تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 40566 تاریخ انتشار : 25 آبان 1398

وزیر امور اقتصاد و دارایی و مدیرعامل بانک ملی ایران با حضور در شرکت داده‌ورزی سداد از واحدهای مختلف این شرکت بازدید کردند.

 به گزارش صدای پول به نقل از روابط عمومی شرکت داده ورزی سداد، صبح روز پنج‌شنبه شرکت داده‌ورزی سداد میزبان فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران بود و دژپسند با بازدید از واحدهای مختلف ازجمله بانکداری نوین، مانیتورینگ بام، سامانه بازرسی سیستماتیک، واحد داده و خدمات هوشمند و بله در جریان روند کار، محصولات، خدمات متنوع و نوآورانه شرکت داده‌ورزی سداد قرار گرفت.

پس از بازدید از بخش‌های مختلف، حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد اظهار داشت: بانکداری دیجیتال حاصل انقلاب صنعتی نسل چهارم و تکنولوژی‌های تحول‌آفرین است که موجب حرکت بانک‌ها به سمت نوآوری و بانکداری دیجیتال شده و انتظارات انسان جدید را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال در سطح گذار همان بانکداری الکترونیک در سطح پیشرفته است و این مهم در بانک ملی با توان شرکت دادورزی سداد اجرایی شده است؛ البته مفهوم بانکداری دیجیتال تحقق تحول دیجیتال در بانکداری و تحول دیجیتال هم محرک تغییر مدل کسب‌وکار بانکی است.

مختاریان با اشاره به متد تفکر طراحی گفت: در دنیا بر اساس متد تفکر طراحی که مشتری محور است به مشتری به‌عنوان یک انسان با تمام حس‌هایش نگریسته می‌شود و مشتری در قلب مراحل طراحی هر محصول و یا خدمت قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌ که تفکر طراحی با مشاهده آغاز می‌شود، گفت: در خصوص رمز یک‌بارمصرف با توجه به این متد سه سال قبل از این‌که رگولاتوری شبکه بانکی را ملزم به ایجاد زیرساخت و عملیاتی کردن رمزهای پویا کند، بانک ملی از مهرماه سال ۹۵ به این موضوع ورود و آن را عملیاتی کرده است.

محمدرضا حسین زاده در این مراسم با قدردانی از حضور وزیر اقتصاد و دارایی از شرکت داده‌ورزی سداد گفت: این شرکت با تکیه‌بر نیروی جوان و متخصص خود به‌عنوان بازوی اجرایی بخش فناوری بانک ملی آماده همکاری در تمامی پروژه‌های دولتی و کشوری را دارد؛ چون بانک ملی یک بانک دولتی و در خدمت دولت و به‌ویژه وزارت اقتصاد است.

وی با اشاره به نگاه وزارت اقتصاد به اقتصاد هوشمند و دیجیتالی خاطرنشان کرد: بانک ملی با پتانسیل شرکت سداد در حال حرکت در مسیر تحول دیجیتال است و این روند هم منجر به شفافیت و هم کاهش هزینه‌ها در بانک ملی و به‌تبع کشور می‌شود.

معمارنژاد در این مراسم اظهار داشت: شرکت داده‌ورزی سداد و بانک ملی بر اساس محورهای کارگروه تحول دیجیتال در وزارت اقتصاد یک پروژه پنج فازی در این حوزه را آغاز و نقشه راه در این مسیر را مشخص‌کرده است؛ البته ارزیابی بلوغ بانکداری دیجیتال در بانک ملی بر اساس تکنولوژی دیلویت انجام‌شده و تا آخر سال ۹۸ نقشه راه بانکداری دیجیتال در شرکت داده ورزی سداد با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده، ارائه می‌شود.

وی افزود: در بانکداری دیجیتال تنها بحث‌های عملیاتی مطرح نیست و بحث مدل و فرآیندهای کسب‌وکاری نیز مطرح است و در خصوص بانک ملی مدل کسب‌وکار این بانک بر اساس بانکداری جهانی است و باید در مسیر تحول دیجیتال سرآمد شبکه بانکی کشور باشد.

دژپسند در این نشست گفت: بانک ملی با بهره‌مندی از سرمایه نیروی انسانی جوان و نخبه، به‌کارگیری از فناوری‌های نوین و حرکت در مسیر تحول دیجیتال درصدد ارتقاء جایگاه خود در منطقه و حرکت بر لبه فناوری است؛ زیرا بانک ملی به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام باید بر اساس معیارهای بین‌المللی حرکت کند و همتراز با بانک‌های برتر دنیا به‌عنوان مدرن‌ترین، چابک‌ترین و کارآمدترین بانک جهان اسلام قدرت‌نمایی کند.

وی اظهار داشت: بانک ملی با استفاده از شرکت داده‌ورزی سداد به‌عنوان بازوی اجرایی خود در حوزه فناوری اطلاعات باید پیشران تکنولوژی‌های نوین در صنعت بانکی باشد؛ زیرا بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام و قدیمی‌ترین بانک ایران است و باید در ۱۰ سال آینده به مدرن‌ترین و چابک‌ترین بانک خاورمیانه که متنوع‌ترین خدمات در حوزه مالی را ارائه می‌دهد، تبدیل شود.

دژپسند انسان‌محوری را یکی از مؤلفه‌های بانکداری هوشمند و در مقیاس بزرگ‌تر اقتصاد هوشمند دانست و گفت: این مشخصه اقتصاد و بانکداری هوشمند را از دیجیتال متمایز می‌کند و شرکت سداد با گذار از بانکداری دیجیتال در مسیر بانکداری هوشمند درحال حرکت است و با عرضه خدمات و محصولات نوآورانه با رویکرد مشتری مدارانه کارنامه خوبی در این بخش ارائه کرده است.

Twitter Google+ Facebook
351 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها