مشتری به‌شمار می‌رود که با استفاده از آن تا حدود زیادی از دو محدودیت زمان و مکان ارائه خدمات کاسته می‌شود. این کارت، کارتی است مغناطیسی که می‌تواند به هر یک از حساب‌های مشتری در سامانه همراه (پس‌انداز، جاری و یا سپرده کوتاه‌مدت) متصل باشد.

لازم به ذکر است مشتریان دارنده این کارت علاوه بر انجام امور بانکی از طریق دسته‌چک و یا دفترچه می‌توانند از خدمات قابل ارائه توسط کارت نیز بهره‌مند شوند.

 * بن کارت رفاه

بن کارت، کارتی است مغناطیسی که جایگزین بن کاغذی شده و صرفاً برای خرید کالا از فروشگاه‌ها و یا مراکز فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت مذکور پس از انعقاد قرارداد با هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌ها به تعداد مورد نیاز سازمان مربوطه صادر و به تفکیک، مبلغ مـورد درخواست شرکت و سازمان مربوطه در بن کارت‌ها واریز می‌شود. پس از تحـویل بـن کـارت به کارکنان سازمان، هر یک از آنها می‌توانند به فروشگاه‌هایی که مجهز به POS فروشگاهی می‌باشند مراجعه کرد و تا سقف مبلغ موجود در کارت نسبت به خرید کالا اقدام نمایند. میزان موجودی کارت بنا به درخواست سازمان مربوطه به دفعات قابل شارژ است.

 * کارت اقساط تسهیلات

کارت پرداخت اقساط تسهیلات، کارتی بدون فیزیک می باشد که به عنوان ابزاری جهت تسهیل در دریافت اقساط تسهیلات ارائه شده به مشتری ایجاد گردیده است. مشتریان بانک با استفاده از کارت های رفاهی و شتابی از طریق عملیات انتقال وجه بر روی پایانه های بانک رفاه و بانک های عضو شتاب که قابلیت عملیات انتقال وجه کارت به کارت را دارند (خود پرداز، اینترنت بانک، درگاه پرداخت اینترنتی و PINPAD و غیره) بدون نیاز به حضور در شعبه نسبت به پرداخت اقساط (انتقال وجه به شماره کارت پرداخت اقساط تسهیلات) خود اقدام می نماید.

 * تنخواه کارت رفاه

تنخواه کارت قابل استفاده برای مشتریان حقوقی می باشد که با صدور کارت با تعیین سقف برداشت به صورت روزانه و یا ماهیانه با امکان خرید اینترنتی، خرید از پایانه های فروشگاهی و امکان برداشت از تمامی دستگاه های خودپرداز و امکان انتقال وجه صادر می شود.

 * کارت خانواده رفاه

کارت خانواده عبارت است از یک یا چند کارت مغناطیسی که برای مشتریان صـادر شده و آنها با استفاده از کارت‌های مـذکور می‌توانند تا سقف مبلغی که صاحب حساب تعیین می‌نماید نسبت به برداشت نقدی و یا خرید از فروشگاه‌ها اقدام کنند. کارت خانواده برای مشتریانی که دارای رفاه کارت بوده و یا درخواست افتتاح رفاه کارت نموده‌اند، صادر می‌شود.

* کارت اعتباری رفاه

کارتی است که صرفاً در پایانه‌های فروش (اعم از فیزیکی و مجازی) و حداکثر تا سقف اعتبار آن برای پرداخت وجه کالا یا خدمت خریداری شده قابل استفاده بوده و تحت هیچ عنوان امکان برداشت نقدی و یا انتقال وجه از آن وجود ندارد. در حال حاضر کارت‌های خرید اعتباری با سقف ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ و ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ و ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال قابل صدور است.

 * کارت مشتریان ممتاز

در این طرح مشتریان حقیقی خوش حسابی که در سوابق خود چک برگشتی ندارند شناسائی و بر اساس میانگین مانده حساب جاری(عادی و همراه) آنها طی یک سال گذشته به سه گروه مشتریان طلائی، نقره ای و برنزی تقسیم می شوند که به هر گروه خدمات گوناگونی به مدت یکسال ارائه می گردد. مشتریان ممتاز از طریق کارت های الکترونیکی مخصوصی که در سه رنگ طلائی و نقره ای و برنزی تهیه و به آنان ارائه می گردد در تمامی شعب بانک قابل شناسائی خواهند بود.

 * کارت هدیه رفاه

کارت هدیه عبارت است از یک کارت مغناطیسی برای خرید کالا از فروشگاه‌ها یا مراکز فروشگاهی و یا برداشت نقدی از طریق دستگاه های خود پردازهای بانک رفاه استفاده قرار می‌گیرد. کارت مذکور پس از انعقاد قرارداد با هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌ها به تعداد مورد نیاز سازمان مربوطه صادر می شود.

دارنـدگان کارت هـدیه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هایی که مجهز به پایانه‌های فروشگاهی (POS) هستـند تا سقف مبـلغ موجـود در کارت، نسبـت به خرید کالا اقدام کنند. اعتبار کارت هدیه یکسال است و قابل شارژ نیست.

 * کارت بازنشسته رفاه

این کـارت مخصوص بازنشستگانـی اسـت کـه از سیـستم کارت پرداخت بانـک رفاه حقـوق خـود را دریافت می‌کنند. مزایای آن همانند رفاه کارت بوده و وجه تمایز آن صرفاً شکل ظاهری کارت، با برداشت روزانه ۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال به منظور احترامی است که به این قشر از افراد جامعه گذاشته شده است.

* مجازی کارت رفاه

مجازی کارت رفاه، کارتی است که صرفاً برای اشخاص حقوقی صادر می شود و فقط دارای شماره کارت است و کارت بصورت فیزیکی صادر نمی شود و قابلیت برداشت از این نوع کارت ها وجود ندارد و صرفاً شماره کارت مقصد می باشد جهت انتقال وجه از طریق پایانه های خودپرداز (ATM) و کارت خوان های شعبه ای (PINPAD) شعبه به این کارت.

 مشتریان می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک رفاه و ارئه درخواست خود نسبت به دریافت شماره کارت مجازی برای حساب حقوقی مورد نظرشان اقدام نمایند. موسسات و سازمان های خیریه می توانند با دریافت شماره کارت مجازی امکان دریافت کمک های مردمی را از طریق درگاه های مختلف مثل دستگاه خود پرداز داشته باشند.