تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 50789 تاریخ انتشار : 17 تیر 1399

 
مدت زمانی است که با شیوع ویروس کرونا، بخش های مختلف اقتصادی کشور دچار مشکل شده اند. یکی از موارد مهم تغییرات حاصل از کرونا، رابطه بین بانک ها و مشتریان آن ها است. همواره مشتریان انتظار دارند که در مواقع بروز بحران، بانک ها به یاری شان بیایند، چرا که یکی از ضرورت‌های بانکداری پاسخ مطلوب به نیازهای روز مشتریان است و انعطاف در برنامه‌ها، طراحی فوری خدمات و بسته‌های اعتباری هم لازمه یک بانک پویا و آینده‌نگر محسوب می‌شود. موضوعی که این روزها به یک چالش برای بسیاری از مردم و به‌ ویژه مشتریان شبکه بانکی تبدیل‌شده، این است که بانک‌ها تا چه اندازه آماده هستند در شرایط شیوع کرونا به مشتریان وفادار خود کمک کنند و دست آن‌ها را بگیرند؟
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری دنیای بانک، حمایت از مشاغل و فعالان آسیب‌دیده از ویروس کرونا در حالی به یکی از محورهای اعتباری شبکه بانکی کشور تبدیل‌شده که بانک رفاه کارگران علاوه بر اجرای طرح‌های حمایتی خود از مشاغل آسیب ‌دیده از کرونا، یک گام بلند و متفاوت برای حمایت از سربازان جبهه سلامت کشور برداشته است. گامی مهم که نشان می‌دهد این بانک همواره حامی جامعه سالم و شاداب ایران، نسبت به پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا بر بسیاری از مشاغل و خدمات مرتبط بر حوزه سلامت، پزشکی و حتی معیشت کادر درمانی کشور آگاه بوده و از قبل برنامه حمایتی خود را در قالب “طرح جهش مهر سلامت ۹۹” تدارک دیده است.
طرح ابتکاری بانک رفاه کارگران با عنوان “جهش مهر سلامت ۹۹” که تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ در تمامی شعب بانک یادشده به اجرا گذاشته ‌شده، یک هدف روشن در راستای مسئولیت اجتماعی و البته ارائه خدمات اعتباری شفاف به فعالان حوزه سلامت کشور را دنبال می‌کند، چرا که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، مراکز درمانی و بهداشتی مجاهدت بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشتند تا از سلامت مردم صیانت کنند، آن ‌هم در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه و فشارهای بیرونی عرصه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را سخت‌تر کرده است، با این‌حال واقعیت روشن دیگر ضربه کرونا به اقتصاد بخش سلامت و بهداشت کشور و معیشت و زندگی فعالان این عرصه بود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
مدیران ارشد بانک رفاه کارگران با درک صحیح و شناسایی به ‌موقع این چالش جدی که حتی کسب‌ وکار و معیشت بسیاری از تلاشگران عرصه سلامت کشور را به خطر انداخته است، سرانجام طرح جامع جهش مهر سلامت را کلید زدند. این طرح البته تنها می‌تواند بخشی از مجاهدت شبانه‌روزی سربازان بی‌ادعا اما پرتلاش و زحمتکش جبهه سلامت کشور را جبران کند. بر اساس طرح “جهش مهر سلامت ۹۹” بانک رفاه کارگران به جامعه پزشکی کشور، اعضای هیأت علمی فاقد پروانه مطب شاغل در مراکز درمانی، پرستاران شاغل در مراکز درمانی دارای شماره نظام پرستاری از سازمان نظام پرستاری و هم چنین سایر کارکنان شاغل تمام ‌وقت در مراکز درمانی دارای حساب نزد بانک رفاه و یا مراکزی که نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و هم چنین داروخانه‌ها تسهیلات اعطا می نماید.
تا پایان خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارید
نرخ سود تسهیلات بانک رفاه کارگران در قالب این طرح ابتکاری، در حال حاضر ۱۸ درصد در سال و مدت اجرای آن تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام‌ شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به‌ منظور تهیه و تأمین مواد مصرفی، لوازم‌ یدکی تجهیزات پزشکی، ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز در محل فعالیت مشمولان طرح، تأمین اموال و خدمات مورد نیاز مشمولان طرح و اعضای درجه ‌یک خانواده (تحت تکفل)، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل محل فعالیت (مطب)/ واحد مسکونی و خرید محل فعالیت (مطب یا داروخانه) استفاده کنند.
بانک رفاه در کنار مشتریان در برابر کرونا
نگاهی به سیاست‌های اعتباری و بسته‌های ویژه تسهیلاتی بانک رفاه به‌ویژه پس از فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که مدیران این بانک پیشتاز و خلاق در ارائه خدمات به فعالان عرصه سلامت کشور، نه‌تنها سیاست‌های اعتباری و تسهیلاتی را به سمت حمایت از مشتریان آسیب‌دیده از کرونا تغییر داده‌اند، بلکه برای هرکدام از گروه مشتریان خود هم ‌بسته‌های اعتباری ویژه‌ای را به اجرا گذاشته‌اند. در این میان البته افزایش سرمایه بانک رفاه هم پشتوانه محکمی برای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات به مشتریان این بانک به شمار می‌رود که باعث خواهد شد سطح رضایت‌مندی مشتریان از این بانک افزایش یابد.
این سیاست مهم در حالی در اولویت بانک رفاه کارگران قرار گرفته که هنوز چشم‌انداز روشنی برای مهار ویروس کرونا نه ‌فقط در ایران که کل جهان هم وجود ندارد. به ‌ویژه اینکه پژوهشکده پولی و بانکی چندی پیش با انتشار گزارشی سه سیاست اساسی برای مقابله با آثار اقتصادی کرونا را اعلام کرد و خواستار آن شد که بخش سلامت و دارو در اولویت تخصیص بسته حمایتی مالی و پولی قرار گیرد و دولت برای تأمین منابع مالی لازم برای توسعه بخش بهداشت و درمان اوراق بدهی منتشر کند، چرا که ریسک مهار نشدن ویروس کرونا می‌تواند کاهش مستمر نرخ رشد اقتصادی و افت بازارهای مالی را در پی داشته باشد و در نتیجه آن، بودجه سیاست‌های حمایتی تکافوی جبران آسیب‌ها را نکند. به همین دلیل باید بخش سلامت و دارو در اولویت تخصیص بسته حمایتی مالی و پولی قرار گیرد.
سیاست‌ها و بسته‌های اعتباری بانک رفاه همسو با چالش‌ها و نیازهای عصر کرونا در حال تغییر به نفع مشتریان است؛ چراکه مدیران این بانک، آگاهانه و هوشمندانه در تلاش برای کاهش ریسک‌های احتمالی به خطر افتادن شاخص سلامت کشور و پیامدهای آن بر شاخص‌های کلان اقتصادی جامعه هستند. سیاستی که می‌تواند به عنوان الگویی در شبکه بانکی کشور، نه ‌فقط در راستای مسئولیت اجتماعی بانک‌ها که دقیقاً هم‌راستا با اهداف اقتصادی آن‌ها معرفی شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رسمی این بانک به نشانی www.refah-bank.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) به سؤالات شما پاسخ دهند.

Twitter Google+ Facebook
255 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها