تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 1592 تاریخ انتشار : 4 آذر 1396

صدای پول: مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: جذب منابع از صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بیانگر عزم ملی برای حمایت ازصادرات غیرنفتی است که در کانون آن اگزیم بانک ایران قرار دارد.

به گزارش صدای پول و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی درهمایش سراسری مدیران، افزود: سیاست های در پیش گرفته شده در سالهای اخیر به علاوه جذب منابع از خطوط اعتباری و صندوق توسعه ملی، توان تسهیلات دهی بانک رابرای کمک به صادرات غیرنفتی افزایش داده است.

وی بااشاره به روند رشد نقدینگی بانک از سال ۹۳ تا ۹۶ افزود: منابع ریالی وارزی بانک توسعه صادرات در طول این سالها هر سال بهتر از سال گذشته بوده و پیش بینی این است که سال آینده نیز نسبت به امسال بهتر باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در دوهفته گذشته در مجموع در قالب دو قرارداد شش هزار میلیارد ریال ازصندوق توسعه ملی دریافت کرده ایم و در آینده نزدیک مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در قالب خط اعتباری جدید، دریافت می شود.

به گفته صالح آبادی، باید در پایان برنامه ششم توسعه و در سال ۱۴۰۰ حجم صادرات به ۱۲۰ میلیارد دلار در سال برسد که در حال حاضر این رقم ۴۴ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به لزوم سه برابر شدن رشد صادرات تا پایان برنامه ششم تصریح کرد: در پایان سال جاری رشد ۲۵ درصدی برای صادرات غیرنفتی مدنظر است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با ابراز رضایت از روند حمایتهای دولت ازافزایش منابع بانک اضافه کرد: به تازگی موسسه CI به عنوان موسسه ای معتبر در اعتبار سنجی رتبه حمایت دولت را از ۴ به ۲ ارتقا داده است.

صالح آبادی نسبت به جذب مجدد مشتریان خوش حساب و معتبری که در سالهای تحریم از بانک جدا شده اند، ابراز تمایل کرد و گفت: انتظاراین است که شعب توان مضاعفی نسبت به جذب این مشتریان صرف کنند تا مساله ایجاد معوقات نیز برای بانک رخ ندهد.

به گفته وی، مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در پایان شهریور ماه ۱۹ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به لزوم افزایش اندازه بانک در بازاریابی و مشتری جدید گفت: مشتریانی باید جذب شوند که تسهیلات بانک را بدون ایجاد معوقات حتما در مسیر صادرات و افزایش اشتغال صرف کنند که این امر باید توسط همکاران شعب و ستاد رصد شود.

ر صالح آبادی از تلفیق منابع ۱۱ درصدی دریافتی از صندوق توسعه ملی با منابع بانک خبر داد و گفت: این منابع که با نرخ ۱۱ درصد دریافت شده اند پس از تلفیق با منابع بانک با نرخ ۱۴ درصد در اختیار صادرکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد : تلاش برای جذب ریال و ارز وظیفه مدیریت ارشد بانک است و هموار سازی مسیر برای تخصیص و پرداخت مناسب آن به مشتریان وظیفه همکاران شعب و ستاد است.

به گفته صالح آبادی ، بانک توسعه صادرات نسبتا کوچک است اما وظایف و ماموریت های آن بسیار سنگین است. وی تاکید کرد: در سطوح مختلف کشور اعم از مقام معظم رهبری، دولت ، مجلس و ارگانهای تصمیم گیر و تصمیم ساز همگی به عنوان یک مقوله راهبردی به صادرات غیرنفتی می نگرند و این بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به لزوم معرفی مجموعه ای از خدمات بانک به مشتریان بزرگ تاکید کرد: بسیاری از بنگاههای کوچک و متوسط حجم اشتغال زایی بهتری نسبت به مشتریان بزرگ دارند که این امر در اولویت های تخصیص منابع باید مدنظر قرارداده شود.

وی با اشاره به اصلاح دستور العمل اعطای خطوط اعتباری به بانک های خارجی گفت: این خطوط در قالب اعتبار خریدار قابل استفاده است و هم اکنون سه مورد در شعبه یزد با میربیزینس بانک روسیه اجرایی شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین بر معرفی آخرین وضعیت روابط کارگزاری بانک به مشتریان و ضرورت توانمندسازی نیروهای ارزی شعب تاکید کرد.

صالح آبادی با اشاره به فاجعه زلزله غرب کشور نسبت به انجام وظیفه سیستم بانکی در قبال این رخداد ابراز امیدواری کرد و گفت: در این خصوص در شورای هماهنگی بانکهای دولتی و خصوصی تصمیمات مرتبط اتخاذ شده است.

محسن اشرف پور مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیرعامل بانک توسعه صادرات نیز در ابتدای این همایش ضمن ارائه گزارش عملکرد این بانک در شش ماهه اول سال جاری به تشریح انتظارات مدیران ستادی از شعب پرداخت.

همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات با عنوان” بسته حمایت از توسعه صادرات ۱۳۹۶ تبیین اولویت ها و سیاست ها ” ۳۰ آبان و یک آذرماه در تهران در حال برگزاری است.

Twitter Google+ Facebook
11,292 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها