تیتر خبرهای روز :

تبلیغات

یادداشت

کد خبر : 842 تاریخ انتشار : 21 آبان 1396

صدای پول:رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدامات تنبیهی این سازمان برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری که بخشنامه نرخ سود بانک مرکزی را رعایت نکنند، خبر داد.

شاپور محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به تفاهم بانک مرکزی و سازمان بورس برای کاهش نرخ سود سپرده صندوق های سرمایه گذاری، اظهارداشت: سازمان بورس پیگیر کاهش نرخ سود سپرده ها در صندوق های سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: سازمان بورس در همین راستا بر فعالیت صندوق های سرمایه گذاری نظارت دارد تا  سپرده گذاری ها با نرخ های بالاتر از نرخ شورای پول و اعتبار سرمایه گذاری نشود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه، بانک مرکزی همراهی مناسبی با این سازمان در حوزه های مختلف دارد، اظهارداشت: تمامی صندوق هایی که خواستار تمدید مجوزها و افزایش سقف هستند تحت نظارت سازمان بورس قرار می گیرند و نصاب های آنها بررسی می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: اگر صندوق های سرمایه گذاری نصاب های بخشنامه نرخ سودی بانک مرکزی را رعایت نکنند، با افزایش سقف و تمدید مجوز آنها موافقت نمی شود. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون با موارد تخلف در این زمینه برخورد شده یا خیر؟ تصریح کرد: سازمان بورس در مواردی با تخلف هایی در این بخش مواجه  و مقررات به آنها برای اجرا اعلام شده است.

وی درباره موارد تنبیهی سازمان بورس برای صندوق های سرمایه گذاری که نرخ سود بخشنامه بانک مرکزی را رعایت نمی کنند، اظهارداشت: سازمان بورس علاوه بر جریمه مدیران، مجوز آنها را تا زمان اصلاح نرخ سود صادر نمی کند.

به گزارش ایبِنا، مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس طی ابلاغیه‌ای از ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق ها از طریق شعب بانکها و موسسات مالی و اعتباری خبر داده بود.

در این اطلاعیه  آمده بوده:

به استحضار می‌رساند؛ مصــوبۀ تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ هیأت مدیره محترم سازمان در خصوص صندوق‌های  سرمایه گذاری به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱. از تاریخ ابلاغ این مصوبه، صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها ازطریق شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری ممنوع است. لذا آن دسته از صندوقهای سرمایه گذاری که در حال حاضر بانکها یا   مؤسسات مالی و اعتباری عهده دار سمت رکن مدیر ثبت آنها هستند یا از شعب مربوطه جهت دریافت درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق استفاده میکنند، موظفند بدون نیاز   به طی تشریفات اصالح اساسنامه و امیدنامه، ضمن معرفی شخص واجد شرایط دیگری به عنوان مدیر ثبت، رویۀ پذیره نویسی، صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق مربوطه را به گونه ای اصالح نماید که دریافت درخواست صدور واحدهای سرمایه گذاری صرفاً به روشی غیر از مراجعه سرمایه گذار به شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری امکانپذیر باشد. لازم به ذکر است، ابطال واحدهای سرمایه گذاری توسط شعب بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری بالامانع است.

۲.امکان تصدی سمت رکن مدیر ثبت در صندوقهای سرمایه گذاری توسط بانکها و مؤسسات مالی واعتباری وجود ندارد.

Twitter Google+ Facebook
11,301 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها